1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Focusclub Formule 1 topic 2022

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Tigershark, 30 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mooie 1ste en tweede plaatst voor de red bulls, wel leip inderdaad dat ze Perez niet ook voor het winst laten rijden:nocheer:
     
  2. Ik denk dat Perez het nu ook echt niet gered had hoor, als je zag hoe hard Verstappen bij hem weg reed.
     
  3. Horner prikt door Mercedes-geklaag heen: "Ik zou mijn coureurs ook vertellen om te zeuren"

    Christian Horner voelt niets voor het geklaag van onder andere Mercedes over het gestuiter van de Formule 1-bolides. De teambaas van Red Bull vindt niet dat er een groot veiligheidsprobleem is.

    [​IMG]

    Red Bull-teambaas Christian Horner vindt niet dat er een groot probleem is met het gestuiter van de hedendaagse F1-bolides. Na afloop van de Grand Prix van Azerbeidzjan kon Lewis Hamilton maar moeilijk uit zijn bolide stappen na veel rondes met het stuiterprobleem. Mercedes noemt het een gevaar voor de veiligheid en de gezondheid van de coureurs.

    Het geklaag is volgens Horner logisch, zo legt hij uit bij Sky Sports. "Ik zou mijn coureurs ook vertellen om zo veel mogelijk te 'bitchen', om zo een groter probleem ervan te maken. Het hoort allemaal bij het spel, het is alsof iemand het strafschopgebied in loopt."

    De Brit moet wel toegeven dat het er niet goed uitziet bij Mercedes. "Je kan zien dat het oncomfortabel is, maar daar zijn ook oplossingen voor. Dat heeft wel een nadelig effect voor de performance van de auto, dus het makkelijkst is om over de veiligheid te klagen. Elk team heeft echter een keuze."

    Via racingnews365
     
  4. Iets met een slager die zijn eigen vlees keurt.
    Uiteraard wil hij geen veranderingen in het reglement, hij staat bovenaan
     
  5. Natuurlijk. Maar ik ben het met hem eens dat er het vanuit het Mercedes kamp wel veel geklaag is. Misschien om wel een issue aan te kaarten bij de FIA dat andere teams die wel een (soort) van oplossing gevonden hebben voor het wegligging probleem het moet en delen omdat het anders gevaarlijke situaties op gaat leveren.
    Als dat het doel is van Mercedes vind ik het weer zooo typisch.
    (Nee ik ben geen fan van Mercedes en al helemaal niet van de persoon Hamilton.)
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  6. Ieder team heeft/had er last van, Mercedes heeft het nog niet onder controle. Dat het niet goed voor je lijf is, ben ik wel van overtuigd, maar dan hadden er meer zo uit de auto moeten komen.
     
  7. Precies, Mercedes had een punt gehad wanneer alle teams er evenveel last van hadden gehad. Maar het is vooral een Mercedes probleem, niet een nieuwe-regels-probleem.
     
  8. Ja en nee, het porpoising is ontstaan nadat er nieuwe regels gekomen zijn,
    alleen heeft de FIA in het begin al aangegeven wat een mogelijke oplossing
    kon zijn, heeft MB niets mee gedaan.
    Ik vermoed nu, dat MB zwaar geïnvesteerd heeft in het snel maken van hun
    bolide, en hopen dat de FIA nu een oplossing aan hun geeft, zodat ze daar
    geen geld in hoeven te steken, terwijl andere teams geïnvesteerd hebben in
    hun eigen oplossing voor het probleem, en minder in snelheid.

    Als dat echt zo is dan is dat natuurlijk walgelijk te noemen, we gaan het zien…..
     
  9. Heb je dit ergens vandaan (bron) of is dit een aanname van jezelf?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. De grap is dat na de tests in Barcelona de FIA aan de teams heeft gevraagd of er maatregelen moesten worden getroffen. Dat zou dan een aanpassing van de rijhoogte betekenen. Alle teams, dus ook Mercedes, stemden toen tegen... (Bron: officiële F1 podcast)
     
  11. #292 trucker0werner, 15 jun 2022
    Laatst bewerkt: 15 jun 2022
    Ze denken terug aan max en riccardo in baku.
    Verstappen had betere snelheid. Door de drs kon max perez met gemak inhalen.
    Heeft perez gelift geen idee. Maar team wil niet dat ze met hand en tand verdedigen zoals toen.
    Perez had aansluiting kunnen vinden en later weer met drs snel voorbij. Dan zal max ook niet met hand en tand moeten verdedigen. Maar ipv dat reed max 3sec weg in de ronde daarna. Hij was gewoon sneller.

    Wat betreft propoising. Naast irritant moeilijk woord is idd dat dit al van te voren bekend was.
    Ze schrokke min of meer van dat sommige teams het wel heel erg hebben.
    Rijboogte aanpassen werkt niet echt. Aufo wordt te hard naar beneden getrokken. Met andere woorde veering kan te ver inveren. Als daar een stop op zetten dan kan het niet meer verder zakken.
    Dan zal je vering hebben die heel stug is.
    Actief veersysteem zou het op kunnen lossen. Maar is niet goedkoop in ontwikkeling. Red bull is een van de weinige die dit voor elkaar hebben.
    Ferrari en mercedes hebben hier last van. Allen je ziet dat ene race erger is al de andere.
    Dus ze kunnen het deels afstellen om er minder last van te hebben. Alleen dan heb ne minder down force van de auto.

    Het blijft dat als fia dit in seizoen wil oplossen niet eerlijk is oor de teams die het onder controle hebben. Want da had mercedes en ferrari het ook kunnen hebben.
    Mogelijk moeten ze compleet veersysteem in seizoen aanpassen ervoor.
    Kans dat of ze krijge het onder controle dit seizoen of begin volgend seizoen beeft niemand meer last van. Ivm ze de auto da aan kunnen passen om hun design fout te verbeteren
     
  12. Beetje late reactie...druk druk druk
    Maar het eerste deel is bekend bij alle teams, stond ook ergens op GPBlog met een link naar de FIA, kan het helaas niet meer
    zo snel vinden, maar MB heeft het uiteindelijk ook toegevoegd.
    Het 2e deel begint met "ik vermoed" dus dat is idd een aanname van mij.

    Maar intussen blijkt dus dat de FIA idd een extra oplossing heeft aangeboden aan alle teams, jammer dan wel weer dat MB
    de volgende ochtend de bewuste stangen al gemonteerd had....wel heel toevallig dat ze precies dat hadden liggen wat de
    FIA bekend ging maken...of was het toch die mevr die nu tijdelijk bij de FIA zit en jaren bij MB gewerkt heeft?
    Morgen maar zien wat Silverstone gaat brengen
     
  13. Die extra stang is nu verboden.
     
  14. De eerste of de 2e set stangen?
     
  15. Ik lees nu wel op GPblog dat het modder gooien in Silverstone weer vollop aan de gang is,
    Max werd direct uitgejoeld, Lewis die nog een schop na geeft aan Nelson over iets wat vorig
    jaar is gebeurd, auto-afhankelijke regelgeving over het meten van de hoeveelheid gestuiter
     
  16. DexterXL vindt dit leuk.
  17. Ach ja, vorig jaar is Hamilton ook niet met gejuich ontvangen op Zandvoort en dat zal dit jaar ook wel weer niet gebeuren.
     
  18. Wat gevoed wordt door de media…. In welk land dan ook.
     
  19. #300 trucker0werner, 1 jul 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2022
    Ach dat max maar de race wint en ze niks van de rest aantrekt.
    Engeland is zelfde als wij die hun rijder het beste vinden. En daar buitengewoon fanatiek in zijn.


    Schoonpa heeft gezegd dat zin niet helemaal correct is vertaald door andere. Dat hij andere bedoeling bij had.
    Dat moet je accepteren en niet zoals de rest van media ze kleineren en hebben over hem kaal plukken van zijn overwinningen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina