1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk 1.0 Ecoboost 125pk vs 1.6 Ecoboost 150pk

Discussie in 'Performance' gestart door Berrychello, 7 sep 2017.

  1. Ik heb met de 1.0 Ecoboost 125pk van mijn ouders gereden (Ecosport) maar om die motor nu levendiger te noemen dan mijn 1.6? Het is een super soepele motor maar mis duidelijk de echt trekkracht van de 1.6.
     
  2. [MENTION=34171]Berrychello[/MENTION]; voor een ST Wagon zou ik kijken in Duitsland.
     
  3. De 100pk zou ook kunnen, maar dan ga ik liever voor de 125pk. Net iets meer vermogen en een versnelling extra. Daarnaast is het aanbod nu voornamelijk 125pk: de 100pk werd half 2012 ingezet en de meeste zijn nu dus al uit de lease gelopen en inmiddels al bij de volgende eigenaar. De 125pk komt nu een beetje op de markt vanuit de lease.
     
  4. weet eigenlijk niet hoe je erbij komt dat dealers/handelaren niet zo happig zijn op proefritten.

    toen ik naar mijn focus keek (zowel de mk2 als de mk3)
    of zelf voor me ex een focus zocht.
    heb ik met elke auto zonder probleem een proefrit mee kunnen maken.

    zelfs toen ze diverse auto's naar buiten moesten rijden om die ene auto eruit te krijgen werd het direct gedaan.

    hierdoor had ik eerst de 182pk getest en erna 150pk merkte weinig verschil erin
    als ik het vergeleek met me focus mk2 2.0duratec met 145pk
    nu met de extra vermogen is het wel degelijk te merken, vooral op de grote weg
    heb zelf wel naar de 1.0 gekeken, maar vond geen met 6de versnelling in de buurt.
    de auto die uiteindelijk is geworden, is ingevoerd maar was betaalbaar en zeer mooie km-stand
     
  5. Geen verschil?? Nou, ik merkte wel degelijk verschil toen ik uit mijn Rally Edition 2.0L 145pk stapte en in de 182pk wegreed. Als je dat verschil niet merkt?....
     
  6. Snap ik helemaal niks van.

    De 2.0 heeft max 185Nm pas bij 4500 toeren, de 150/182 ecoboost heeft die 185Nm al bij 2800 toeren, bij 4500 toeren rond de 270Nm.

    Totaal verschillende karakters deze motoren. Als je dat weinig verschil noemt??
     
  7. #27 Mpothoven, 11 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2017
    Wij hebben al 240nm bij 2000tpm ofzo Fred
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Yep, je hebt gelijk, verkeerde Y-as gebruikt denk ik, moet nog ff op gang komen maandagmorgen :)

    [​IMG]
     
  9. Misschien dat ik niet juist heb gezegd. Maar bedoel het vermogen niet de koppel.
    Een atmosferische motor stijgt makkelijker in toerental en turbo heeft wel koppel maar duurt even voor hij op toeren kwam.
    Stom van me om niet se snelweg ff op te gaan. Want dan voel je daadwerkelijk het vermogen.

    Nu ik wel 182pk en alles heb weet ik ook dat het een genot is om mee te rijden. Maar die focus waar il toen mee reed viel qua vermogen tegen.
    Was ook 160/182pk volgens etis. Dus denk als je geen overboost hebt je de 182pk niet haalt.

    Misschien dacht ik teveel aan de 1.6thp 200pk want die coel je door de hele toeren gebied trekken. Daar zit dan wel andere turbo op.
    Mogelijk dat daar het gerschil vandaan kwam.

    Kort gezegd
    Met die focus voelde je het niet. Maar nu met mijn focus wel
     
    skate1907 vindt dit leuk.
  10. Morgen ga ik kijken bij een 1.0 Ecoboost 125pk wagon. Hij is helemaal naar mijn wens, dus ik ben benieuwd!!
     
  11. Succes!:thumbs:
     
  12. Na 2½ week mijn eerste bevindingen, de bevindingen mbt de motor passen ook goed in dit topic.
    Ik was bang dat de driecilinder niet soepel was, maar het tegendeel is waar. 50 in zn 5 is geen probleem, dat is heerlijk. Een heel soepel blok dus, de 1.0! En de 125pk versie vind ik ook behoorlijk vlot. Zelfs in z'n 6 trekt ie er best aardig aan!
    Het verbruik lag de eerste tank op 1:14,5, tweede tank 1:15 en de derde tank (morgen tanken) is ie nog ietsjes zuiniger lijkt het.
    Al met al dus zeer blij met de keus voor de 1.0 Ecoboost 125pk!
     
  13. Leuk om te lezen dat de 1.0 125pk je bevalt. Ik ben na 4 maanden en 5000km ook nog steeds zeer tevreden en het met je eens dat de motor zeer soepel is en behoorlijk trekkracht heeft. Ik zit qua verbruik nu op net boven de 1:16.
     
  14. Ik heb de 125pk nu iets meer een half jaar en bevalt mij ook prima. Ik ben geen sportieve rijder alhoewel ik soms mijn momenten heb om de auto ff flink op z'n staart te trappen. Tuning vind ik niet nodig omdat ik de auto vlot genoeg vind. Ook bij inhalen doet die heel goed. Qua zuinigheid zit ik rond de 1:15 denk ik. Ik loop te overwegen om eens 98 i.p.v 95 te tanken en kijken wat die hier op doet.
     
  15. Die 1.0 blokjes moeten echt wel zuiniger kunnen. 1:15 haal ik nu met mijn 182pk 1.5, zonder echt super veel moeite te doen (cruise control of snelheidsbegrenzer helpt wel echt gigantisch ipv je voet het werk laten doen) en met Euro98 uit België (kost minder dan Euro95 hier).

    In mijn 1.0 100pk die ik hiervoor had reed ik met gemak 5.9-6km/100l, ofwel 1:16-17 zelfs. Ook weer met Euro98.

    Ik vind de Ecoboost heel erg gevoelig voor rijgedrag: Als ik met begrenzer/cruise control rijd is het gebruik echt bizar veel lager dan dat ik zelf probeer snelheid te houden. En het kan inbeelding zijn, maar voor m'n gevoel rijd je ook écht meer kilometers op Euro98 ipv Euro95.
     
  16. 1:15 met de 1.5? Ik ben al blij als we 1:13 halen met de C-Max, vooral in de stad zuipt hij als een dokwerker. Wij hebben dan wel de automaat.
     
  17. Op BC 6.9ltr en met tanken zo’n 1:13.1 - 13.5 momenteel... kou en winterbanden

    Melding : gevorderde eco rijder ;)
     


  18. 6/100l met de 100pk dus. Hier staat ie op 7.1 maar er staat nog geen 3000 op de teller. Kan dus aannemen dat dit verbruik gaat dalen naarmate hij verder ingereden raakt?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina