1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk 1.0 Ecoboost 125pk vs 1.6 Ecoboost 150pk

Discussie in 'Performance' gestart door Berrychello, 7 sep 2017.

  1. Ik hou er ook wel van om lekker te cruisen met 110 km/u, (alhoewel ik soms ook wel door wil trappen). Moet ik nou een vrachtauto inhalen dan geef ik ff gas bij en ga dan weer lekker terug naar de rechterbaan. Ik doe dit trouwens niet om zo zuinig mogelijk te rijden maar vind het gewoon relaxed.
     


  2. Precies, dat is ook wat ik doe.
    En op de A1 mag je blij wezen als je harder dan 100 kunt rijden.
    Dus ik rij niet vooraan in de file ( tenzij iemand vind dat hij harder dan 130 moet rijden )
    Leven en laten leven , ook op de snelweg!


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  3. #63 Kees37, 25 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2017

    Als jij voorop rijd gaat dat ook niet lukken :schater::schater::mrgreen::mrgreen:

    Kom op man, de A1 is ongeveer 130 km lang, er zijn echt wel stukken waar je harder dan 100 kan rijden.

    Ik rijd zakelijk een kleine 40000km per jaar en mijn grootste ergernis is wel mensen die wanneer het iets drukker is zich niet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. En dan bedoel voornamelijk die mensen die dan langzamer rijden dan de rest van het verkeer.
     
  4. wauw, en dat met een benzinemotor, ik mag blij zijn als ik de 1 op 17 haal met m'n dieseltje ;)

    ohhh ik moet lol inleveren.....dacht het niet :mrgreen:
     


  5. Haha echt he! :D frustratie nummer 1 bij mij, mensen die gewoon lekker rustig aan blijven rijden een heel stuk onder de toegestane snelheid.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Mits ze op de rechter rijstrook blijven vind ik het niet erg. Soms kijk ik dan ff naar rechts en dan zie een Opa of Oma achter het stuur. Deze kan ik niets verwijten.
     
  7. Je mag het verkeer niet ophouden, dus met 95 een vrachtwagen inhalen is niet de bedoeling natuurlijk. Onnodig links rijden is irritant inderdaad. Maar als ik 110 wil rijden dan doe ik dat.

    Dat is 20 km/u verschil met een vrachtwagen, prima. Zeker als er weer een V40 D2 aankomt met 150 en dan knipperen. Zo'n gevalletje lease bakkie met daarin een C&A pakkie.. Dan ga ik geen gas bij geven.
     

  8. Dat heb ik ook hoor. Ik reed tijdje terug s'avonds in het donker door Zeeland. Als je deze wegen een beetje kent dan weet je dat hier totaal geen verlichting is en je ziet geen ruk. Omdat al deze wegen 80km/u zijn en het barst van de flitspalen hier op het gemak de maxima van 80 aangebouden. Toch zijn er van de sukkels die blijkbaar bekend zijn met die wegen die proberen door te drukken. Maar ik laat me hierdoor niet opjagen en blijf gewoon 80 rijden. Als het uiteindelijk 2 baans wordt mogen ze er van mij langs.
     
  9. [MENTION=844]Marco Morello[/MENTION]
    pff 1op11 met je 2.0druatec dat is best laag
    in de koude maand heb ik idd 1op8.5 gehaald. maar lange afstanden haalde ik 1op14tot zelf 1op15, gemiddeld 1op12.7 gereden over 90.000km

    moet zeggen zowel bij de 1.0 als de 1.6 klopt ecoboost volledig.
    het is eco of het is boost. beide kan niet samen gaan.
    rij ik wild ja dan ga ik naar 1op11, rij ik normaal dan 1op14 geen probleem.
    lange afstand is 1op16.5 zeker mogelijk
     
  10. Met mijn eerste :focus: 1.8 kwam ik niet lager dan 1 op 11.5, en reed toch 75% snelweg.
    Één keer ermee naar Berlijn gereden met een verbruik 1 op 16 over de autobahn.
    De 1.6 was met 1 op 14 een stuk zuiniger
     
  11. Als iemand 110 wil rijden prima, maar wees dan wel degene die anticipeert en dwing anderen niet zich aan jouw snelheid aan te passen wanneer de toegestane maximale snelheid hoger ligt dan die 110km/h. Dat is het punt wat ik wilde maken. Maar helaas vaak zijn de mensen die zo rijden zo vol van hun zelf dat ze vinden dat de rest vd wereld maar moet buigen.

    Wat betreft de te hardrijders, waar het kan anticipeer ik erop en laat ik ze voorbij gaan wanneer mogelijk. Heb geen zin dat zo’n ongeduld onnodig mijn kenteken van te dichtbij te zien krijgt. Zeker als ik onze jochies achterin heb zitten.

    Veel kleinere stukjes, af en toe genieten van die 2.0 en 18” wielen maakt dat ik 1 op 11 rij. Op de lange baan en niet harder dan 130 dan wordt ie een stuk zuiniger.
    Maar ik vind het binnen de marge. Mijn MKI deed op dezelfde manier 1 op 10.
    Dus die winst heb ik al.
     
  12. Hier ook 1 op 11,5 met een 1.6 ecoboost (18 inch en Euro 95).

    Nu met winterbanden 1 op 13,5


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. Vraagje, ken men een focus 1.0 125 pk sneller of beter laten lopen zonder chip tuning?
     
  14. Zeker. Ron 102 tanken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  15. wat zijn de verschillen met bijv shell vpower tov gewone 95 ?
    wie heeft daar ervaring mee ?

    Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
     
  16. Zou een andere uitlaat ook meer vermogen geven of maak dat niet uit, wie weet raad.
     
  17. Volgens de uitlaatfabrikant zal het vast vermogenswinst opleveren. De werkgelijkheid is vaak anders. In de motorwereld worden heel vaak andere uitlaten gemonteerd. Meestal voor een mooier geluid of de looks. De fabrikanten schermen altijd met een paar procent vermogenswinst. Bij de testen door motorbladen blijkt er vaak helemaal geen sprake te zijn van vermogenswinst. Soms is er zelfs sprake van vermogensverlies.
     
  18. mijn dank is groot
     

Deel Deze Pagina