1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 1 fase 1 1.8 saloon van een arme sloeber | Dagje Nürburgring!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sloeber, 12 jun 2018.

  1. Mijn Sedan, een ghia. Gekocht op 30-03-2018 een week nadat de versnellingsbak van mijn zwarte wagon de geest gaf.
    Alhoewel ik veel liever weer een station had gehad kon ik m niet laten staan omdat het een super nette auto was voor het geld met "slechts" 184.000km op de klok.

    Hier staat de sedan op het thuisfront met de dikke 14" wieldoppen:loco:
    [​IMG]

    Ik had ongeveer een maand eerder een setje originele 15" focus velgen gekocht met Goodyear Efficientgrip performance banden, dus deze gelijk achterin gegooid, wat net pastte:rock:.

    [​IMG]

    Pastte toch iets makkelijker in de station...

    [​IMG]

    Aangezien ik de kofferbak met enige regelmaat gebruik en dus met behoorlijk wat minder ruimte moest doen de velgen maar gauw onder de fofo gegooid.

    [​IMG]

    De grip van deze banden is fenomenaal ten opzichte van de oude "ling-long-ling-ping-klap-scheur-bobbelbanden" echt super om een beetje over boeren slingerweggetjes te jagen en qua looks gaat het er met de LM velgen er ook flink op vooruit.
    Alleen jammer van de hoge kont van de sedan, verder zijn na verloop van tijd en een heel snel ritje naar en van Nurburgring (lang leve de autobahn) de voorste remmen begonnen met trillen en is het linker achter lager gaan zingen, ook is er af en toe een "pang" te horen van uit de achterkant (alsof er een veer knapt).

    Na vervanging van het achterlager heeft de monteur mij ingelicht over dat de achterschijven niet meer al te best waren.

    Voor remmen krom, achtervering kapot, achterremmen die het einde naderen.... en nu?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Compleet nieuwe Eibach verlagingsveren + Ferodo remmerij rond om!
    Kost wel een paar stuivers maar dan heb je ook wat!

    Afgelopen zaterdag zijn de remmen rond om en achterveren vervangen, helaas niet aan de voorveren toe gekomen.
    Persoonlijk vind ik dat het achterkantje zo precies goed staat, niet te hoog en niet te laag, verder merk ik wel dat hij achter iets stijver is en ik kan niet wachten tot de voorveren er op komen.

    [​IMG]

    Hier nog wat random foto's die ik er niet zo 1-2-3 tussen kon plaatsen.

    volle bak
    [​IMG]


    Paar vliegjes
    [​IMG]


    In het bos
    [​IMG]


    Lekkage van de wagon
    [​IMG]
     
  2. Leuke wagens, die sedans. Is met een paar kleine aanpassingen echt wel wat leuks van te maken. Je zou eens op zoek kunnen gaan naar een setje centercaps voor je wielen. Staat een stuk netter.

    Volgens mij heeft @dutchguy nog een setje over.
     
  3. Die foto bij die rood witte blokken is bij kampen zuid toch bij het binnendoor weggetje naar elburg of niet?

    Woon je ook hier in de regio?

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  4. Qua uiterlijk ga ik er weinig aan doen.
    Centercaps heb ik nog liggen, maar zijn niet in al te beste staat meer... Daarom heb ik ze weg gelaten.




    Dat klopt! Ik woon aan de andere kant van de ijssel tegen Kampen aan, Ijsselmuiden.
     
  5. Ah leuk iemand in de regio
    Ik woon in Ens bij kampen de ramspol over de polder in

    Veel plezier met de sedan en misschien ziej wr elkaar nog eens rijden

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  6. Nette sedan, Succes met het je eigen maken!
     
  7. Haha ook toevallig zag je vanavond nog in de wasbox staan
    Ff lkkr aan het poetsen

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  8. Haha dat kan kloppen ja! Ik gebruik sinds zaterdag alleen de scooter om rond te rijden hier in de buurt ivm mooi weer en ik kan mooi binnendoor naar en terug van het werk, helaas had ik de sedan onder een boom geparkeerd en zat deze onder de vogelkak.


    Thanks!
     
  9. Wat "nieuws" opgepikt vandaag :)

    20180615_191250.jpg
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  10. leuke :focus: geniet er van :thumbup:
     
  11. Paar dagen geleden de eibach veren er aan de voorzijde ook opgezet, gelijk een paar nieuwe schokbrekers en veerpootlagers.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Weinig op te merken, nu sinds de aanschalf (30 mei) 11.000 km gereden.
    Vorige week een kijkje genomen onder de auto op de brug, zag er allemaal netjes uit. Een paar kleine roestplekjes bijgewerkt en de olie vervangen.

    Verder de binnenkant schoongemaakt (rubberen matten zijn vrijwel noodzakelijk voor mij:|)
    [​IMG]

    Verder nog afgelopen maandag richting de Nurburgring gereden, helaas door het natte weer op de heen weg weinig gebruik kunnen maken van de vrijheid die de autobahn biedt. Maar wederom hebben mijn bosch ruitenwissers weer laten blijken dat ze een goede investering zijn geweest!

    Maandag was de 'ring volgens de agenda geopend voor toeristen van half 6 tot half 8, helaas was de baan vanaf half 6 maar heel even open vanwege een vermoedelijk ongeluk (ambulance, bongaard alles dr op en dr aan) dus daar sta je dan langs de baan te kijken bij de befaamde bocht...

    [​IMG]

    Na een 20 minuten toch besloten om er weer op uit te gaan richting de 2e start van de baan waar, per toeval de poort net open ging voor de eerst wachtende auto.

    Vanaf dit punt was het al even droog en begon de zon af en toe door te komen, dus gelijk de focus omgedraaid en naar de start gereden om vervolgens na aanschaf van een ticket de baan op te rijden :sturen:.
    De baan was nog nat en zeer glad maar zeker een ervaring om niet te vergeten! Halverwege mijn ronde begon de zon echt door te komen en de delen van de baan op te drogen en was de keuze zo gemaakt; er kan straks nog wel een ronde vanaf:mrgreen:.

    Helaas bij terugkomst naar de "pit" stond er gelijk met grote rode letters "TRACK CLOSED" en is de rest van de dag ook niet meer open geweest. Volgende keer weer :mrgreen:!!

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik onderweg terug naar huis op ongeveer 200 km aan droge duitse snelweg waarvan een groot deel autobahn de focus weer aan de tand kunnen voelen :sturen:.
     
    Sjeknikkelson en gerardTDCI vinden dit leuk.
  13. Gaaf! Dat wil ik ook nog eens doen, een rondje Ring. Maar ik weet nog niet met welke auto. Beetje zonde om met de Focus te gaan; ik zag foto's van iemand dat de banden er toch aardig onder te lijden hadden.
     
  14. @Sloeber, toch een leuke dag gehad volgens mij. Maar dat de baan zo’n lange tijd dicht was, is niet echt normaal.

    Je banden zou ik me niet te druk om maken. Zolang je de bandendruk niet abnormaal hoog zet. Voor de rest heb respect voor de Ring en ga er zeker niet op om “even” het ronderecord te verbeteren. Je zal niet de eerste zijn die zichzelf overschat. En belangrijk: don’t race what you can’t replace.
    Kosten kunnen snel hoog oplopen wanneer je er afglijdt. Maar met verstand en beleid is het echt wel tof om te doen. Als je wat meer ruimte op de baan wil, dan zou ik doordeweeks gaan.
     
  15. En dan zou ik daar iets als een 206 gti voor kopen voor €1000, dat levert ie daarna ook wel op. Mn Focus is me iets teveel waard :)

    Ontopic: hoeveel sedans zijn er eigenlijk Je ziet ze erg weinig in NL. Zijn ALTIJD Ghia toch? En ook altijd met beige interieur?
     
  16. Zeker een fantastische dag gehad. Richting de start kwam ik langs de bongaard terwijl ze net bezig waren een wrak van de vragtwagen af te halen, kon niet veel zien daar. Maar ik heb bij het wegrijden van bij de spot plek wel een glimp opgevangen van de ambulance die met toeters en bellen over de baan heen reed richting de uitgang dus het zal ongetwijfeld een flinke klap geweest zijn.


    Voor €1000 kan je wel een 206 gti halen maar dat is dan hoogstwaarschijnlijk een afgetrapte bak die de laatste jaren slecht of niet onderhouden is. Ik heb op mijn focus de remmen, ophanging, motor, banden en dergelijke nagelopen en meerdere onderdelen vervangen zodat ik zeker weet dat ik en eventuele passagiers veilig de Ring en de openbare weg kunnen betreden.

    Niet alleen voor jezelf, maar ook voor een ander; een olie of koelvloeistof lekkage kan desastreus zijn voor diegene die achter je rijdt.

    En niet alleen de kosten van je auto zijn voor jezelf, ook die van eventueel beschadigde vangrails, safety car, sluiten van de baan, sleepkosten en dergelijke.

    Geen idee hoe veel sedans er zijn, er zijn inderdaad niet heel veel van. Volgens mij zijn de mk1.1 allemaal met ghia trim en de mk1.2 ook in andere uitvoeringen in NL. Nee ze zijn niet allemaal met beige interieur.
     
  17. Uhm... wat betekent “de bongaard”?
     
  18. Sleepbedrijf die je gesloopte wagen van de baan af rijdt .
     
  19. Ring is altijd leuk, ik heb er woensdag nog staan kijken, in de ochtend. Toen waren er allemaal testauto's van BMW en Mercedes, enkele VAG ook.
     

Deel Deze Pagina