indd, je ziet hier meer problemen voorbij komen met moeren die te vast zitten en niet meer loskomen dan problemen met wielen die verloren worden
Wielmoeren op een vrachtwagen zijn niet conisch maar vlak hierdoor kan een velg enigszins draaien na de montage en gebruik de velg zal dan weer op de oude plek terecht komen, op dat punt is de velg dikwijls net even wat ingedrukt en krijgt de moer dus net wat ruimte. Zeker de wielen op de aangedreven as doen dit
Wisselen van zomerbanden naar winterbanden door de garage….. caravanbanden laten vervangen, natrekken na 100km, door de bandenboer van de stalling… die zeggen dat.
Ben ik dus best raar blijkbaar, doe ik altijd namelijk. Ergens tussen 50 en 100 kilometer na de wissel doe ik nog een keer natrekken
Ik rijd een klein rondje, geef even flink gas en bij thuiskomst trek ik ze nog een keer na. Geeft me een beter gevoel.
Prima toch, beter een keer te veel dan achteraf spijt... Ik denk er vaak wel aan om ze nog eens te checken maar vergeet het vaak en voor ik het weet is het alweer tijd om ze te wisselen. Ik doe wel altijd 2x kruislings aanhalen bij monteren, gewoonte geworden en zeker weten dat je alle bouten gehad hebt. Groeten, Nick 2004 1.6 Focus C-Max S
Nog een tip. Na gebruik de instelling op 0 zetten. Hiermee voorkom je dat de instelveer continue opspanning staat. Op het werk hadden wij meerdere moment sleutels en deze werden altijd eens per jaar geijkt. Het bleek, dat, ook al had een momentsleutel een jaar in de kast had gelegen, zonder één keer gebruikt te zijn, deze bij de volgende controle toch wat afwijking vertoonde als deze niet op 0 was gezet. Het is een kleine moeite om dat te voorkomen.
Dat wis ik inmiddels al. De veer weer los zetten thanx [emoji108] Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk