1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies inruilen of repareren

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focusmk1blauw, 27 okt 2024.

  1. Goedemiddag,

    Meestal bedenk ik dit soort dingen zelf maar ik dacht laat ik het eens in een groep gooien, wat is wijsheid.

    We hebben een Ford Focus 1.6 Wagon uit 2007 met 262.000 km op de teller.
    De auto heeft nwe remschijven en blokken nodig achter ( kan ik zelf monteren)
    Ik verwacht schokdempers rondom (kan ik ook zelf)
    En de airco is afgevuld maar doet het desondanks niet ( kan ik niet zelf)
    Auto is interieur gewijs wat je kunt verwachten voor een auto van deze leeftijd, exterieur best okay op een deuk na rechtsachter.

    Wat te doen inruilen op iets met 1500/2000 max erbij leggen en iets anders kopen, wel weer een focus wagon
    of toch repareren?

    Ik ben gewoon nieuwsgierig wat jullie denken.

    Daarnaast nog een afweging gestel dat we toch voor een andere gaan welke motor? ik heb een niet gegronde anti pathie voor de 1.0 ecoboost motoren ik vind dat spannend met veel km maar dat slaat misschien nergens op en ik zou het liefste gewoon dezelfde motor of de 1.8 willen St is gaaf maar niet te betalen voor ons en ik denk niet heel zuinig.

    Hoop dat ik deze vragen hier mag en kan stellen.

    Mvgr Lau
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Dit soort vragen zijn lastig met een klein budget want je weet nooit wat je koopt. Je weet wel je nu hebt al is dat geen enkele garantie voor grotere reparaties op welke termijn dan ook.
     
    Focus Migi en bws723 vinden dit leuk.
  3. Als hij bevalt zou ik gewoon repareren je weet wat je heb en niet wat je terug koopt
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. En hoe is het met het roest monster?
     
  5. Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou overwegen om 'm gewoon door te rijden nadat je een analyse hebt gedaan van welke kosten je nog meer kan verwachten. Als er geen écht dure dingen aankomen die je auto onbruikbaar zouden maken, gewoon repareren. Daarnaast, kijk eens wat inruil je zou opleveren bij deze auto. Ik vermoed dat met nog eens 50k op de teller de inruilwaarde verwaarloosbaar verschild. Huidige occassionprijzen zijn hoog dus krijg je met bijleggen ook echt hetgeen wat je wil/waard vind?
     
    Focus Migi en Edgar Focus vinden dit leuk.
  6. Oké,gezien jouw verhaal zou ik zeggen repareren en doorrijden tot je er doorheen zakt.Want zeg nu zelf.Schokbrekers en remmen zijn normaal onderhoud net als nieuwe banden. Die airco is een dingetje. Ik weet niet wie m gevuld heeft maar die mag naar ik aanneem toch eerst wel het 1 en ander gecheckt hebben alvorens over te gaan tot vulling. Werkt de pomp wel? Dit kan je zelf nog checken
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Als de motor in je huidige auto nog goed is zou ik 'm repareren.
    Voor max 2k bijleggen kan je dezelfde auto terugkopen met misschien minder km, maar die misschien in slechtere (technische) staat is.
    Weet je wel al wat er mankeert aan de airco? Zo nee, laat dan eerst een diagnose stellen. Want is er fluor toegevoegd toen hij gevuld werd? Dan kunnen ze zien waar hij lekt. Meestal is 't de pomp als hij het direct niet meer doet, of een gigantisch lek, maar dan zou hij ook niet afgevuld kunnen worden.
    De pomp zou je wel zelf kunnen vervangen gok ik, gezien de rest je ook lukt. Dan zijn de enige kosten voor arbeid de diagnose en het vullen van de airco.
    Na reparatie zou je huidige auto weer in zeer goede staat zijn. de remmen en schokbrekers kosten in aanschaf iets van 300-500? daar heb je zeker geen andere auto voor.
     
    Focus Migi, Edgar Focus en Beun vinden dit leuk.
  8. Ik sluit me bij de rest aan en zou hem nog repareren, want nu weet je wat je hebt en kan je er hopelijk nog even mee vooruit. Er kan altijd iets kapot gaan natuurlijk, maar dat weet je ook niet bij aanschaf bij een andere auto.

    Want je weet tenslotte ook niet waarom desbetreffende auto is ingeruild, misschien wellicht omdat er grote onkosten aan zitten te komen of misschien omdat ze hem gewoon beu zijn of niet praktisch meer is voor gebruik waarvoor de vorige eigenaar hem heeft aangeschaft.

    Met een klein budget lijkt het me dan ook verstandiger om door te kunnen sparen voor zover dat kan en of lukt. Ook omdat de huidige occasions tegenwoordig in verhouding duurder zijn dan een aantal jaar geleden. Tenzij je particulier een mooie deal kunt sluiten, maar daar moet je ook geluk mee hebben.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Repareren……je weet wat je hebt en voor die centen heb je denk ik geen ander net exemplaar. Het is even werk, maar dan heb je wel weer een auto.
     
    Focus Migi en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina