1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'07 Focus MK2.1 wagon schroefset vs verlagingsveren + shocks?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Imprezzion, 10 nov 2019.

  1. De achterste schokdempers en veren van m'n MK2.1 1.6 Wagon zijn al niet al te best en met de stock rijhoogte is het net een SUV met 16" originele LM velgen dus ja.. als ze toch vervangen moeten worden wil ik wel graag wat lager en stijver.

    Ik vraag me alleen af bij jullie kenners, wat is de beste oplossing qua gemak van inbouwen, levensduur, instelbaarheid en comfort.

    Ik hou wel van goed hard geveerd, hoe harder hoe beter.

    Inbouwen is voor mij geen probleem, brug, veerspanner e.d. is tot mijn beschikking alleen een schroefset is wel flink minder werk om in te bouwen want dan heb je vaak geen veerspanner nodig en ik haat die dingen haha.

    Ik twijfel nu dus een beetje tussen een V-Maxx schroefset, een AP schroefset, een TA Technics schroefset, een set Koni STR.T rood met H&R -40mm veren of een set "OEM" shocks (KYB bijvoorbeeld) met Eibach -30/35 veren.

    Ik lees ook dat bij meer dan -40mm een andere koppelstang / stabilisatorstang nodig is maar kan nergens vinden welke en waar die te krijgen zijn als ik wel een schroefset koop. Ik ken mezelf, die gaat toch op standje slammmed -60mm of zo.

    Wat is volgens jullie de beste optie? Geld maakt niet zo veel uit maar €1100+ voor een set van b.v. H&R zelf of KW Variant 1 is me wat te duur.
     
  2. Ik zou voor de koni str.t gaan. Wel wat stijf, maar er valt zeker goed mee te rijden, ook kwa kwaliteit zit je daar wel goed.
     
  3. Ik ga er even vanuit dat de MK2(.1) wagon / turnier dezelfde ophanging als de sedan/Hatch heeft? De meeste Koni veren hebben alleen de sedan/Hatch onder de compatibiliteit staan alleen OEM vervanging dempers hebben wel de sedan/Hatch/wagon en zelfs enkele Volvo en Mazda modellen erbij staan dus zal wel kloppen?
     

Deel Deze Pagina