1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alles over de huidige benzineprijzen

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rykers, 22 feb 2021.

  1. Die bedoel ik ook niet ;) ik bedoel Benthuizen
     
  2. qua afstand voor jou weinig verschil denk ik.
    nee, het valt mij op dat het toch best wel druk is bij die Shell, maken ze mooi ge(mis)bruik van.
     
  3. Klopt, in heel die hoek is het megadruk met de wasboxen, wasstraat, MacDonalds, BurgenKing en Starbucks. Soms geen doorkomen aan als je naar Happy Duck moet, sta je mega in de file :loco:
     
  4. anders nog even verder rijden naar Hazerswoude dorp deze aan de provinciale weg is ook goedkoop:cool:
     
  5. Klopt, Moerkapelle is dichterbij en die zijn ook goedkoop. Gelukkig is de keuze reuze :dance:
     
  6. dat is een Sakko, heeft 9 van de 10 x dezelfde prijs als de Sakko in Zoetermeer.
     
  7. Omdat ik 7 kilometer van belgie woon ga ik nog steeds naar belgie voor euro98, betaalde afgelopen zaterdag €1,96 per liter voor 98
     
    Wilko vindt dit leuk.
  8. Ik had gisteren 2,14 voor de 98... bijna vlaamse prijzen :)
     
  9. woensdag 9 feb voor het laatst getankt met de auto....nog 200km en ik mag weer,
    zul je net zien dat de prijzen weer omhoog zijn gegaan :roll:
    Zo'n motorscooter is toch best handig naar het werk, gemiddeld 1:25 en je komt
    een stukje ontspannener thuis, zeker als je moet tanken....160km op 6 liter:rock:
     
  10. #210 Patman, 5 apr 2022
    Laatst bewerkt: 5 apr 2022
    Vanmiddag eindelijk getankt. 2.139eu voor 98. Bij OK Zuidweg

    95 was daar 2,059eu
     
  11. Moet die 1 voor de komma geen 2 zijn?
     
    Patman vindt dit leuk.
  12. klopt :frusty::mrgreen:
     
  13. Vandaag langs gereden (dus niet aan) bij de plaatselijke Shell, E5 €2.29 en E10 €2.09
    gewoon €0.20 de liter verschil, dat was vrij recent nog minder, blijkbaar hebben ze alleen
    de E10 goed verlaagd.....ik zoek nog wel even verder
     
  14. die MKB of direct lease app zijn nu wel heel erg handig. ANWB heeft ook brandstofprijzen in de app maar moet je een account voor hebben en lid zijn geloof ik.
     
  15. Gister E0 98 2.14 de liter bij joontjes
     
  16. ANWB kan je gewoon gebruiken zonder account of lid zijn, voor de extra functies moet je wel inloggen, voordeel van de ANWB is dat je kunt aangeven naar welke
    brandstof je opzoek bent, als ik dus E5 instel, zie ik dus allen pompen waar ze E5 verkopen incl prijs, binnen 6 km in mijn buurt zit dus blijkbaar €0.20 p/ltr verschil
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Dat kan bij de Direct Lease app ook
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. Toen ik vorig jaar februari dit topic startte was 2 euro nog een drempel.
    Vandaag een nieuw diepte punt: 2,50 euro voor een liter E95 (adviesprijs)
    En ik ben bang dat het nog verder oploopt de komende maanden.


    Via autoblog:

    De benzineprijs is weer hoger dan voor de accijnsverlaging op 1 april (geen grap). Zo duur tanken was het zelfs op 31 maart niet.

    In Nederland dan hè? In Noorwegen is het nog duurder, maar dat is ver weg. In Duitsland is de accijnsverlaging later ingegaan en wat grover, dus daarom tanken we nu massaal over de grens. Al stijgt de prijs daar ook al weer hard tot boven de 2 euro grens.

    Woon je niet binnen de rendabele grensstreek dan ben je weer goed aan de beurt. De landelijke adviesprijs voor een litertje peut tikt de 2,50 euro aan. Waar dat op 31 maart nog 2,46 euro was. Tel je daar de accijnsverlaging weer bij op dan kom je op een absoluut record van 2,67 euro per litertje Euro 95, of E10 zoals we dat van Europa moeten noemen. Dat is duur tanken!

    Accijnsverlaging verdampt
    De accijnsverlaging is dus verdampt. Om te zeggen dat we er niets aan hebben gehad gaat natuurlijk te ver, anders hadden we nóg meer moeten aftikken. Helaas lijkt het erop dat de stijging nog niet klaar is.

    De vraag naar olie is namelijk enorm en Brussel heeft zojuist besloten in ieder geval voor een groot deel afscheid te nemen van Russische olie. Nog meer krapte op de markt dus. Ook de koers van de Euro staat onder druk waardoor we minder Dollars krijgen voor één Euro. En laat de olieprijs nou net worden berekend in Dollars.

    Energietransitie
    Daar bovenop zitten we ook nog midden in een energietransitie en dat betekent dat voor de verwerking van ruwe olie tot benzine en diesel ook minder capaciteit is. Want er is minder in de raffinage geïnvesteerd de laatste jaren en dat betekent minder capaciteit.

    Iets beter nieuws voor de dieselrijder. Ook de dieselprijs stijgt, maar minder hard. Diesel doet volgens het landelijke gemiddelde vandaag 2,17 euro. Nog geen records hier. Het prijsverschil tussen diesel en benzine groeit ook weer.

    OPEC+
    De olieproducerende landen hebben ook vergaderd. De kartelleden hebben aangekondigd de productie te verhogen. Goed nieuws zou je zeggen. Helaas heeft het vooralsnog niet gezorgd voor een lagere olieprijs. Dat blijft dus duur tanken.

    Gelukkig gaat in 2023 de reiskostenvergoeding omhoog naar 21 cent de kilometer en een jaar later naar 23 cent. Dat geeft de burger moed. Met de brandstofprijzen van voor 23 februari dan…




    .
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  19. Ehhh, vorig week in Duitsland langs de snelweg getankt...€2.64 voor 1 liter E98/100
    Oostenrijk zit nu rond de €2.08 voor 1 liter E98...en de Diesel is hier duurder dan E95,
    scheelt bijna 5cent p/ltr
     
  20. Accijsverlaging zal niet lang op zich laten wachten want al er 50% niet meer kan rijden verliest de overheid teveel. Duitsland doet het ook tijdelijk, zouden we hier ook moeten doen om de mobiliteit te blijven garanderen en kostprijzen niet nog verder omhoog te drijven.

    Energie transitie is een BS verhaal, er is niet meer nodig ineens dus investeringen zijn ook niet nodig. Sterker nog juist door de transitie naar duurzame energie is er op allerlei gebied juist minder vraag naar fossiele grondstoffen en verwerking. Dus de bestaande fossiele gronstoffen verwerkingen zouden voldoende moeten zijn zonder grote investeringen.

    OPEC gaat inderdaad meer olie uit de grond halen, is het dus nog sneller op, dat drijft de prijs weer op. Russische olie, wat gebeurd daar dan mee? Leuk dat niemand het wil kopen maar dat komt dus bij landen terecht die vriendjes zijn met Rusland. En die betalen waarschijnlijk niet veel want anders kan Rusland het niet kwijt. En welk land gaat als eerste Russische olie overpompen in niet-Russische vaten en verkopen als reguliere olie met dikke winst? Kwestie van tijd.

    Kortom, omdat Putin zo nodig een oorlog moest beginnen en wij hem allemaal willen straffen maar ons er niet mee willen bemoeien verder omdat we niet weten wat deze Putin dan voor gekke fratsen uit haalt zitten we allemaal in de chips.

    Weet je wat mooi zou zijn? Als de grote bedrijven met minder genoegen zouden nemen en daardoor niet de prijzen nog verder omhoog jagen.
    Het volledige economische systeem is gebaseerd op een eeuwige groei maar die groei bestaat niet eeuwig. Zou dit dan het keerpunt worden? Ik hoop het niet.

    Niets persoonlijks, moest het even kwijt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina