1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Levertijden nieuwe Ford Focus?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Achilles, 27 sep 2017.

  1. Ik heb mijn Ford Focus ST-Line X-business Wagon, besteld in januari, vorig week dan eindelijk binnen gekregen. Mijn blijdschap werd echter meteen al getemperd, toen ik zag dat de deurlijsten van de ST-line, alsmede de sportpedalen er niet in zaten. Ik hoorde van de dealer dat ze dat tussentijds in een design pakket hadden opgenomen. Dat accepteer ik niet. Toen ik de auto bestelde, zat dat er nog bij. Dus ik stel Ford in gebreke voor het ontbreken van deze onderdelen.
    Ook mis ik de B&O logo's in de luidsprekers in de voorportieren. Dat vind ik echt jammer. Ook dat wil ik aangepast zien. Ik betaal er €375,= extra voor. Dat zijn dan toch dingetjes die ik niet zo netjes vind van Ford.
     
  2. leuk dat je Ford in gebreke stelt maar ik zou de kleine lettertjes nog maar eens doornemen dan.
     
  3. Dank voor je reactie. Uiteraard kan Ford tussentijds aanpassingen verrichten aan de modellen en accessoires. Echter, dit geldt vanaf dat moment. Dus als jij al een bestelling hebt gedaan en op dat moment was het model zoals afgesproken, kunnen ze niet zomaar eigenhandig de accessoires skippen die bij de bestelling in zitten. Ten tijde van mijn bestelling zaten de pedalen én de sierlijsten nog gewoon in het X-business pakket. Veranderen van dat pakket is prima, maar niet als een bestelling al rond is. Ze moeten leveren wat afgesproken is en kunnen alleen modellen die na de aanpassing zijn besteld kaler afleveren. Dat weten ze ook wel, maar iedereen die dat accepteert, scheelt hen weer geld...
    Dat van die B&O luidsprekers vind ik helemaal a-sociaal, daar betaal je gewoon grif geld voor.
     
  4. ik snap wat je schrijft Koos.
    maar volgens mij wordt bedoelt dat Ford aanpassingen kan doen aan jouw bestelde Focus zonder opgaaf van reden maar ik kan het mis hebben.


    en wat betreft die B&O, zitten die er helemaal niet in of mis je alleen het logo op de speakers?
     
  5. Daar denk ik toch anders over Gerard. Als jij iets besteld hebt en het staat zwart op wit dan moet dit ook uitgeleverd worden zoals vermeld op de factuur. Als de factuur afwijkt met wat jij besteld hebt is het wel van belang dat je dit kan aantonen.
     
  6. ik zei al dat ik het mis kon hebben. ;)
    heb nog nooit een nieuwe auto besteld dus heb er geen ervaring mee.

    ik meen mij te herinneren dat het eerder ter sprake is geweest op het forum dat de clausule die Ford hanteert, en meerdere autofabrikanten op deze manier rechtvaardigen als er iets in de uitrusting veranderd.
     
  7. Tsja, met dit soort zaken komt het er uiteindelijk vaak op neer of je het bij de aankoop ook zo belangrijk vond dat je het op de koopovereenkomst hebt laten zetten. Flauw gezegd: wat sierstripjes en metalen kapjes op de pedalen zijn wat anders dan als bijvoorbeeld de elektrische achterklep er niet meer in zou zitten. Bij dat laatste heb je echt een zaak, bij het eerste is dat niet zo zeker.

    Wat niet wegneemt dat je het zeker moet melden en moet kijken of de dealer je nog ergens tegemoet wil komen.

    Ik heb het zelf begin deze eeuw gehad bij een nieuwe auto waar ook zaken niet in zaten omdat die uit het uitrustingsniveau waren gehaald dat ik had besteld. Ging ook om triviale zaken en her en der informeren leverde op dat de kleine lettertjes in de folder er voor zoude gaan zorgen dat ik geen zaak had. Dealer heeft dat nog wel enigszins gecompenseerd. Maar goed, in de afgelopen 20 jaar zijn er gelukkig ook in positieve zin wat dingen veranderd voor de klant.

    Die B&O installatie, zit die er wel in? De logo's zijn inderdaad in de loop van het jaar vervallen, maar als de installatie er niet in zit en je hebt daar wel voor bijbetaald, dan heb je beslist een zaak.
     
  8. Ik denk dat als het om een lease gaat de werkgever of leasemaatschappij hierin wel een bijdrage kunnen hebben.
    Gaat het om een eigen auto dan is de keus volledig aan jezelf uiteraard en dan zal het moeten geschieden volgens opgegeven factuur, mits er tijdig kennis wordt gegeven dat er veranderingen cq aanpassingen worden uitgevoerd. In dit geval kunnen beide partijen tot een compromis komen.
     
  9. Ik zou eerst maar eens de kleine lettertjes lezen in het koopcontract.
    Want iets leveren wat niet meer leverbaar is wordt een uitdaging.
    En de factuur krijg je pas wanneer de auto wordt/is geleverd en niet eerder


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Bij mij ST-Line X zijn alleen de B&O logo's van de voorspeakers niet aanwezig, wel de aluminium pedalen en instaplijsten met ST-Line zoals aangegeven tijdens de bestelling.
    had ik iets gemist dan had de dealer een uitdaging aangezien deze auto zo besteld en betaald is. Als ik een fiets zou kopen met slot en deze zit er bij levering niet bij omdat de fabrikant dit besloten heeft zal de verkopende partij dit moeten leveren omdat je het bij de dealer heb gekocht en niet bij de leverancier.
    Zonder de B&O logo's klink het geluid nog steeds het zelfde, zonder de aluminium pedalen en instaplijsten ziet een ST-Line er toch anders uit en is onacceptabel.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  11. #1471 jason101, 17 okt 2021
    Laatst bewerkt: 17 okt 2021
    Heb je helemaal gelijk in. Daarom zeg ik ook dat hier dan ook tijdig kennis van gegeven moet worden.
    Als beide partijen het dan eens worden dan zal de factuur uiteindelijk ook kloppen.
     
  12. Even een kleine nuance aanbrengen. Je hebt betaald wat je gekregen hebt en niet wat je besteld hebt.
    En een fiets wordt altijd zonder slot geleverd dus dat is een slecht voorbeeld.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Nou, schiet mij maar lek, maar een fiets zonder slot verkopen heb ik de laatste 30 jaar nog niet meegemaakt.

    Afgezien daarvan, heb ik een prijsovereenkomst voor een bestelling die in januari gedaan is. De prijs heb ik betaald; de auto is uitgekleed. Dat accepteer ik niet.
    volgens mij zit het systeem er wel in....
     
  14. Je hoort duidelijk verschil tussen het B&O audio systeem of het standaard radiootje.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  15. Volgens mij ben je op het moment dat je het koopcontract tekende akkoord gegaan met de verkoopvoorwaarden en daar staat in; "Wij behouden ons het recht voor om specificaties, kleuren van de modellen en items te wijzigen, te verwijderen of opnieuw te plaatsen zonder enige voorafgaande mededeling."
    En ik neem aan dat je pas op de dag van levering betaald hebt en als er dan een pakket of optie niet geleverd is zal je die ook niet betaald hebben mag ik hopen.
     
  16. Dat zijn inderdaad de kleine lettertjes waar vele overheen kijken.
     
  17. Dit dus

    Eerst lezen en dan pas iets roepen

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Heb jij die er specifiek bij besteld?

    In de mijne zitten ze niet, maar die heb ik halverwege juni besteld en toen zaten ze al niet meer standaard in de ST line. Ik mis ze overigens niet.
     
  19. Sorry mijn fout, de fabrikant van de fiets levert de fiets af zonder slot. Het slot koop je bij de fietsenmaker die hem dan bij aflevering erop gezet heeft
     
  20. B&O is een optie, dus apart besteld. Ze zetten alleen nog maar een B&O logo op de speaker die in het midden van het dashboard zit. Bij de rest van de B&O speakers zit geen logo (meer)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina