1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk4 - > How to: dashcam inbouwen.

Discussie in 'Handleidingen Focus IV' gestart door TWA, 7 jun 2020.

  1. Denk eerder dat dit aan je accu spanning ligt. Zijn over het forum meerdere topics over te vinden. Laatst mijn accu door de dealer laten vervangen en sinds dien werkt mijn S&S ook weer.

    Greetz Emiel
     
  2. Moet wel zeggen, mijn blackbox ligt continu aan; Ik zal eens proberen met deze uit te schakelen als de auto veilig (van de straat af) geparkeerd staat. Door ietwat korte ritjes te maken, kan de batterij niet echt volledig opgeladen worden.
    Het valt te proberen :dance:

     
    TWA vindt dit leuk.
  3. Hey Emiel,

    Dank voor deze uitleg! Gister een paar uurtjes aan het rommelen geweest om onze 2CH dashcam in te bouwen; deze post is doorslaggevend geweest om het eerst eens zelf te proberen! Het is uitstekend gelukt, weliswaar met een iets andere elektronische indeling.

    Ik heb nog 1 tip voor de doorvoer rubbers van de achterklep, de plastic houders die uit de carrosserie steken kunnen met de clipjes aan de voor- en zijkant ingedrukt uit de carrosserie getrokken worden. Maakt het heel wat makkelijker de rubbers weer eromheen te drukken, daarna klik je ze zo weer terug!
     
    TWA vindt dit leuk.
  4. Mooi dat het gelukt is dmv de how to, en dank voor je aanvulling :thumbup:

    Greetz Emiel
     
    Navi vindt dit leuk.
  5. knappe how-to :thumbup: ga me er binnenkort ook aan wagen om een 2CH dashcam in te bouwen..vind alleen de rubbers spannend om los te trekken, en plastic panelen.. gaan die daarna weer makkelijk terug op hun plek?
     
  6. Zeker is prima te doen. Wel even oppassen met het rubber van de achterklep: hier zit een soort lijm tussen, welke in slierten los laat. Deze slierten plakken snel aan je dakhemel vast en zijn lastig daar vanaf te halen.

    De panelen klik je zo weer terug. Misschien dat de bevestiging blijft zitten in de auto ipv op het paneel, maar die kan je weer vast klikken in de panelen.

    Succes en veel plezier van de cam :thumbup:

    Greetz Emiel
     
    collusion vindt dit leuk.
  7. Klinkt idd hoopgevend :) thanks Emiel, ik laat je weten hoe het is verlopen :thumbup: aanstaande zaterdag inbouw hoogstwaarschijnlijk
     
    TWA vindt dit leuk.
  8. Jahoor gaat prima! van de plastic trim tools kunnen nog wel eens van pas komen als je het net iets voorzichtiger wilt doen. en die soort kit in 't rubber is echt tuig. Goed opletten idd.
     
    TWA vindt dit leuk.
  9. Thanks,..heb trouwens nog een vraag...bij mijn vorige focus 3.5 ging pas na 30 minuten echt de stroom eraf zegmaar..display van de km stand bijv bleef een half uur na afsluiten nog branden. Is dat bij de MK4 ook zo? het lijkt wel of deze helemaal uit gaat bij afsluiten namelijk. Dit ivm het meten van de zekering voor de parkeerstand. Straks meet ik nog 12 volt als continue en dan na een half uur is alsnog uit :)
     
  10. Nooit op gelet, want nooit op hoeven letten. kan je dat proces niet versnellen door de accu los en vast te koppelen met de deuren dicht?
     
    collusion en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. Je zal idd moeten zoeken naar iets wat continu spanning geeft, de andere computers worden na 30 min in ruststand geschakeld. Denk er wel aan: de parkeer modus vraagt dus constant stroom, daardoor kan je BMS knap lastig gaan doen met als gevolg meldingen dat systemen zijn uitgeschakeld ivm lage accu spanning.

    Verder alles gelukt met inbouwen?

    Greetz Emiel
     
  12. #32 M.Blaak, 9 nov 2022
    Laatst bewerkt: 10 nov 2022
    Ik weet wel dat er in de zekeringkast achterin een mk3 een constante voeding binnen komt. Heeft een mk4 ook een zekeringkast achterin?
     
  13. Nee, alleen passagiers kant bij de voeten, of in de motorruimte.

    Greetz Emiel
     
  14. #34 collusion, 11 nov 2022
    Laatst bewerkt: 11 nov 2022
    Ga morgen poging wagen om het in te bouwen,..ben benieuwd :) ik ga ook gewoon die zekering 24 continue en 6 geschakeld gebruiken zoals je in de howto aangeeft...lijkt me het meest handig en bij jou werkt het. Helemaal handig aangezien het zo ook in het boekje staat :D

    Thanks all
     
    TWA vindt dit leuk.
  15. Nou gisteren vol goede moed begonnen, inderdaad met die plastic tools is het allemaal een stuk makkelijker.

    Helaas toch het project op het eind moeten staken (had beter eerst moeten kijken :oops:)

    Alles ingebouwd, en bij de zekerkast aangekomen om aan te sluiten,...:frusty: zucht geen zekering met geschakelde voeding meer vrij...

    Er zijn al 2 add a fuse kabels gebruikt in de zekerkast passagiersruimte (god mag weten waarvoor) waardoor ik niet meer van zekering nummer 6 gebruik kan maken..

    Daar zit een add a fuse in de weg, de zekeringen waar ik wel bij kan zijn allemaal continue voedingen.

    Leek mij persoonlijk niet handig om deze op de spiegel met voorruitverwarming erbij aan te sluiten. Contactslot wist ik niet zeker maar leek me ook niet handig..alles weer uitgebouwd en morgen terugsturen

    De howto is echt superduidelijk! ik ben niet heel handig met dit soort dingen maar wat je zegt de rust bewaren helpt goed en doorzetten :thumbup:
     
  16. jazeker die kreeg ik bij de dashcam continuevoeding bijgeleverd. Echter waren er al 2 van deze add-a-fuse kabels gebruikt (en de zekering die ik nodig had zat daaronder helaas) waardoor ik geen plek meer had om nog een bestaande zekering met zo'n kabel te gebruiken.
     
  17. Gewoon even je middenconsole open maken en hem op de 12v plug aansluiten. Daar heb ik bij mij de BLIS op aangesloten. Prima geschakelde voeding met genoeg power.
     
  18. even de middenconsole openen :) thanks voor de tip, maar dat durf ik niet zomaar, ik weet gewoon dat ik iets kapot maak of beschadig en dat heb ik er niet voor over helaas...
     
  19. ik zie bij jou how-to van BLIS inderdaad de middenconsole open...pff respect bro maar dat gaat mij te ver ;)
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina