1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Facelift is er !

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Michel_limburg, 14 okt 2021.

  1. Ook op het Duitse Ford forum dezelfde reacties.
    Meer betalen voor minder auto.
     
  2. #66 paddo, 16 okt 2021
    Laatst bewerkt: 16 okt 2021
    [​IMG]
     
  3. [​IMG]
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  4. Tsjaa, wat moet je er van zeggen of vinden?
    Ik had wat moeite met de MK4.1, maar dat is weg, duurde overigens wel langer dan met de Puma.
    De MK4.2 heeft een minder sprekende grill, normaal zou ik standaard voor een Titanium gaan, maar
    die is nu veels te soft geworden, de ST-line ziet er dan beter uit, ook raar dat ze de Vingale niet meer
    als eigen uitvoering hebben gehouden, zal wel niet goed verkocht zijn.
    En dan het scherm...is gewoon een mode-trend, overal zie je het nu, Kenwood, Alpine, Zenec, allemaal
    steeds groter.
    Maar het kan altijd erger
    MBaudio.jpg
     
  5. #71 FrankyFH750, 16 okt 2021
    Laatst bewerkt: 17 okt 2021
    Positief:

    Nieuwe matrix koplampen en achterlichten

    Sync 4 infotainment met draadloos Carplay ? Alleen touchscreen wat aan forse kant.


    Negatief:

    1.5 Ecoboost uit gamma

    Nog steeds halogeenlampjes voor knipper-, rem- en achteruitrijdverlichting.

    Bediening airconditioning en stuur- en stoelverwarming enkel via Sync 4 scherm.



    E-shift schakelaar (8-traps)vervangen door ouderwetse lange en lelijke schakelpook (7-traps) Waarom niet shift by wire net als de vorige automaat ?

    De 1.5 Ecoblue schijnt nog wel de 8 traps te hebben ?
     
  6. overzichtelijker is het er niet op geworden.
    in plaats van losse pakketten heb je nu extra uitvoeringen.

    die EV6 is echt wel mooi om te zien, die heeft tenminste wel een mooi digitaal dashboard.

    volgens mij is dat de sprinter uitvoering.

    begrijp ook niet waarom de :st: nu ineens een X achter de typeaanduiding heeft staan :shrug:
    en Ford sportstoelen zal ook wel een geldkwestie zijn, niks mis met Recaro's toch?

    ST-Line Vignale, sportief met een chrome randje, ik moet dan al gauw denken aan gabbers, van die gasten in een trainingspak met gouden kettingen :rofl:

    nee, voor mij nog even geen volgende Focus.
    nou was ik toch al van plan om nog 9 jaar door te kachelen met mijn diesel en mocht dat niet lukken kunnen we er altijd nog een 2.3 EcoBoost in hangen en een :rs: wagon van maken :dance:
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  7. De Kuga heeft ook geen multilink achterwielophanging meer? Vreemde keuze inderdaad.
    Overigens is er wel een nuancering nodig, het is geen starre as. Die as is verre van star, het is een torsie-as.
    Leuke uitleg over deze assen:
     
  8. aha dat weten we dan ook weer, het is allemaal nog zo vers dus alleen nog kunnen oordelen op basis van de foto's. Zou die voorkant misschien in het echt ook meevallen :think:
     
  9. Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar deze modellen vind ik persoonlijk ook veel mooier dan de Kugu phev. Dus ik snap jouw keuze wel.
     
  10. X-Tomi Design zit niet bepaald stil, hij zag de nieuwe 2022 Ford Focus voorbij komen en bedacht zich dat een Cabrio in de nieuwe lijn ontbrak.

    Wel leuk gedaan, of van mij hoeft dit niet?
    Wat vindt jij hier van?

    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Als ik dat dashboard zie met het enorme scherm in het midden zie ik een Mazda 3 of CX30 steeds meer zitten. Als ik een volledig digitaal schermen dashboard wil kies ik wel voor een Leon of Octavia. Ziet er allemaal net wat opgeruimder en strakker uit en je kan het navigatiescherm recht voor je neus tussen de klokken plaatsen. Hyundai kopieerde de neus van de Focus IV ST-line op de i30N-line en nu heeft Ford geprobeerd leentjebuur te spelen bij Seat (Leon). Nog een jaartje of drie en dan zal de volgende Focus wel op het platform staan van de VW ID3.
    Ik heb nog niet het gevoel "die wil ik", dus sla de Focus IV over. Mijn 3.5 rijdt zo fijn en is zo betrouwbaar. Die mag nog even blijven.
     
  12. Even mijn mening hier op het forum plempen.
    • Front oogt iets sportiever dan de huidige MK4, maar dan ook echt iets
    • Achterlichten zijn naar mijn mening ook iets mooier, je hebt in ieder geval niet meer van die "kikkerpoten"
    • Groot voorstander van het digitale tellercluster
    • Het Sync scherm is wel wat groot. Maar omdat het in positie is gezakt denk ik niet dat het heel erg storend is
    • Jammer dat de startknop niet meer bij het stuur zelf zit, maar in het middenconsole
    Er werd in deze thread gezegd dat de rijmodi niet meer met knoppen te bedienen is? Als je de grotere foto's download van het interieur dan zie je dat die knoppen zijn verhuist naar het middenconsole onder het scherm.Evenals automatisch inparkeren, start-stop systeem en ontwaseming.

    Ik ga er nog even over nadenken, maar ik denk wel dat ik deze MK4.5 wil gaan aanschaffen :)
     
    Kees37 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  13. dat ziet er wel grappig uit.
    is ook al weer ruim 10 geleden dat de laatste cabrio van de band af rolde.
     
  14. Vindt het wel mooi, zo van de voorkant.
     

Deel Deze Pagina