1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Natte bougies en lage compressie: einde verhaal?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Merijn Broeders, 26 nov 2021.

  1. #1 Merijn Broeders, 26 nov 2021
    Laatst bewerkt: 27 nov 2021
    Probleem is verholpen. Idd vriesplug. Dank allen! Topic kan dicht.
     
  2. Eerst is een lektest doen waar mogelijk de compressie weglekt dan heb een richting dan beslissen wat te doen
     
  3. Dat water moet toch ergens vandaan komen. Spuit iemand de motor regelmatig af met de hogedrukreiniger (slechtste wat je kunt doen bij een automotor)? Lektest lijkt me idd verstandig.
     
  4. Dank voor de reacties. Dat water moet ergens vandaan komen inderdaad. Niemand spuit de motor af inderdaad. Dat is me bekend dat je dat niet moet doen. Ze heeft hem ook pas 3,5 maand (zonder garantie particulier gekocht). Ik ga eens achter een lektest aan.
     
  5. Lektest is idd beter. Compressie bij koude motor kan wel eens valse cijfers geven namelijk. En die roest... Is dat geen kopervet? Is best snel namelijk dat er nu al roest op zou zitten na een paar weken. Of de garage heeft nooit nieuwe bougies er in gedaan.

    Greetz Emiel
     
  6. lekt er niet 1 van de vriesdoppen, meen me te herinneren dat dat bij de 1.6 motoren vaker voorkomt !?
     
    Marco Morello en nctnico vinden dit leuk.
  7. nctnico vindt dit leuk.
  8. Jij gaat door voor de magnetron. Was precies mijn gedachte.

    @TS of het rendabel is om een dergelijke motor te repareren/vervangen is ook afhankelijk van de verdere staat van de auto en uiteraard de diepte van de zakken van de eigenaar.
     
    Koen_ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina