1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op zoek naar mk3.5: gevonden!

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Martin123t, 29 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Op basis van het VIN zou het inderdaad moeten zijn: halogeen koplampen met LED-dagrijverlichting.
     
  2. Zover ik nu kan beoordelen heb je helemaal gelijk: als ik alles op een rijtje zet dan ontbreken de rijhulpsystemen.
    [​IMG]
    De auto is gemaakt in Saarlouis.
     
  3. Ik heb zelf een Mk 3.5 van 2016 met lane assist en lane keeping. Wat anderen van met name lane keeping vinden dat weet ik niet, maar ik heb het uit gezet, want het bevalt me totaal niet.

    Als ik het aan had staan en dicht bij de lijnen op de weg in de buurt kwam (of er net overheen), dan probeert ie bij te sturen. In mijn beleving gebeurt dat iets te subtiel.
    Maar als ie dan bijstuurt, dan slaat ie zo nu en dan door en kwam ik bij de andere lijn in de buurt, en ik heb ook gehad dat ie er dan overheen wilde sturen.

    Als ik in een (beetje stevige) bocht langs de lijn van de binnenbocht zat, dan moest ik tegen sturen omdat ie me anders over de lijn de bocht in wilde duwen.

    Ik heb het een aantal maanden geprobeerd, maar ik ben er klaar mee en ga lane keeping niet meer aan zetten (tenzij er een oplossing voor is).

    Voordat ik de Focus kocht heb ik ook de kans gehad om dit met een Hyundai i30 te proberen, en die stuurde feilloos met de bocht mee. De auto klaagt op een gegeven moment natuurlijk wel omdat je zelf moet sturen, maar het werkte als een zonnetje. Dus toen ik dit met de Focus probeerde was ik wat teleurgesteld.

    Sent from my IN2023 using Tapatalk
     
    Tom91 en Martin123t vinden dit leuk.
  4. Ik deel bovenstaande ervaring. Ik had het systeem op een Seat Leon, werkte heerlijk, altijd en vanzelf dus het stond altijd aan. Op de MK3.5 ST zat het systeem vooral in de weg, vreselijk en stond dus altijd uit
     
    Tom91 en Martin123t vinden dit leuk.
  5. Bevestiging gekregen. Eerste beurt na 2,5 jaar bij 37k.

    Beste Martin,

    Weet welke risico's je neemt. Alleen aan beginnen als jij zelf behoorlijk verstand hebt van motoren.

    Ik hoor graag het vervolg over 3 jaar en over 5 jaar.

    Groet Henk (ex-lubrication engineer)

    NB Is de first fill olie van Ford uberhaupt geschikt voor interval verlenging?
     
  6. #26 Martin123t, 1 okt 2022
    Laatst bewerkt: 1 okt 2022
    Beste Henk,

    Bedankt voor je reactie. Advies is om de wetbelts preventief te vervangen? Ik begrijp dat een verkeerde olie de riemen kan doen 'oplossen', maar dat geldt ook voor verouderde olie? Of doel je op wat anders? Wat verwacht je over 3 tot 5 jaar? Je lijkt te suggereren dat ik met een tijdbom ga rijden als ik de auto koop.

    Hoor het graag!

    Groet,

    Martin
     
  7. Persoonlijk zou ik (mits tijdens de onderhoudsbeurten de juiste olie is toegepast) het wat oliekwaliteit betreft wel aandurven. Dezelfde WSS-M2C948-B specificatie olie wordt ook toegepast in Ford modellen met de 40.000 KM / 2 Jaar onderhoudsintervallen.

    Feit is dat de voorgeschreven onderhoudsintervallen van 20.000 KM / 1 Jaar die op deze auto van toepassing zijn niet zijn gerespecteerd. Op basis van productiedatum zou deze auto nu zo'n beetje toe zijn aan de 5e onderhoudsbeurt. Dit terwijl er slechts 2 onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd.

    In geval van twijfel betreffende het(niet) uitgevoerde onderhoud en als gevolg hiervan de staat van de wetbelts is het verstandig om deze preventief te vervangen. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust. Bedenk wel dat het vervangen van beide wetbelts bij een Ford dealer al snel zo'n €1750,- kost.


    Je moet jezelf tevens afvragen hoe belangrijk een sluitende onderhoudshistorie voor je is. Om bijvoorbeeld bij Ford aanspraak te kunnen maken op een coulance of garantie regeling (ook de 12 Jaar carrosserie garantie) dienen de onderhoudsvoorschriften te zijn gerespecteerd. Indien hier niet aan is voldaan kan een toekomstige coulance aanvraag of (carrosserie) garantie claim bij voorbaat al worden afgewezen.
     
  8. Ik gebruik het voornamelijk met slecht weer wanneer de lijn niet heel duidelijk zijn.
    Heb hem wel op waarschuwing gezet, dan trilt alleen het stuur en corrigeert hij niet.
    Kan je doen bij instelling van je tellerbak scherm

    Via je knipperlicht schakelaar kan je hem makkelijk in en uitschakelen, knop op het einde

    Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
     
  9. Beste Martin,

    Waarom heb je interesse in deze auto?
    Achterstallig onderhoud = vroegtijdige en bovenmatige slijtage = grote kans op hoge kosten in de toekomst. \
    Klaar. Zoek een auto waarvan de onderhoudshistorie betrouwbaar en volgens voorschrift is uitgevoerd.

    Mocht je toch eigenwijs willen zijn:
    Check dan om te beginnen of de first fill olie geschikt is voor interval verlenging.

    NB Enkel als het motoroliekwaliteit API SN+ zou betreffen zou ik het zelf aandurven (Zelf denk ik van niet gezien de hoeveelheid benodigde %tage wet belt additief in de totale formulatie. Er is gewoon geen ruimte meer in de motorolieformulatie voor levensduur verlengende additieven.

    Google aub API SN+ versus API SN

    Succes.

    Groet Henk

    NB laat me aub in 2027 weten hoeveel je aan onderhoud en reparatie hebt uitgegeven.


     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  10. Ik heb een beetje een roze bril op, het is gewoon een hele mooie auto die wel bij mij past.
    De nadelen zijn:
    1. onderhoud niet volgens fabrieksvoorschrift,
    2. geen verwarmd stuur
    3. geen trekhaak.

    Op basis van jullie reacties heb ik toch een bod gedaan, met de gedachte dat ik de riemen dan laat vervangen bij Autoborg na aankoop. Het bod is echter niet geaccepteerd.

    Cijfers afgerond
    Verkoper adverteert de auto met 16k. Hij wil het mij verkopen voor 17k met 1 jaar 'cargarantie'. Ik heb 15k geboden zonder garantie zo meenemen. De verkoper reageert als volgt: "Goedemorgen nee sorry kan ik helaas niet in mee"
     
  11. Beste Martin

    de tweedehands automarkt is enorm overspannen.... Ik heb in december mijn Kuga 2e hands gekocht voor een hele mooie prijs. Op dit moment zie ik bij de dealers dezelfde Kuga's en uitvoering (Vignale) staan voor dik 3 a 4000€ meer....

    Verkopers geven op dit moment nauwelijks toe aan de vraagprijs omdat de vraag naar 2e hands auto's enorm is ergo wil jij hem niet, dan is er een week later wel een ander die wel de prijs neertelt die de verkoper vraagt.

    Ik ga mee met de rest van de leden die hebben gereageerd: Onderhoudsschema is niet gevolgd conform de richtlijnen van Ford.: dus laten staan en rustig doorzoeken op internet. Ik heb zelf ook dik 3 maanden gezocht naar een Kuga en kwam toen 'ineens' mijn huidige auto tegen met alles wat ik wilde hebben. Een vignale is de meest complete uitvoering die er is met alle gekkigheid erop die je maar kunt bedenken.

    Succes met de afweging!
     
    gerardTDCI, Martin123t en M.Blaak vinden dit leuk.
  12. Helemaal mee eens. Wij verkopen nu ook gebruikte auto's voor dezelfde prijs als dat ze 2 jaar geleden waren.. en hele jonge auto's voor nieuwprijzen.

    Gaat echt nergens over.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  13. Allen dank voor de adviezen en de feedback. Ik begrijp het verhaal over de prijzen. De vraag is of dit weer zal normaliseren. Ik kocht de MK1 als klusauto voor € 650,- en dat is me prima bevallen: ik rij er nu 2,5 jaar mee. De auto wordt nog dagelijks gebruikt en dat kan eenvoudig langer nog.

    Ik vraag me af of autoprijzen weer naar beneden gaan. Wellicht is dit het geval als de recessie doorzet: de markt zal het bepalen. Het feit dat nieuwe auto's slecht leverbaar zijn zal mede bepalend zijn, immers geen inruil.

    Maandag pikken we de MK1 weer op bij P3 te Schiphol. De komende tijd zal ik bijhouden wat het aanbod is. Welke prijs daarbij hoort, het is en blijft lastig.
     
  14. Welkom thuis (neem ik maar even aan)
    Ik ben ook aan het rondkijken maar de prijzen zijn werkelijk hoog.
    Heb zelf de c-max 1,5 jaar geleden gekocht met 97500 op de teller.
    Als ik nu inruil met 150k op de teller krijg ik er hetzelfde voor terug als wat ik betaald heb, alleen moet ik belachelijk veel bijleggen om een beetje leuke focus naar mijn wensen te vinden.
    Belangrijkste is, dat moet ik mezelf ook steeds vertellen, probeer die roze bril te laten liggen. Kost veel moeite maar anders kost het je veel geld.

    Wat de prijzen gaan doen durft niemand zich aan te branden, wel zie ik bij veel handelaren behoorlijk lege showrooms omdat de auto's redelijk snel verkocht worden.
     
  15. Ik verwacht voorlopig nog geen gekke prijsdalingen. Zolang nieuwe auto's slecht leverbaar zijn en er dus schaarste heerst op de markt van gebruikte auto's, blijven de prijzen hoog.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. De kogel is door de kerk. Vanmiddag hebben wij een MK 3.5 gekocht. Nogmaals dank voor de adviezen en de feedback, dit heeft mij goed geholpen.
    Nu snel een topic openen voor de nieuwe :focus3::ecoboost:.
    Hierin kan ik dan een verlanglijstje opnemen, het eerste op deze lijst is DAB+.
    [​IMG]
     
    gerardTDCI, DexterXL, Edgar Focus en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Ik kan je rrr.lt aanraden, kun je naar Engels zetten en is zeer betrouwbaar.
    Heb die ook doorgekregen hier en is de Litouwse onderdelenlijn maar dan wel uptodate
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina