1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Toms Focus Wagon ST3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Tom91, 18 dec 2021.

  1. Vorige week toch weer eens de motorkap opengetrokken om de vloeistoffen te controleren. Oliepeil was ongewijzigd, maar het koelvloeistof niveau stond net onder minimum. Ik zag van bovenaf geen sporen van gelekte koelvloeistof in de buurt van het reservoir of de slangen. Heb er zo'n 500ml erbij gegooid en ga het eens in de gaten houden :think:
     
  2. Prachtige auto:thumbup: Hoop voor je dat het meevalt en alleen maar een kwestie was van koelvloeistof bijvullen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Bedankt Sjeele! Ik ga er nog vanuit dat het alleen een kwestie van bijvullen was.
    Mocht het een lekke waterpomp zijn dan zal het wel een duur grapje worden
     
    SjeeleBrik vindt dit leuk.
  4. Kan ook gewoon een nippeltje zijn wat lekt, heb ik ook gehad met de c-max. Ik zal voor je duimen :mrgreen:
     
    Tom91 vindt dit leuk.
  5. Je hebt een mooie auto Tom! Hij ziet er gaaf uit. Was leuk om kennis te maken tijdens de meeting in Veghel :thumbup:
     
    Tom91 vindt dit leuk.

  6. Als het de waterpomp is , dan zou het om en nabij de 333 euro kosten.

    Deze is namelijk bij mijn ST al eens vervangen door de vorige eigenaar (2,5 jaar geleden) waar ik ook de facturen van heb meegekregen bij aankoop.
     
    Tom91 en Edgar Focus vinden dit leuk.
  7. Inmiddels ruim 1 week op vakantie in Duitsland en de auto is echt gemaakt voor de mooie provinciale wegen hier in de Eiffel en Zwarte Woud :sturen:.
    En de Duitsers zijn vaak autoliefhebbers: nog niet eerder zo veel Focus ST's zien rondrijden in het wild. Zowel de MK3 als MK4.

    Helaas heb ik nog niet echt het ST rijden/scheuren aangedurfd, de reden: het koelvloeistofniveau is na een lange rit met heuvelklimmen en afdalingen gedaald (0.3-0.5L) . Dus voor elke lange rit check ik het niveau weer en vul het bij als deze richting minimum gaat. Daarnaast verliest mijn linker voorband langzaam druk. Dus na de vakantie eens een afspraak maken voor:
    1. Algehele controle van de auto
    2. Kleine onderhoudsbeurt
    3. Koelvloeistof probleem laten uitzoeken
    4. Remolie verversen
    5. Zelf de K&N luchtfilter schoonmaken
    Als hierna alles in orde is dan ben ik van plan wat kleine modificaties uit te voeren. Denk aan LED lampjes hier en daar, Steeda koppelingspedaalveer, short shifter plate, deksel van de K&N luchtfilter halen voor meer beleving. Wie weet heb ik het upgradevirus daarna wel te pakken!
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Goed om te weten, dat is nog te overzien
     
    Focus Migi vindt dit leuk.
  9. Wat een onwijs mooie auto, en inderdaad, die Duitse gebieden staan bekend om zijn mooie wegen met mooie berijders. Ik wil er ook heel graag nog eens heen!

    ben heel benieuwd naar de uitkomst van je werkplaatsbezoek.
     
  10. Ik zou wel naar de garage teruggaan waar je de auto hebt gekocht. Wellicht dat zij het probleem kunnen achterhalen. Zij zijn bekend met jouw auto. Zit er nog garantie op de auto?
     
  11. Ja dat was ook mijn idee. Ze hebben sinds kort een eigen werkplaats dus dat scheelt al iets. De 6 maanden garantie was in juni afgelopen.
     
  12. Wij hadden ook een dingetje net na de garantie en daar melding van gemaakt. Ze hebben het super opgelost! Ik zou er wel alvast een melding van maken.
     
    Tom91 en Thieske vinden dit leuk.
  13. Was bij een Ford dealer gerepareerd, dus wellicht zal het bij een universele garage iets goedkoper zijn.
     

  14. Ook al bij de nurburgring wezen kijken? Bij Brunnchen zie je genoeg St's en RSjes :D

    Wel even de kalender van de nurburgring in de gaten houden ,wanneer de nordschleife geopend is, zodat je niet voor niks ernaar toe rijdt
     
  15. Uit ervaring kan ik zeggen dat een Focus RS net zo groot is als een Focus ST :mrgreen:
     
    M.Blaak, Chriscarz, gerardTDCI en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ik was er een paar weken terug nog geweest, deze vakantie niet. Maar ga binnenkort vast nog een keer. Blijft leuk om te kijken en misschien nog eens te rijden
     
    Focus Migi vindt dit leuk.
  17. Ik hou het bij kijken, ik vind de ring op riskant omdat je niet verzekerd bent en het niet per definitie jouw eigen schuld hoeft te zijn wanneer je bij een ongeluk betrokken raakt of moet uitwijken.

    Ik ga over 1,5 week daar weer een weekendje naartoe. Paar maanden terug ook gedaan en is me goed bevallen.

    Vind het nogal veel om zo ff op en neer te rijden met de mogelijke files erbij, dus vandaar een hotel in de buurt geboekt en lekker alles op m'n eigen tempo doen :cool:
     
  18. Mooie wagen! Succes ermee en ook met de afloop...
     
    Tom91 vindt dit leuk.
  19. Inmiddels is de auto bij de garage geweest en gecontroleerd op lekkages, maar niets kunnen vinden. Geen lekkage naar binnen (motor in) of lekkage naar buiten. Geen mix van koelvloeistof en olie in het expansievat, geen sludge aan de oliedop en geen afwijkend oliepeil geconstateerd. Op zich goed nieuws, maar toch maf dat het koelvloeistofniveau daalde.

    Ik rijd intussen rond zonder de dop van het K&N filter en met de Steeda koppelingspedaal veer, beide had ik eerder moeten doen!
    Zonder de dop van het luchtfilter klinkt het motortje al meer als een sportversie, je hoort de turbo opspoelen en afblazen (niet luid, maar al beter dan stock). De Steeda koppelingspedaalveer zorgt voor het meer lineair aanvoelen van het koppelen. Het meeste verschil merk ik bij het laten opkomen van de koppeling. Het laatste stukje opkomen van het pedaal gaat nu even gelijkmatig als de rest van de slag. Simpele fixes en daar houd ik van!
     
    VinRS en Thieske vinden dit leuk.
  20. Mooie wagen en leuke berichten. Dat KN filter is inderdaad erg leuk. De mk3 facelift ST willen wel eens wat koelvloeistof gebruiken, maar dan wel minimaal. Hoeveel moet je bijvullen per 10000 km?
     

Deel Deze Pagina