1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Katalysator 2.5 ST

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stylo, 3 jan 2022.

  1. Wie heeft nog een katalysator liggen van een focus/ smax 2.5 ST.

    Graag zou ik deze van iemand op dit forum willen overnemen, indien deze te koop is natuurlijk

    Bedankt alvast.
     
  2. Thanks voor de snelle reactie.
    Ik hoop dat ie past. Ga even contacteren en meten.

    Nogmaals bedankt
     
    hoomer vindt dit leuk.
  3. geen probleem, hij kwam toevallig in een app groep voorbij ;)
     
  4. Aankoop is gedaan. Nu nog het monteren. Zou moeten passen. Ik laat horen jullie horen of het precies past en de eventuele aanpassingen.

    Is hier dan ook mischien iemand die een dreamscience in de aanbieding heeft??

    Smax heeft nu:

    -Open lucht filter.
    - Bijna de 3" downpipe incl 200 cell race katalysator
    - Airtec intercooler
    - Sportuitlaat zelf in mekaar gezet. Originele 2 grote einddempers verwijderd i.v.g lpg g3.

    Nu even een dreamscience scoren.
    Chip op maat kan ook, maar vind de verschillende mappen wel leuker.
     
    hoomer vindt dit leuk.
  5. LPG? ik zou niet weten of de DS maps daarop geschreven zijn...

    Ik had een oude handset bij m'n MK2 ST en reed met Mod-X. Lekkere map! Had wel een RS koppeling nodig, jij waarschijnlijk ook als je aan de slag gaat met Dreamscience...
     
  6. Lpg heeft eigen computer. Kopieert data van de pcm van de auto. Volgens de gas specialist moet dat gewoon werken.
     
  7. Klopt veel G3 systemen pakken de injectie signalen van de auto ECU en gebruiken die om een inspuit tijd op de gas injector te berekenen.
    Omdat de auto ECU wel actief is regelt die het mengsel via de lambda sensor.

    Je moet er wel op letten dat je gas injector groot genoeg is zodat hij voldoende gas kan injecteren. En soms is het nodig om de gas injector een cilinder verder te zetten omdat de gas computer met uitrekenen erbij te laat is met injecteren.

    Maar een goede LPG specialist met Volvo ervaring kan je zeker helpen hierbij.
     
  8. De ex-Mondeo van Lars (@dutchguy) deed iets van 380 pk op LPG. Was dan wel met een custom map van Fasttech en een gasinstallatie die daarop berekend was.

    @TS: een 2e hands DS handheld en die terugzetten, kost vaak net zoveel geld als een nwe.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  9. Dat vermoedde ik al, ik dacht niet dat een 'off the shelf map' voor benzine zou voldoen. Ik heb op het moment ook twee switchable maps draaien (één voor 98 en één voor 95 voor het geval ik geen 98 kan vinden (buitenland)).
     
  10. Ik zit nog ff met een andere issue. Gebruik zelf Forscan en er staat al een tijdje de storing p2502 charging system in. Voor zover ik weet heeft de auto geen last van. Zag het gister weer staan en heb er nooit iets mee gedaan. Weet iemand wel wat dit is?

    Dynamo is nieuw van 2018.
    Accu is van 2021
     
  11. grote kans dat de DS mappen redelijk rijk lopen, dat is iets wat je met lpg compleet niet wil.
    Als je op lpg rijk draait, dan wordt het overschot in warmte omgezet.
    (hier komt het fabeltje vandaan dat lpg altijd heter wordt)
    Zodra lpg netjes op lambda 1 afgeregeld wordt, dan zal het zelfs koeler verbranden omdat de kalorische waarde van lpg lager ligt dan van benzine. Maar omdat de klopvastheid weer vele male hoger ligt kan de vooronststeking naar maximaal en kan het vermogensverlies gecompenseerd worden. (dat is de reden dan moderne ecoboost ook meer vermogen op octaan 98/102 hebben tov 95)

    Een goede gascomputer kan de 'fouten' van de tune wegfilteren. Ik kon met mijn oude BRC setup alles door de gascomputer weer terug laten rekenen naar lambda 1
     

Deel Deze Pagina