1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Wagon 3.2 of 4?

Discussie in 'Algemeen' gestart door GerardvV, 10 aug 2021.

  1. Nou, die C5-rijders kregen toen geen groene sticker voor de Duitse milieuzones en de RDW werkte niet mee. Een overheid neemt niet zomaar aan dat auto's uit andere landen dezelfde specs hebben, die beperkt zich tot de bekende feiten. Ik ben niet van de complottheorieën maar mijn vertrouwen is wel beperkt...
     
  2. import auto's worden door de RDW kenteken gekeurd.
    mochten er dingen zijn die "onbekend" zijn, dan hebben ze niet goed gekeurd lijkt mij :shrug:
     
  3. Ja daar zit wat in. Ik bedacht me ook dat het toen om een fout van Citroën of de importeur ging (onjuiste gegevens), is toch een andere situatie.
     
  4. als het bij de typegoedkeuring (voor een nieuw model) fout gaat dan heb je (de importeur dus) een probleem.

    mijn neef heeft laatst een Mercedes uit Japan gehaald, voordat ze die kenteken hebben gekeurd....pffff
    moet voldoen aan de EU eisen en daar zijn ze wel ff mee bezig, hoewel de verschillen klein zijn.
     
  5. Bij import auto's staat bij een aantal items "niet geregistreerd" maar de gegevens die van belang zijn voor de milieuzones staan er over het algemeen wel bij.

    [​IMG]
     
  6. Even stukje uit mn eigen topic:

    Afgelopen jaar besloten deze auto nog verder te rijden ipv ST te kopen ofzo.
    Ik zag de voordelen niet zo mbt een ST.
    Er zouden minder opties op zitten.
    Alle zaken die ik nu al heb aangepast aan de auto zouden niet op de ST zitten.
    Zou me 14k gaan kosten om een echte upgrade te doen.
    Deze is goed onderhouden, weet precies wat ik heb.
    80k op motor (riem etc dus ook) koppeling, vliegwiel.
    0 km op turbo
    Nergens roest
    genoeg pk en nm: 220+pk/360+ koppel. Hij moet nog keer op de bank. Wanneer is er weer een meeting bij BR performance? Haha
     
  7. Beste mensen, ik meld me weer even in dit topic! Want ik heb vandaag een MK4 met 55.000 km gereden bij een lokale Ford-dealer. Deze beviel erg goed, maar is geïmporteerd waarbij de historie helaas niet compleet is. Tussen de nieuwe levering in België en de eerste beurt hier in NL (52.000 km) is niets geregistreerd. Dus ofwel was de eerste beurt pas bij 52.000, of er is tussentijds een beurt gedaan door een niet-Ford-dealer (en wat is dan erger?). De dealer hier is er wel transparant over en evt. bereid om extra garantie op de motor te geven (bijv. 2 jaar). Maar ik zoek een auto voor zeker 5 jaar... Hoe groot is het risico en wat zouden jullie doen?
     
  8. Valt de ontbrekende historie niet op basis van de VIN op te vragen bij de Belgische importeur/een Belgische dealer?
     
  9. Als de auto bij een Ford dealer is onderhouden dan zal het in de systemen moeten staan. Het maakt dan niet uit of het in Nederland, België of Duitsland is gedaan.
    Het lijkt er in deze dus op dat de auto niet bij een Ford dealer is geweest of dat er inderdaad geen onderhoud is uitgevoerd.
     
  10. ze zeggen altijd: bij twijfel, niet inhalen.
    ik merk nu dat je je twijfels hebt over deze auto, is het een uniek exemplaar waarvan er niet snel een 2e te vinden is?
    ik zou nog maar even doorzoeken, je weet nu hoe het rijdt dus nu nog 1 vinden met de juiste opties voor de juiste prijs die je wel een goed gevoel geeft.
    die onzekerheid over de onderhoudshistorie zal altijd blijven, als er maar iets kapot gaat ga je dat al gauw linken aan het feit of die wel goed onderhouden is.
    en bedenk ook dat het bij inruil ook weer een 'probleem' kan zijn.
     
  11. Bij twijfel niet doen. Nog even verder zoeken naar de juiste auto, en die zal je vast wel vinden in de prijsklasse waarin je zoekt.
     
  12. Die MK4 heeft dus 2 niet geregistreerde beurten wel of niet gehad, maar sowieso niet bij een dealer anders had was het wel
    bekend geweest bij de verkopende dealer, besef dan wel dat deze ook niet meer in aanmerking komt voor eventuele
    lakgarantie, want die controle is dan ook niet uitgevoerd.
    Uit eigen ervaringen met 2 geïmporteerde voertuigen uit België (motor en auto), je moet er wel een beetje geluk mee hebben,
    in het geval van mijn motor...die was echt perfect bijgehouden, voor de auto...die kwam naar NL voordat hij toe was aan zijn
    1e beurt, die heeft dus nu gelukkig ook alles geregistreerd staan bij Ford, als dat niet zo was, dan hadden wij hem laten staan
     
  13. Hoe kom jij aan 2? De MK4 mag/moet om de 2 jaar of 30000km
     
  14. ohhh, ik meende echt gelezen te hebben dat het om de 20.000km of 2 jaar was,
    dan wel in vergelijking met mijn 3.2 en de Fiesta MK8
    Maar ik kan er ook naast zitten...heb je soms
     
  15. Bedankt mensen, en ik ben het ermee eens. Het is geen bijzondere uitvoering en ik zou zelf nooit op onderhoud besparen, dus dan klopt het niet om een auto te kopen waarvan de historie onzeker is. Helaas. We hebben gelukkig geen haast dus we gaan lekker verder kijken!
     
    gerardTDCI, meeder en Kees37 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina