1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rykers Kuga ST-Line X PHEV

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Rykers, 7 nov 2021.

  1. Hey, dank je wel!
     
    meeder vindt dit leuk.
  2. Yep, heb m hier via de ford pass ook binnen gekregen zie ik vandaag.
     
  3. Het lijkt nog wel mee te vallen volgens mij.
    Ze halen een paar van de lamellen van de active grill shutters weg en boren een paar gaten in de afdekplaat als ik het goed begrijp.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  4. Afspraak gemaakt bij de dealer.
    Die zeggen dat het wel zo snel mogelijk gefixed moet worden.
    (eerste mogelijkheid 2 september :D )
     
  5. Dat kreeg mijn vrouw ook te horen vanmiddag 2 september maar ja dan zijn we net onderweg naar vakantie bestemming, nu kan ze 12 augustus al langs komen voor een uurtje werk
     
    Rykers vindt dit leuk.
  6. Heb'm ook gehad. Meteen afspraak gemaakt.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  7. Nu heb ik een aluminium plaat aan de onderzijde.
    Benieuwd of ze daar ook gaten in gaan boren dan.
     
  8. Tja, denk van wel. Al is de kans aanwezig dat er eerst gevraagd wordt.
    Heb geen idee waar die gaten moeten komen en met welk doel. Uit de tekst haal ik dat het voor eventuele lekkage van vloeistof zou moeten zijn zodat dat niet kan verzamelen, maar dan zou ik toch eerder de lekkage oplossen. Het is een beetje een wazig verhaal
     
    Rykers vindt dit leuk.
  9. Dat vind ik nou ook!
     
  10. Net ook een afspraak gemaakt voor mijn Kuga PHEV via de app, kan op 10 augustus al langsgaan. Wel handig dat je via de Ford app een afspraak kan boeken, en de datums ziet wanneer je ten vroegste kan komen. :-)
     
    Rykers vindt dit leuk.
  11. Het is denk ik meer uit voorzorg. Dat als er olie of benzine lekt dan kan er een probleem ontstaan. Door de gaten loopt de olie of benzine de straat op of wordt weggeblazen omdat er meer luchtstroom is.
    Het is denk ik puur een worst case scenario wat ze willen voorkomen.
     
  12. Dacht ik ook te doen via de app. Helaas kent die onze ford dealer niet
     
  13. #173 oerlemans.andre, 6 aug 2022
    Laatst bewerkt: 6 aug 2022
    Dit is wat ze doen, ik denk er nog even over na.

    Wel een vreemde oplossing van Ford[emoji848] in het begin met de vervuilde hoogspanning batterij alles terugroepen en zijn alle batterijen vervangen, nu een pleister oplossing door het verminken van je auto in de hoop dat de krukas heel blijft. Waarom niet alle krukassen vervangen welke niet aan de specificaties voldoen? Immers is dit een productiefout met kans op een oliebrand als het fout gaat[emoji91]
    En hoe om te gaan als dit gebeurt na de garantie termijn?


    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
    Rykers vindt dit leuk.
  14. Het gaat om de krukas begreep ik, niet de nokkenassen.
    Zoals in het filmpje duidelijk wordt gezegd is dit een eerste noodoplossing om als het mis gaat er geen brand ontstaat. In de tussentijd zijn ze bezig om verder te onderzoeken wat ze met het echte probleem moeten gaan doen.

    Het lijkt te gaan om ongeveer 17 uit 100000 auto's waarbij als er iets mis gaat er een kleine kans is op brand.

    Ford heeft na de Pinto wel geleerd niet lichtzinnig om te gaan met dit soort problemen.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  15. Correct, je hebt het juist het is de krukas [emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
  16. In bericht van meeders met de link:
    https://car-recalls.eu/ford-kuga-fire-risk-100000-hybrid/
    Staat dat er geen issue is met de motor zelf.
    Geen idee of er verhalen zijn van defect blok.
    Als dat wel zo is. Dan kan het zo zijn dat de kans op defect blok zo klein is dat je niet alles gaat vervangen. Vooral als die betreffende motor onder garantie wordt vervangen.

    Vraag me dan wel af wat aan de krukas niet goed moet zijn.
     
  17. HIER kan je de volledige recall handleiding vinden. Dit is weliswaar de USA handleiding maar deze zal voor de Kuga hetzelfde zijn (de Kuga is immers vrijwel gelijk aan de Escape).


    Persoonlijk zou ik in de aluminium afdekplaat niet deze grote gaten laten boren. Je verziekt hiermee helemaal de mooie aluminium afdekplaat en het komt de stevigheid van de plaat ook niet ten goede. Daarbij heeft de aluminium afdekplaat ook geen stoffering (zoals de originele plaat) dat zich volzuigt met olie/benzine en brand als een fakkel.

    Mijns inziens is het afdoende om de aluminium afdekplaat te voorzien van 12 of 16 mm gaten die op een aantal strategische plaatsen worden aangebracht.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  18. Het vermoeden is dat het te maken heeft met dit probleem en dat het dus vaker voorkomt dan alleen bij de 155 hier genoemde auto's.

    https://fordauthority.com/2022/03/2021-ford-escape-hybrid-recalled-over-engine-crankshaft-issue/
     
  19. Aan zoiets zat ik ook al te denken.
    Daar is die plaat veel te duur voor.
    En het is niet de oorzaak verhelpen maar de gevolgen.
     
  20. @meeder
    Ah dat verklaard meer ja.
    Het is de toplaag die niet goed aangebracht is bij sommige krukassen. Deze zullen de lagers beschadigen. Hierdoor zal drijfstang lagers defect raken en ratel komen.
    Als dan nog niet terug gegaan is naar de dealer. Dan is er idd kans dat de drijfstang faalt en eruit komt. Met gevolg dat brandstofleiding scheurt en lekt.

    Dit heb ik zelf toen keer meegemaakt bij klant. Echter olie brand niet zo snel. Wel de benzine die erop druppelt ontbrand was. Ivm na klap contact uitgezet was. Stopte de brandstofpomp met draaien en dus brandje ging uit.

    Als terugroepactie is dat moeilijk te controleren en preventief alles vervangen is voor die kleine groep motoren met defect niet echt te doen.
    Deze fix is ter voorkoming voor brand en betreffende motor maar kapot laten draaien.

    Zal pas veranderen als er veel issues met drijfstanglagers falen.
     

Deel Deze Pagina