1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. Nice job [emoji1319]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Als die verwijzing er al is, dan is het aanbieden op het forum toch overbodig/dubbel op?

    Stap 1 is de updates via Ford te downloaden. Dit ziet Ford ook graag zo gebeuren. Dan weten ze na het uploaden van de file wat je huidige versies zijn. Dan kunnen ze de volgende keer je ook juiste nieuwe versies aanbieden.

    Mocht je nou weten dat er een nieuwe versie op de markt is, maar nog niet beschikbaar voor jou auto, dan kan je als ‘Piet ongeduld’ terecht bij Cyanlabs. Hier zitten alleen wel wat haken en ogen aan. Als je je Sync opkloot om één of andere reden, dan hoef je ook niet bij Ford aan te kloppen. En als het je wel lukt om de update uit te voeren, dan weet Ford niet dat dit is uitgevoerd op jou auto. Dus de volgende keer dat je besluit via ford te updaten, staan achterhaalde updates voor je klaar.
     
  3. Het lukte mij niet om de update via Ford te downloaden. Via CL lukte het wel en in tegenstelling tot wat jij zegt, werd op de Ford site vervolgens keurig gemeld dat mijn systeem up-to-date is. Wellicht dat ik ergens in de systeeminstellingen heb aangevinkt dat er data naar Ford verzonden mogen worden?
     
  4. Niet echt. Waarschijnlijk omdat ik de stoel en stuurverwarming op het homescherm heb staan, maar geen zin om het uit te proberen :-)
     
  5. Waarom gebruik je Cyanlabs niet? dat werkt wel altijd.. software update duurt 10 minuutjes in de auto. heb je ook een kaartupdate,da n duurt t misschien 50 minuten in totaal.
     
  6. Die gebruikte ik ook nadat de download van de Ford-site telkens urenlang bleef hangen en in een foutmelding eindigde. Zoals hiervoor al gemeld inmiddels opgelost en zit ik op de laatste build en F10 kaartupdate. Totale update van 25 GB duurde circa 75 minuten

    Overigens wel nog steeds verbazingwekkend dat er kennelijk slechts één keer per jaar een kaartupdate wordt uitgebracht. Hoewel gratis is dat wel erg mager. Ik zou dan nog liever een betaalde optie hebben met meerdere updates per jaar.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  7. Sorry, die had ik ff gemist. Mooi dat het nu wel werkt! :)

    Het is overigens heel gebruikelijk dat fabrieksnavigaties maar 1x per jaar een kaartupdate krijgen. Wij zijn bij Suzuki niet anders gewend.
    Ik adviseer iedereen ook om de telefoon te koppelen met Android Auto/Apple Carplay, dan heb je altijd de meest recente kaarten en ook altijd verkeersinformatie.
    De allernieuwste modellen hebben niet eens meer navigatie aan boord vanaf fabriek. Je moet je telefoon gebruiken met bovenstaande apps.
     
  8. Ik begreep dat je (tegen betaling) ook op Sync 3 gebruik kunt maken van Live Traffic?
     
  9. Ja, dat heb ik ook gehoord. Hoe dat werkt weet ik niet.
     
  10. Heb je Ford PASS Connect voor nodig zegt mijn vriend google
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  11. #5391 iexip66, 15 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2022
    Dat heb ik ook begrepen. Tot nog to erg blij met mijn Focus, maar van het navigatiegebeuren word ik niet zo vrolijk. In mijn vorige auto zat een ingebouwde TomTom en dat werkte erg intuïtief en snel. Weliswaar betalen voor updates en verkeersinformatie, maar dan geen gedoe meer met omslachtige updateprocedures waardoor je je auto anderhalf uur aan moet laten staan en apps die je nodig hebt om over verkeersinformatie te beschikken. Bovendien minimaal 4x per jaar een kaartupdate. Dat is bij de Focus toch allemaal net wat minder.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Met "via Ford downloaden" bedoelt niet iedereen via de knopjes in je Sync systeem, Ford heeft ook (Azure) servers draaien waar de bestanden prima vanaf te downloaden zijn, ik snap het probleem niet zo
     
  13. Het probleem was vrij simpel, zij het niet oplosbaar: ik bedoel ook niet downloaden via Sync, maar vanaf de Ford-site (met kennelijk Azure-servers die kennelijk niet altijd zo geweldig zijn). Meerdere keren op meerdere dagen met verschillende browsers geprobeerd en telkens werd de boel afgebroken na meer dan een uur (en soms meer dan 3 uur!!) een zandloper in beeld, waarbij er wel verschillende teksten langskomen dat het wat langer duurt, maar er feitelijk niks gebeurt.

    Ik ben geen echte noob op computer-/internetgebied, dus ergens aan de kant van Ford ging er iets mis. Het vreemde is wel dat de Ford-site vervolgens wel meteen de recente software herkende nadat ik de update heb gedraaid via CL en ik mij opnieuw met het VIN aanmeld op de site. Eerlijk gezegd geen idee hoe dat in zijn werk gaat. Klinkt als een volgsysteem waar ik niet erg van houd.
     
  14. Ik vind het wel stil met updates de laatste tijd.
     
  15. We wachten allemaal met spanning op 3.4.22048 en de F11 maps
     
  16. Maakt Ford niet bekend per welke datum updates vrij worden gegeven?
     
  17. Verwacht van Ford niks mbt updates, ook je dealer niet
     
  18. Een uitgangspunt waarbij we in ieder geval nooit teleur worden gesteld ;-)

    Maar even serieus: dit lijkt mij toch iets wat marketingtechnisch niet heel slim is. Zoals ik eerder heb opgemerkt: maak er dan een betaalde dienst van met meer service/updates en dan kunnen mensen zelf kiezen of ze het geld ervoor over hebben. En voordat nu wordt gezegd dat er allerlei andere opties zijn via de GSM: ik heb geen zin om steeds maar weer mijn GSM in te pluggen op Sync, apps op te starten, etc als er ook een systeem in mijn auto zit dat ervoor is gemaakt om dezelfde klus af te handelen.
     
  19. Wen er toch maar aan. Fabrieksnavigaties worden nou eenmaal niet zo vaak geupdatet als je telefoon of een andere navigatie.
     
  20. Ik denk juist niet dat we daar aan hoeven te gaan wennen, ik denk dat fabrikanten die hun hardware en software goed voor elkaar hebben in de toekomst daar gewoon klanten mee gaan pakken. Net zoals smartphone fabrikanten nu schermen met hoe lang hun apparaten gegarandeerd ondersteund blijven, ik denk dat we die kant ook opgaan met auto's. Zeker ook omdat dat nog een vlak is waar ze echt onderscheidend kunnen zijn. Het besturingssysteem van een auto is inmiddels zo'n integraal onderdeel van de auto geworden dat je dat gewoon voor elkaar moet hebben.
     
    Stalker36 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina