1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Tunen ford focus 1.0 ecoboost 125pk (euro6)

Discussie in 'Performance' gestart door Marcel73, 5 jun 2016.

  1. Hallo,

    Ik heb mijn focus wagon dmv een bluefin van superchips getuned. Wat een verschil zeg!!! Echt een aanrader! Maar zijn er nog andere dingen die je kan doen die echt vermogenswinst opleveren? Heeft ander luchtfilter echt zin? De een zegt van wel de ander zegt geen verschil. Iemand nog tips?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Ik denk dat het icm Bluefin niet veel gaat helpen voor de PK's.
    In principe kan je tijdens tuning rekening houden dat je meer lucht kan krijgen, maar bij Bluefin is het programma al klaar.
    Het voordeel is dat de meeste "speciale luchtfilters" beter onderhoudbaar zijn en hij zijn performance behoudt.

    Als je een inductie kit (bijvoorbeeld K&N 57i kit), dan gaat hij met een benzine motor een mooier geluid produceren.
     

  3. Dank je!!




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. My pleasure ;-)


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     
  5. Ik zie op de site van mybluefin dat je dan van 125pk/200nm naar ongeveer
    155pk/230nm kan gaan. Eigenlijk zelfde waardes als mijn Bravo had.

    Maar is dit wel goed voor het 1 liter blokje?
    Aangezien Ford die waarden zelf heeft voor een 1,5 liter blok.
     
  6. Een gerenommeerd bedrijf zoals Superchips (Bluefin) zal altijd aan de veilige kant blijven. Daarbij kan je er vanuit gaan dat er voordat deze software is uitgebracht uitvoerig is getest. Ze gaan echt niet hun goede naam te grabbel gooien door op (of over) de limiet te gaan.

    Daarbij rijden er in de UK behoorlijk wat mensen rond met een 1.0 ECOboost die is voorzien van Superchips software. Op andere forums is men daar naar ik gelezen heb ook zeer tevreden over en ben ik tot dusver ook nog geen verhalen over problemen tegengekomen.


    Volgens diverse bronnen ligt het vermogen dat maximaal uit de (125 PK) 1.0 ECOboost te halen is zonder noemenswaardige aanpassingen zo rond de 165 PK. Voor hogere vermogens zijn er grotere motorische aanpassingen nodig zoals andere zuigers en drijfstangen en een grotere turbo en intercooler. Onlangs heb ik ergens een artikel gelezen van Pumaspeed waarin stond dat de 1.0 ECOboost met deze aanpassingen eenvoudig boven de 200 PK uit komt (ik zal eens kijken of ik deze tekst nog ergens kan vinden) De vraag is echter of en hoelang dit allemaal heel blijft.
     
  7. Had Ford niet een racewagen gebouwd met de 1.0 Ecoboost waar ze 200pk uit haalden?
     
  8. Voor mijn euro6 uitvoering geven ze 157 pk en 240nm. Nou dat verschil merk je echt heel goed! Ik heb met een paar app's de acceleratie van 0 tot 100 gemeten en kom rond de 9 sec uit. Best een verschil met standaard ruim 11 sec. Vooral het doortrekken bij hogere toeren is goed te merken. Inderdaad bijna niet te geloven dat het maar een 1.0 is. Natuurlijk kan het allemaal veel sneller maar dan moet je geen 1.0 kopen [emoji2]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Eigenlijk wel geweldig. Dit zijn waarden waar je vroeger een 2 liter GTI of iets dergelijks nodig had, en die ook nog een pak lichter was.
     
  10. Om dit topic weer even nieuw leven in te blazen.
    Zijn er hier meer mensen die hun 1.0, 125 pk naar 150 pk hebben getuned en zo ja, hoe bevalt dit?
    Merk je veel aan bijvoorbeeld het verbruik e.d.?
     
    Victor010 vindt dit leuk.
  11. ne goede maat van mij heeft zijne 1.0 100pk naar 151pk 240nm gebracht.
    verbruikt niet zoveel verandering, maar de wagen rijdt vlotter.
    ik heb er eens mee kunnen rijden, de wagen rijdt volt, maar het is toch nog een verschil met de 1.5 150pk versie die ik heb.
    maar hij is al bij al een tevreden man ;-)
     
  12. #13 Victor010, 21 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 sep 2019
    heb die van mij getuned 125pk naar ongeveer 145 pk met k&n filter, merk goed het verschil kwa verbruik is iets zuiniger
     
  13. nou ik kom met de fm app , steeds rond de 10 a 11 uit.
     
  14. Die van ons is bij U.T. Amersfoort naar 145pk - 240Nm gebracht, vorige maand een rondje
    van NL-DE-ZW-IT-ZW-OT-DE-NL gemaakt van een kleine 3000km, verbruik lag gemiddeld
    rond de 1:15,5 en niet als een oud baasje gereden, genoeg bergen gezien, en zelfs bergpaden
    van meer als 10%, gaf geen krimp en ging er motorisch zeer volwassen mee om.
    Echt bizar voor een 3 cilinder melkpak ..... alleen dat geluid...ik kan er maar moeilijk aan wennen
     
    Magure en Leon Focus vinden dit leuk.
  15. kom hier maar eens luisteren, de voetgangers en de fietsers schrikken zich kapot als ik hun voorbij rijd :rofl:, pssssst psyttttttt
     
    DexterXL en henk 68 vinden dit leuk.
  16. als je de kans krijgt Dennis om het geluid van Leon zijn Focus te horen dan moet je dat doen :rock:
    echt een heel gaaf geluid, staat wel in zijn topic over hoe en wat :thumbup:
     
    DexterXL en Leon Focus vinden dit leuk.
  17. tnks Gerard, ja klinkt echt lekker:thumbup:, ook blij mee.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. Wat heb jij precies aan je wagen gedaan dan

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
     
  19. nu niks meer:) maar had een airtec filter erop en buizen.
     

Deel Deze Pagina