1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 tdci (motorcode KKDA)

Discussie in 'Prullenbak' gestart door dmx_massii, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo

    ik zoek een 1.8 tdci motor voor mijn ford focus van 2009. De motorcode is KKDA

    is hier iemand die zo een heeft liggen of iemand kent die een heeft? Liefst niet met overdreve km stand.

    Reageer of stuur PM

    grtz

    edit: een goede autodemontage bedrijf die ik kan contacteren ?
     
  2. Onderdelenlijn.nl

    Misschien dat daar wat interesants op te vinden is

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  3. is het te vertrouwen zo, die motorblokken die UIT de auto zijn ?
     
  4. Als er garantie op zit waarom niet
     
  5. ja is waar, morgen een paar opbellen, alvast bedankt
     
  6. Even bij Klein Gunnewiek in Groenlo horen, goeie prijzen en nog betere service en garantie.

    Maar is je huidige kapot dan? Die 1.8TDCi’s zijn anders niet kapot te krijgen. Heb die van mij met 472.000km pas weggedaan en dat blok liep nog als een zonnetje, met de originele fabrieks verstuivers nog.
     
    Steef30 vindt dit leuk.
  7. zal ik ook eens naartoe bellen morgen

    ja hij is kapot, nog maar 172d km
     
  8. Das wel erg snel. Enig idee wat er kapot is?
     
  9. #10 dmx_massii, 21 mei 2018
    Laatst bewerkt: 21 mei 2018
    zat op een dag gewoon wat lekker te cruisen, hoorde ik een geklop 2 min later werd het harder toch maar aan de kant gegaan zag ik dat de krukaspoulie eraf was ? de auto staat nog op de brug, nog geen tijd gehad om zelf eens te kijken wat er precies aan de hand is
     
  10. Klinkt als dat de kleppen de zuigers hebben geraakt. Dan zou het alleen nieuwe kleppen zijn als de zuigers verders niet beschadigd zijn.

    Heb dit ooit bij mijn 1.8TD Escort gehad. Heb er toen alleen nieuwe kleppen in hoeven zetten.
     
  11. #12 dmx_massii, 21 mei 2018
    Laatst bewerkt: 21 mei 2018
    wel de carterpan afgeschroeft , deze zat vol stukken metaal dus dan denk ik toch dat de motor niet meer te redden valt ?

    edit: op hoeveel kms moet van deze motoren de distributie gedaan worden, ford zei tegen mij 200d km..
     
  12. 200.000km indd, om de 20.000 nieuwe olie plus filter en om de 60.000 nieuw brandstoffilter.

    Dit heb ik ook altijd netjes gedaan. Dus met jou km stand had de riem pas over een dikke 25.000km pas gehoeven.
     
  13. Maar als je al stukken metaal in je carterpan vindt, is het indd wel gedaan met de motor. Dan is er al veel meer kapot dan alleen een paar kleppen die krom zijn.
     
  14. ja onderhoud is altijd optijd gebeurd met originele ford onderdelen ook nog en q8 vol synthetische olie.

    kan het zijn dat de krukas gebroken is ?

    op de bout van waar de krukas poulie zit is er speling, lijkt er ook op dat de schroefdraad van die bout niet zo nauw meer past
     
  15. Wat ongelooflijk balen! Die blokken (zéker de onderblokken) zijn net trekkers, die zijn niet kapot te krijgen. Mijn vorige 1.8 tdci (2009) was ook niet vrij van problemen maar dat had eigenlijk niets met het blok te maken, meer met de elektronica er omheen
    Klein Gunnewiek in Groenlo is inderdaad een goede optie.
    Mocht je nog uitlaat en turbo pakkingen moeten hebben, die heb ik nog voor je liggen. Origineel Ford.
    Niet bij de dealer bestellen want die levert ze alleen per 5... daarom heb ik er dus nog 4 over.
    Laat maar weten.

    Succes!
     
  16. jaa kan gebeuren he, heb nooit problemen gehad met de wagen tot nu alleen maar onderhoud gedaan, nooit andere stukken.

    Gewoon het blok vervangen en door, ik zal Klein Gunnewiek eens contacteren morgen alvast bedankt

    ivm die pakkingen zal ik u ook een pb sturen als ik ze nodig heb, thx alvast !
     
  17. De bevestiging van de turbo op het spruitstuk is een gevoelige. Dus als je het blok er toch uit hebt zou ik die wel vervangen en voorzien van een nieuwe klem. Zo lullig als je na verloop van tijd zo'n fluittoon hoort en je kunt er eenmaal ingebouwd niet echt makkelijk bij.
    Denk toch dat als je het blok zo voor je hebt dat ik distributieriem en multiriem ook zou vervangen, ongeacht de kilometers. Je kan nu overal lekker makkelijk bij lijkt me?
     
  18. En hem dan wel stukje voor stukje aandraaien terwijl je hem om de aansluiting telkens een tikje met een hamer geeft.
    Anders sluit ie alsnog niet mooi. Heb er ervaring mee zeg maar


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  19. haha ja die ervaring heb ik inmiddels ook.... De "garage" had hem goed verknalt en uiteindelijk heb ik alles zelf toen opnieuw gedaan en was ik 1000 euro verder....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina