1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk 1.6 tdci eco

Discussie in 'Performance' gestart door Chefkee, 24 jan 2017.

  1. dat gaat de fabrikant dus niet doen.
    het hele CO2 verhaal heeft ook te maken met BPM die fors lager is dan van de 90 en 115 PK versies.
    als ze die verklaring al geven dan heb je kans dat er een naheffing komt van de BPM.
     
  2. Daar was ik dus ook bang voor. Maar dat kon volgens het vrouwtje van gisteren niet zo maar.

    Ik ben net zo benieuwd als jullie waar dit op uit gaat lopen.

    Nu wachten op een officiële reactie van ford.
     
  3. Ik hou dit allemaal ook even in de gaten, ik wil ook wel wat meer KG met mijn 1.6 econetic trekken dan 300kg. Al is het max 1000kg voor een kar, dan kan ik er tenminste al meer mee.

    Wel gek namelijk dat mijn auto is uitgerust met het TSC (Trailer Sway Control) als er geen trailer achter mag?
     
  4. #24 JW, 9 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2018

    De keuring van €55,- is alleen van toepassing wanneer het alleen een administratieve handeling betreft. In dit geval moet je een verklaring van de fabrikant of vertegenwoordiger van de fabrikant (importeur) kunnen overleggen waarin wordt onderbouwd (constructieberekeningen of testgegevens) wat het maximale trekgewicht is van de betreffende auto.

    Een verklaring van een Ford dealer waarop staat dat er weinig verschil zit tussen de 105 PK ECOnetic en de normale 115 PK 1.6 TDCI is hierbij echt niet genoeg.

    Ik verwacht niet dat je de benodigde gegevens ooit zult krijgen van Ford of Ford Nederland.



    Wanneer je de benodigde gegevens niet kunt overleggen is de individuele keuring bij het RDW in Lelystad de enige manier om het maximaal toelaatbare trekgewicht te kunnen laten wijzigen.

    Hieronder wat informatie over deze keuring:



    Persoonlijk verwacht ik dat wanneer je het maximaal toelaatbare trekgewicht op kenteken inderdaad aangepast wil hebben de auto individueel gekeurd zal moeten gaan worden. Op andere forums zijn berichten te vinden van de Fiesta 1.6 TDCI ECOnetic welke volgens het kentekenbewijs helemaal niets mocht trekken. Na de individuele keuring is het op het kenteken vermeldde maximaal toelaatbare trekgewicht gewijzigd naar 750 KG.
     
  5. Briefje van de dealer zal nooit genoeg zijn. Het moet op zijn minst via de importeur moeten gaan maar dan nog is een simpel schrijven niet voldoende.
     
  6. het gaat er inderdaad steeds meer op lijken dat het erg moeilijk gaat worden. Ford Nederland gaat deze verklaring niet geven.

    Terug naar de RDW
     
  7. En hoe is het afgelopen bij de rdw
     
  8. Dat vroeg ik mij ook al af.
     
  9. Ik heb hem nog een PB gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Ik ben toch wel benieuwd wat er uitgekomen is.
     
  10. Het blijft stil...
     
  11. Is er al meer duidelijkheid hier over. Overweeg ook een ford focus 1.6 TDCi econetic 105pk aan te schaffen en wil er wel een trekhaak onder laten zetten alleen al ivm een fietsdrager.
     
  12. Kevin van Gorp heeft sinds het laatste bericht niets meer van zich laten horen helaas.
     
  13. Een fietsendrager kan er sowieso wel op met 300kg trekgewicht. Ik heb geregeld de fietsen erop, geen probleem
     
  14. ik ben toch blijvend nieuwsgierig.... ik heb op mijn Econetid de trekhaak geplaatst tbv de fietsendrager. De trekhaak is overigens identiek geplaatst zoals bij alle andere focus-types.. daar ligt het verschil niet.

    De Keuringsdocumenten van de RDW zegt me dat ze dit doen om vast te stellen of meer gewicht getrokken kan worden. Hierbij gaan ze er van uit dat er geen maximaal gewichten zijn toegekend aan overtuigen of dat er van wordt afgeweken:

    -----
    5. De technisch toegestane maximummassa van het samenstel van het voertuig en aanhangwagen door de fabrikant van het voertuig voor het samenstel van voertuigen wordt opgegeven. Indien hiervan wordt afgeweken wordt het samenstel tot de opgegeven maximum massa samenstel beladen en moet het samenstel binnen 5 minuten vijfmaal in beweging kunnen komen op een stijgende helling van tenminste 12%. Indien de technisch toegestane maximummassa van het samenstel niet beschikbaar is wordt als technisch toegestane maximummassa van het samenstel aangehouden de technisch toegestane maximummassa van het voertuig zoals hierboven is bepaald, vermeerderd met de helft van de massa in rijklare toestand van het voertuig met een maximum van 750 kg.
    -----

    Die 5 keer 12% omhoog zal we leen behoorlijke belasting zijn voor de koppelingsplaten.... brrrr..... Ik had eerder een Touran 1.9tdi met 140pk en die vond de caravan van 700 kg ook al erg zwaar om vanuit stilstand de heuvel op te trekken......

    Wat nog duidelijk gemaakt zou moeten worden is of vastgesteld kan worden dat het chassis van de focus-types allemaal het zelfde zijn. Dit zegt immers iets over de sterkte van het trekkend vermogen. Ford zal wel niet thuis geven, zoals hierboven eerder al te lezen is.

    Dus tot nu toe: herkeuren kan wel, maar dan zal het 5 x vanuit stilstand 12% de kar omhoog moeten trekken.
     
  15. Carrosserie is hetzelfde voor elke model/type.
    Het probleem is ook niet zozeer niet de carrosserie, alleen de aandrijflijn.

    Om die rede mag een 1.0 minder trekken dan een 1.6ecoboost. Daarom mag een diesel meer trekken dan benzine in het algemeen

    Als je kijkt naar tesla dan hebben ze dezelfde aandrijflijn, alleen modelx mag 2700kg trekken. Gek dat models 0kg mag trekken.
     
  16. Vergelijk bij Tesla gaat wel enigzins mank omdat je qua carrosserie de S en X niet met elkaar kan vergelijken.
    Maar er zijn veel redenen waarom een bepaalde auto met of minder maar trekken, politiek en emissies vallen daar helaas ook onder.
     

Deel Deze Pagina