1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bizar | Vervangen batterijen 2014 Ford Focus Electric exorbitant hoog!

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 10 aug 2022.

  1. Zelfs hoger dan de aanschafprijs van een 2e hands Focus Electric!

    Lees het verhaal van de familie Siwinski nu op: www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  2. Weinig nieuwswaarde. De prijs van batterijen is gewoon erg hoog.
    Het fijne is dat bij de meeste huidige EV's de batterij de auto zal overleven. Er zullen altijd uitzonderingen zijn en ja dan is het erg kostbaar.
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  3. Ja dat is balen maar een electrische Focus uit 2014 had die niet een actieradius van heel weinig maar wel bijan een ton gereden? Dan is die accu dus wel te verwachten. En dat die niet meer leverbaar is, is 8 jaar na dato en alle ontwikkelingen ook niet zo heel vreemd. Ook niet dat hij zo veel kost. Batterij ontwikkelingen sinds 8 jaar zijn zo enorm hard gegaan en de Focus electric is door die kleine actieradius ook niet heel goed verkocht dus het is allemaal eigenlijk heel logisch en verklaarbaar. Wel balen voor de koper maar het zijn Amerikanen, niet het meest slimme soort mensen, of mag ik dat niet zeggen :mrgreen:?
     
    meeder vindt dit leuk.
  4. Dat is wat je te wachten staat met een oudere of tweede hands EV.
    Daar gaan komende jaren nog veel meer mensen mee geconfronteerd worden.
     
  5. Ze denken allemaal wel dat elektrische rijden goed is voor het milieu
    maar die accu’s geven echt problemen over een aantal jaar
    Word 1 groot mileuprobleem als ze afgeschreven zijn
    Hoop rijden nu elektrische vanwege de voordelen
    Bijv. Wegenbelasting ,bij winkels makkelijk parkeren ,subsidie
     
  6. De recycling komt langzaam op gang en dat gaat een behoorlijke vlucht nemen. Voor de recycling was het nu nog steeds een kip en ei verhaal.
    Overigens zijn de meeste batterijen uit auto's als ze daar niet meer in te gebruiken zijn nog prima bruikbaar als huisbatterij.
    Al ga je uit van een behoorlijk worst case scenario van 1500 laad cycli en 300km per cyclus dan heb je het nog steeds over 450000km. Is het 1000 cycli zit je nog steeds op 300000km.
     

Deel Deze Pagina