1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aangeboden diensten 2023/ hulp gezocht

Discussie in 'Clublogistiek' gestart door Tigershark, 13 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #21 R.Zwiers, 3 apr 2023
    Laatst bewerkt: 3 apr 2023
    Gisteren weer een leuke uitdagende klus, vervangen DMF,koppeling, druklager en voorremschijven+blokken van deze prachtige Ford focus mk 3.5 1.5 tdci. Van @MSRK

    [​IMG]
    [​IMG]
    De eigenaar had last van extreme trillingen, na het verwijderen van de drukgroep was te zien waarom. De bus in het midden is er voor de helft uit. Dus zat het DMF niet meer gecentreerd.
    [​IMG]

    Alles weer mooi schoon.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vervolgens waren we even aan het klooien, de druklager bleef lekken. Snapte er niks van. Uit eindelijk bleek dat het rubbertje dat in het druklager zit, wat de afdichting verzorgd. Er uit was gevallen. Hoe? Geen idee.
    Maar een leermoment voor ons, en iedereen, check in het druklager of het afdichtings rubber er in zit.
    [​IMG]
    Links van het nieuwe druklager, wat er uit was gevallen, rechts uit het oude, die ik er uit had gepielt.

    Naast de koppeling +vliegwiel, dus ook de voor remmen gedaan. Hier helaas geen fotos van gemaakt.

    Was een lange sleutel dag, maar alles is gelukt.
    Tot de volgende keer.
     
    DexterXL, Edgar Focus, gerardTDCI en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Weer mooi werk geleverd Richard!
    :thumbup:
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  3. Ff puur uit nieuwsgierigheid voor nu:
    Gezien de leeftijd en kilometerstand, ben ik ergens dit jaar wel toe aan een nieuwe natte riem (en dan ook meteen waterpomp), olie, en oliefilter, en volgens het boekje dus een grote beurt. Nu heb ik op zich wel vertrouwen in de kwaliteit van mijn garage, dit is de vijfde auto die ik bij ze heb gekocht, maar gezien de diverse topics hier wil ik natuurlijk wel dat het allemaal goed wordt uitgevoerd.
    Ben natuurlijk bereid om er voor te rijden, ik woon zelf in Apeldoorn.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Wij hebben al diverse natte riemen gedaan op de zaak.

    Alleen zitten we anderhalf uur rijden van je vandaan. In Sliedrecht.
     
    Paul_U vindt dit leuk.
  5. Hallo allemaal ,

    Ik ben ook opzoek naar iemand in of rond om limburg die handig is met forscan en de juiste bekabeling heeft. Voor het volgende : achterlichten ook met daglicht aan , sluiten van auto wanneer je begint te rijden , st performance scherm en claxon bij sluiten en openen van auto.
    Natuurlijk tegen vergoeding.

    Het gaat om een ford focus mk4 08/2019

    Groetjes nick
     
    Rowan vindt dit leuk.
  6. Focus mk 3 2016 tdci
    [​IMG]

    Vandaag weer wat onderhoud. Olie + filter. Luchtfilter. Brandstof filter moest helaas de oude weer in. De gene die mee was gegeven, paste niet.

    Nog even een stofhoes vervangen van de remklauw bijrijder kant. Daar zagen we een gaatje in vorige week.

    Gasklep gereinigd.

    Nou gaan we nog even een keer t brandstof filter en een motorsteun doen. Dan is die weer helemaal fris.
     
    Edgar Focus, bws723, gerardTDCI en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Lekker bezig geweest
     
    Pibo_Focus_CC en R.Zwiers vinden dit leuk.
  8. Ik zie 2 dingen die me helemaal niet bevallen, spotten jullie ze? Wellicht even je scherm ondersteboven draaien :schater::schater::schater:
     
    R.Zwiers en bws723 vinden dit leuk.
  9. E0E32DE2-62F1-4D91-AD8F-A002F7608085.jpeg
     
  10. Ik weet t:schater: viel mij ook op. Zelfde staat overigens op het brandstof filter kapje:shock:
     
  11. Als je de chevrons bedoeld, niks mis mee hoor. Ze bouwen gewoon retegoeie diesels in mijn opinie.
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  12. Beste allemaal.
    Wie heeft apparatuur om het elektrische circuit uit te lezen van mijn focus 1.6i (wagon) uit 2006. Als ik daar een stukje voor moet rijden heb ik dat er wel voor over. Ik kom er zonder meetapparatuur niet uit.
    Peter van Roekel
    Zeewolde
     
  13. Vandaag een oude bekende weer op bezoek.
    Dit keer Rick weer met zijn focus mk1.

    Wat hebben we vervangen.
    Draagarmen voor.
    Stuurkogels voor.
    Dat ging van een leien dakje.

    Daarna achter.
    Draagarm rubber.
    Upper arm
    Lower arm.

    Helaas waren daar wel een aantal bouten die even met de flex behandeld moesten worden. Gelukkig had Rick nieuwe bouten mee.

    Tis weer gelukt. Rijd weer strak.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Fredhead, gerardTDCI, Edgar Focus en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Wat is er mis dan? Uitlezen en storing oplossen zijn wel 2 verschillende dingen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
     
  15. Beste team genoten.
    Is er iemand van het team die met ELMconfig in de tabel MS CAN de PDM en/of DDM uit wil lezen en met name de tabel Information.
    Bij mij staat in de Front module dat de Ignition voltage 9.8 volt is ik twijfel of dit juist is, beide deuren geven nl met Forscan de foutcode U1900 (Can Bus communicatie probleem).
    Wanneer deze spanning juist is hoef ik niet verder te zoeken.
    De connector van de teller unit heb ik al opnieuw gesoldeerd de accu is 8 maanden oud.
    Hopelijk is er iemand die mij nog kan helpen, Nogmaals dank aan Martijn voor alle moeite, helaas zonder resultaat.
     
  16. Ik heb je topic verplaatst naar Aangeboden diensten, daar past het beter.

    Gr.
    Sjoerd
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Beste Sjoerd jammer dat je de topic verplaats heb bijna niemand leest dit
    Ook ik weet niet waar ik die kolom kan vinden.

    Maar weet jij wat de ignition spanning moet zijn?
     
  18. Afgelopen weekend de focus van @BobbyBoy weer onderhanden genomen . Dit maal het subframe achter alles vervangen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Na de uit lijning rijd die weer als een kogel zei die. Dus weer een geslaagde klus.
     
    Fredhead, gerardTDCI, Frank Focus en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Heerlijk dit soort dingen.
     
  20. Vandaag @Fred mogen helpen aan zn mooi focus 182pk 1.6 EcoBoost.

    [​IMG]
    Alle 3 de motorsteunen en de remblokken voor.
    Ging voorspoedig, alleen ff een hick -up bij de eerste keer weer op contact zetten. Bleek de stekker naar de zekering kast niet lekker te zitten.

    Maar, tis weer goed gekomen. En de motor schud weer veel minder. En remt weer op een stuiver. Tot de volgende keer.:thumbup::cool:
    Geslaagde middag.
     
    gerardTDCI, M.Blaak, bws723 en 11 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina