Nou even iets minder leuk bericht Auto weg gebracht vanwegen het niet lekker stationair lopen heel erg bokken en soms met weg rijden dat die in toeren weg zakt en kon het gas in trappen maar gebeurde niks Nou auto bij de garage krijg ik te horen dat ze het draad van het bougie gat er uit hebben gedraait (bougie was aan het roesten) raar dat de bougies 20k oud waren en de laaste beurt bij de ford garage in Duitsland is geweest Heeft die het opnieuwe getapt maar ik vind dat niet zo'n fijn idee Nu is het probleem nog niet verholpen en worden de injectoren/verstuivers opgestuurd om te controleren Nu kijken wat het externe garantie bedrijf gaat doen om dat gedeelte van het draad op te lossen Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Pff, wat een rotzooi.. Ik hoop wel dat ze de resten van het tappen hebben weggehaald uit de cilinder? slijpsel o.i.d.
Dat was het eerste wat ik vroeg hoe ze dat hebben opgelost Maar heb ook al even na gebeld hoe en wat voor stappen ik kan ondernemen mocht dat externe bedrijf het niet vergoeden Dan moet ik de verkoper aansprakelijk stellen Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Nou heb het garantie bedrijf gebeld En die zeggen de bougies vergoeden wij niet ( vanwegen een onderhoud onderdeel) Maar nu zeggen hun dat ze de schade die daar mee veroorzaakt is niet gaan vergoeden Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Auto garantie Dat is een extern bedrijf die de garantie opzich neemt zo dat eigelijk de verkoper daar verder normaal niet naar om hoeft te kijken Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Je hebt dus garantie in de vorm van een verzekering bij een externe partij. Het is vrij normaal dat zaken die worden gezien als normaal onderhoud en schade die tijdens het onderhoud wordt veroorzaakt niet door een dergelijke verzekering worden gedekt. Indien de schroefdraad minimaal beschadigd is kan het opzuiveren van de schroefdraad d.m.v. een tap een goede oplossing zijn. Door vet aan de tap te doen voorkom je grotendeels dat er metaaldeeltjes in de cilinder terecht komen Indien de schroefdraad zwaar beschadigd is zijn er mijns inziens 2 manieren om dit te herstellen. Er kan een Helicoil of draadbus in de cilinderkop worden geplaatst. Vanwege de hoek en diepe ligging in de cilinderkop is het sterk aan te raden om de cilinderkop hiervoor te demonteren. Een andere optie is om de cilinderkop te vervangen.
Ja het was dus niet door onderhoud dat de bougies er uit moesten Het kwam om dat de auto een probleem heeft en ze dus moeten gaan zoeken waar het aan ligt En dus er moesten dingen uitgesloten worden en daar kwam toen de bij dat de bougies er uit moesten om te controleren Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Tja dan denk ik nog niet dat dit vergoed onder garantie. Ze moesten eruit om te lokaliseren wat de storing was. Ze waren in een slechte staat van onderhoud waardoor de "schade" is ontstaan
Ja en het rare is dat de bougies op de grote beurt op 124xxx zijn vervangen bij de dealer Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
De garage zei dat hij dacht dat ze gewoon bij de laaste beurt niet vervangen zijn En dat ze hun kms nog niet gehaald hadden Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk