1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na 5 x Focus nu een Kuga PHEV- laadvraag

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Focus07, 1 apr 2023.

  1. #21 Focus07, 21 apr 2023
    Laatst bewerkt: 23 apr 2023
    Vraagje voor de Kuga PHEV rijders:

    Gisteren en vandaag viel mij op dat tijdens het rijden het controlelampje motorstoring brandde (Het lampje naast het accusymbool)
    Vandaag heb ik zeker weten alleen electrisch gereden, gisteren ook een stukje op de motor toen de accu leeg was.

    Blz 120 van de Kuga handleiding heeft het over dit lampje, maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit lampje hoort te branden als je electrisch rijdt.

    Hebben jullie ook dat dit lampje brandt als je electrisch rijdt?

    [​IMG]
     
  2. Is het lampje van de auto hold. Sta stil en gaat de handrem er automatisch op en af.
    Schakelaar tussen de voorstoelen brand ook, plaatje op blz 269. Heeft niets met elektrisch rijden te maken.
     
  3. Hoi Mstuniek,

    Dit heeft in mijn ogen niets met auto hold te maken of ben ik nu abuis?
    Het brandt ook als ik rij.

    Ik zal morgen de auto hold eens uitzetten en kijken of dat wat uitmaakt.

    In ieder geval bedankt voor je reactie.

    Gr. Jan
     
  4. Tis in ieder geval geen motorstorings lampje

    volgens mij is het ook de autohold, gebruik ik eigenlijk nooit vindt dat het wegrijden dan een stuk minder prettig is doordat ie ineens naar voren schiet bij gas geven
     
  5. Je bedoelt het lampje toch in de "Power KW" cirkel?
    Geeft die niet gewoon aan wanneer de auto op de motor rijdt en wanneer op de elektramotor?
    Had begrepen dat de motor ook als je volledig elektrisch rijdt wel eens wilt aanslaan.
     
  6. Die 2 zie je altijd in het kw scherm dus de accu en het motortje
    Aal de kleur van het accu symbool kun je zien of de accu gebruikt wordt (blauw) of er geregenereerd wordt (groen) het motorsymboool blijft gewoon wit
     
  7. Goedemorgen heren,

    Dank voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk.
    Gisteren het symbool eens goed in de gaten gehouden.

    Tijdens het electrisch rijden is het symbool grijs van kleur. Als de motor gestart wordt, wordt het symbool wit van kleur.
    Weer wat geleerd.

    Ik werd op het verkeerde been gezet door blz 120 van het instructieboekje (controlelampje motorstoring):
    https://www.fordservicecontent.com/...rmation/CG3851nlNLD-202104-20210428150405.pdf

    Gr. Jan
     
    R@ymond vindt dit leuk.
  8. Als er echt iets is met het motormanagement krijg je dit icoontje in oranje kleur te zien, maar ik denk op een andere positie in het display. Ik snap jouw verwarring vanuit et boekje, daar hadden ze wel een ander icoontje voor kunnen gebruiken.
     
  9. Gisteren de kofferruimte van de Kuga Dalmatierproof gemaakt.
    Dit hondenras verliest het hele jaar door korte, stugge, witte haartjes die heel lastig uit het tapijt te halen zijn.
    Net als in mijn Focus een op maat gemaakte hoes voor de Kuga besteld en gisteren gemonteerd.

    Gelijk ook een Travall hondenrek geplaatst. Zoals jojo71 al zei ontbraken helaas de bevestigingspunten in de dakhemel waardoor het originele Ford rek geen optie was. Men (de Ford dealer) betaalt nu dit andere rek.

    Voor de geinteresseerden heb ik nog zo'n op maat gemaakte hoes voor een Focus MK4 wagon en origineel Ford hondenrek te koop ;-)

    Gr. Jan

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Netjes, zo'n hoes :thumbs:
     
    Pibo_Focus_CC vindt dit leuk.
  11. Dat motorlampje is juist, heb ik ook en is ervoor dat je ziet wanneer de auto op de accu rijd of op de motor, deze veranderd ook van kleur als je rijd. Het motorlampje (oranje) zit op een andere plek
     
  12. #32 Focus07, 26 jul 2023
    Laatst bewerkt: 26 jul 2023
    Ben afgelopen zaterdag met de Kuga van de kop van Noord-Holland naar Vorarlberg Oostenrijk gereden.

    Was mijn eerste grote rit met de Kuga en ik ben erg tevreden over de rij eigenschappen. De auto heeft voldoende kracht om vooraan mee te komen ;-)

    Wat hier in de bergen ook erg prettig is, is de L functie op de automaat. De motor remt dan erg krachtig af en alleen op de erg steile hellingen moet ik wat bijremmen.

    Heb sinds gisteren een klein probleempje. Vanwege het regenachtige weer van gisteren hebben wij een trip naar Samnaun gemaakt en de navigatie daar heen ingesteld. Op de terugweg raakte de navigatie van slag en plaatste ons ergens in de middle of nowhere. Ik dacht dat dit wel zou overgaan na een keer uit en weer aan doen, maar helaas. Ook de plaatsbepaling in de Ford pass app klopt niet en plaatst mijn auto ergens anders.

    Ik heb het instructieboekje op het internet geraadpleegd, maar deze bood geen oplossing.
    Weet iemand hoe ik de gps weer in het gareel kan krijgen?

    Mvg Jan
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  13. Ik heb dat eens met mijn Focus 3.1 gehad met een Sync 1.1 systeem. Dan was de plaatsbepaling compleet van slag.
    Het ging altijd vanzelf weer over na een tijdje.

    Heb je een infoscherm om te zien hoeveel satellieten de auto ziet in de Kuga? Ik weet niet of er een manier is om een harde reboot te forceren van het systeem (soort van ctrl-alt-delete zeg maar)?
     
  14. Bij de Puma dient de sharkfin antenne alleen nog t.b.v. het GPS signaal. De radio ontvangst is helaas naar het achterraam verplaatst (wie dat nu weer bedacht heeft :roll:?) Bij de Kuga ook? Misschien zoals je schrijft, dat er regen in gesijpeld is en de storing veroorzaakt.
     
  15. Ik zou een Master Reset proberen!
     
  16. #36 Focus07, 27 jul 2023
    Laatst bewerkt: 27 jul 2023
    Dank voor de reacties.

    De master reset was mogelijk een oplossing maar zou wel al mijn input hebben gewist. In het online instructieboekje vond ik na wat zoeken nog een andere methode namelijk via het gelijktijdig indrukken van de aan/uit knop en de knop voor een hogere zender. Deze methode heeft geholpen. Het scherm werd zwart en startte daarna weer op. Op de kaart werd de Kuga weer op de juiste locatie geplaatst. Ook in de Ford Pass app.

    Nu weer verder genieten van de vakantie. Het weer in Vorarlberg Oostenrijk is gelukkig een stuk beter geworden ;-)

    mvg Jan
     
    rfocus, Edgar Focus, meeder en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Dat is dus de reboot methode. Mooi dat het geholpen heeft!
    Fijne vakantie!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. Kom tijdens mijn vakantie het volgende “ probleem “ tegen.

    Ik rij hier veel in de stand EV later om zo stroom over te houden als dat uitkomt.
    Wat is nu het probleem?

    Zie de foto.

    De Ford app zegt dat de accu voor 89 procent vol is en toch heb ik maar een bereik van 25 km. In Nederland heb ik met een 100 procent volle accu en een vergelijkbare buitentemperatuur (het is hier nu circa 23 graden) iets van 60 km bereik.

    Ik laad met de 220 v laadkabel. Als de accu straks 100 procent geladen is kom ik op een bereik van net 30 km. Weet iemand hoe dit komt. Mvg Jan

    IMG_0029.jpeg
     
  19. Hij is vol. 100 procent en 34 km bereik. Wat gaat er mis.

    Mvg Jan IMG_0031.jpeg
     
  20. Volgens mij heeft het te maken met het gemiddelde verbruik waarmee gerekend wordt iets meer gebruik maken van de accu zal het wel oplossen, dus een keer de accu leeg rijden alvorens weer op te laden

    als ik met de caravan ev rijdt dan is de accu snel leeg na opladen is de range dan ook ineens laag ook als ik zonder caravan rijdt, dan moet er even her berekend worden
     

Deel Deze Pagina