1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advies aankoop Focus

Discussie in 'Algemeen' gestart door marcelsmit, 28 jul 2021.

  1. Geen verschil idd. OF @Sjaak92 moet nog iets specifiek voor een sedan kunnen noemen?
     
  2. in hoeverre heb je de station nodig?
    besef wel dat de kofferruimte een stuk beperkter is t.o. de station.
     
  3. Een sedan is inderdaad :kwijl:! Zoals je zelf al verwacht liggen de sedan en station nagenoeg gelijk aan elkaar, het chassis is identiek en het vloeroppervlak in de achterbak is gelijk aan de station. Wat voor mij bij een sedan even wennen was is dat er geen achter ruitenwisser aanwezig is, als je een langer stuk moet rijden in de regen waait deze vanzelf droog en blijft ook droog door de rijwind. Het is een kleinigheidje maar toch een dingetje die ik je wel mee geven! Buiten dat heb ik tot nu toe met zowel de 1.0 als de 1.5 pas 1,5jaar ervaring dus echt noemenswaardig heden heb ik nog niet gehad.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  4. Geen achter ruitenwisser… dat zal inderdaad wel ff wennen zijn, maar om een auto daar op te laten staan? dat niet. Je hebt tegenwoordig van dat spul dat je erop doet waardor de regen er zo afloopt. We gaan tegenwoordig nog maar met 4 man op vakantie ipv de 5 of 6 eerder, dus ik zal er qua ruimte wel mee wegkomen. Ik neem aan dat er wel een dakkoffer op kan?
     
  5. volgens de dakdragerwinkel wel :schater:
     
  6. Focus Sedan is wel "uniek" in NL.

    Een clublid rijdt ermee, weet even niet meer wie. :oops:
     
  7. Ik dus Piet! :mrgreen::schater:
     
    Pibo_Focus_CC en bws723 vinden dit leuk.
  8. Nou, dan ben je vanaf vrijdag misschien wel niet meer zo uniek :harhar:
     
    Pibo_Focus_CC vindt dit leuk.
  9. Weten jullie of de retourslang van de koelvloeistof nog gemodificeerd moet worden? volgens dat autobedrijf hebben ze contact opgenomen met Ford en hoeft deze niet meer gemodificeerd te worden, klopt dat?

    [​IMG]
     
  10. Deze heeft de gemodificeerde versie.
     
  11. Dit is afgaande op de foto een facelift (MK3.5). Hierbij zijn de koelslangen nooit gemodificeerd.
     
  12. Oh, ik dacht juist dat dat het gemodificeerde eraan was, dat ze het vervangen voor een MK3.2 systeem..
     
  13. Je bedoeld hiermee te zeggend at deze koelslangen goed zijn? of dat er juist nog iets aan gebeuren moet?
     
  14. Die van de facelift zijn anders dan de eerste generatie en daarmee goed. Je moet nog wel goed kijken of er nergens sporen koelvloeistof lopen. Bij 't reservoir kunnen nog wel eens scheurtjes komen.
     
  15. Aha kijk, dat geeft me meteen iets meer vertrouwen in de verkopende garage, het is geen Ford dealer namelijk. Maar dit is dus een facelift? en dat is mk 3.2 ofzo? Ik ben nog niet thuis in het Ford gebeuren hè :P Ik kan niet wachten tot vrijdag.

    Het gaat om deze auto trouwens:
    https://www.autobedrijfgerdes.nl/occasions/ford/focus/4935285
     
  16. Dat is een facelift ja. Dan hoef je je in elk geval geen zorgen te maken om die retourslang.
     
  17. De koelvloeistof retourslang van de MK3 1.0 ECOboost is destijds d.m.v. een terugroepactie gemodificeerd naar een nieuw type slang. De oorspronkelijke slang bestond uit hard kunststof met gevulkaniseerd rubber. Deze slang stond erom bekend na verloop van tijd te scheuren. De gemodificeerde slang heeft exact dezelfde pasvorm als de oorspronkelijke slang maar bestaat uit een rubber deel dat d.m.v. een kunststof T-stuk is verbonden met het hard kunststof deel. Ondanks dat de gemodificeerde slang een aanzienlijke verbetering was is dit nog steeds een zwak punt. Na verloop van jaren is gebleken dat zowel het kunststof T-stuk als het hard kunststof deel als gevolg van veroudering kunnen scheuren. Gezien deze motor geen cilinderkop temperatuursensor heeft maar alleen een koelvloeistof temperatuursensor resulteert koelvloeistofverlies relatief snel in motorschade.

    De MK3.5 1.0 ECOboost heeft een gewijzigd design van de koelslangen. Met deze slangen zijn tot op heden geen problemen mee bekend. Tevens heeft MK3.5 naast de koelvloeistof temperatuursensor ook een cilinderkop temperatuursensor zodat eventuele oververhitting als gevolg van koelvloeistof verlies veel sneller wordt gedetecteerd.


    Het ombouwen van de MK3 1.0 ECOboost koelslangen naar de MK3.5 koelslangen is zeer eenvoudig. Hier zijn maar 2 slangen voor benodigd (totale kosten circa €100,-). Officieel kent Ford deze modificatie niet.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  18. Zo "uniek" als die van mij zal die vast niet zijn! :schater::rofl:
     
    bws723, marcelsmit en M.Blaak vinden dit leuk.
  19. En welke heb ik dan? De MK3.2 of de MK3.5?
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  20. Dat is dezelfde.
     

Deel Deze Pagina