1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Facelift is er !

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Michel_limburg, 14 okt 2021.

  1. Zolang de klimaatregeling maar met knoppen te bedienen is.
     
  2. Dat is dus niet meer. Alles gaat via Sync
     
  3. Dat is wel dramatisch. Ik heb een tijdje een Peugeot 308 gereden en ik werd gillend gek van de bediening zonder knoppen.
    Knoppen kan je blind bedienen, voor een scherm moet je altijd je ogen van de weg nemen.
     
  4. Ik ben blij dat ik nog net de versie voor de facelift heb mogen ontvangen. Ik vind hem er nou niet echt mooier op geworden, smaken verschillen natuurlijk. Maar ook die Ford badge op de grill vind ik er niet uitzien. En de koplampen lijken idd op Seat.
    Ben wel benieuwd of de sync 3.4 op korte termijn een update krijgt naar sync4. Dat zou wel interessant zijn.
     
  5. Sync 4 zal ook andere hardware hebben. Ik denk niet dat het een software update is.
     
  6. Een aantal functionaliteiten die te zien zijn op het nieuwe scherm , zijn via forscan te activeren en toonbaar te maken op het display. Wie weet of er nog meer (onzichtbare) functionaliteiten aan te zetten zijn die op de facelift uitvoering wel standaard zitten.
     
  7. Ik heb ze op mn werk al in de mail gehad, dus de dealer ook...
     
  8. Dat is wel pauper dan :lol:
     
  9. Wat mijn bij een mk4 is bij gebleven is dat je meer op de bok zit ipv in de auto zoals bij de mk 3., die een hoger midden console heeft, waardoor je het gevoel heb dat de auto meer om je heen zit.
     
  10. komt de :st: ook gelijk op de markt dan?
    zit daar wel gewoon de 2.3 ecoboost in?

    dat de hele range weer op elkaar lijkt dat doen ze wel goed bij Ford.

    en daar heb je dan weer Blind spot, lane assist en forward collision en dat soort systemen voor nodig.
    kan jij rustig op je scherm kijken :D
     
    Ecobeast en Danman1987 vinden dit leuk.
  11. #51 Eric99, 15 okt 2021
    Laatst bewerkt: 15 okt 2021
    Dat is grappig want dat had ik juist bij mijn MK3 Titanium en nu mijn MK4 St-Line andersom :)
    Zal ook grotendeels door de kleur van de hemel komen want die was in mijn MK3 vrij licht en nu in de 4 heel donker dat geeft ook een behoorlijk ander beeld.
    Ook is de zitpositie van de Titanium mk3 t.o.v. die van mijn huidige auto een stuk lager en dus anders.
     
  12. Sync 4 zie ik ook wel zitten maar dat alles maar digitaal wordt begrijp ik totaal niet. ALLE reviews van auto's die ik de laatste tijd bekeken heb zeggen hetzelfde:

    -Bij digitale knoppen> Werkt niet handig.
    -Bij fysieke knoppen> Fijn dat het geen digitale knoppen zijn

    En wat doet Ford? Ik snao het niet..

    Voor ons geen verbetering te halen ten opzichte van mijn 182PK met 1500kg trekgewicht :)
     
  13. Touchscreen is simpelweg goedkoper dan een knoppenwinkel en ze kunnen eenvoudiger verschillende uitvoeringen maken zonder dat je andere knoppen nodig hebt.
    Hetzelfde voor de tellerbak, een scherm is goedkoper te produceren dan mechanische klokken en ze kunnen het als premium verkopen...
     
  14. Inmiddels is de prijslijst er, Ingaande 10-01-2022.
    Ik heb mijn volgende dus samen kunnen stellen; ST-line Vignale Wagon 155pk Powershift "full options"
    Ps,
    Gelukkig weer een pook i.p.v. die uiterst irritante draaiknop voor de automaat.
     
    FocusST 2022 vindt dit leuk.
  15. Aangezien mijn Focus volgend voorjaar de 3 jaar aantikt, ben ik ook al stiekem begonnen met rondkijken. Van de nieuwe neus vind ik niet veel, is gewoon iets anders, niet eens slechter of beter. De lampen vind ik wel mooi. De aluminium delen bij de mistlampen bij de ST-Line zijn wel oerlelijk. Het scherm vind ik wel (weer) een gemiste kans. Waarom weer zo'n erop geplakt goedkoop uitziend scherm? Dat hadden ze toch op een mooiere manier kunnen integreren in het gehele dashboard. Als de automaat weer een pook zou krijgen, zou ik dat echt een stap terug vinden. Fysieke knoppen voor een aantal zaken zou ik wel missen.

    De stoelen van de ST zijn wel super, eindelijk eens wat anders dan die Recaro's die het al jaren en jaren zijn.

    Ben benieuwd of ik zomer 2022 nog een focus rijd :)
     
  16. Bij mij hetzelfde verhaal Maurice de :focus4: is in maart 3 jaar oud en wil dan ook naar iets anders kijken. De nieuwe neus vind ik ook niet fraai en dat chrome bij de mistlampen idem dito dus ga ik misschien op zoek naar een ST-Line van 2021.
     
  17. je kan dus nu verschillende uitvoeringen met elkaar combineren :confused:
    ST-line Vignale

    ps, ik dacht dat jij voor de "echte" :st: ging.

    heb jij al in de nieuwe :st: gezeten dan?
    en wat is er mis met Recarp's? die had ik vroeger al in mij opel kadett GT zitten en waren toen al topstoelen en in mijn huidige :st: nog steeds.
     
  18. De Vignale is geen losse uitvoering meer, die is vervallen.

    Deze kan je nu combineren met de Titanium, ST-LINE en Active..

    Op Ford.nl staat de nieuwe prijslijst, heb 'm bijgevoegd in de bijlage.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Dat chrome bij de mistlampen heeft alleen de st line vignale, de gewone st line heeft dat niet.
     
    Eric99 en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  20. #60 FrankyFH750, 16 okt 2021
    Laatst bewerkt: 16 okt 2021
    Erg jammer allemaal. Meer betalen voor minder uitvoering. Het begon al met strepen van de 182 pk, daarna de multi-link achterwielophanging en zo verder. Snap dat er tekorten zijn aan semi-conductors, chips e.d., maar alsjeblieft Ford, zo raak je klanten kwijt….:clap2:

    Ben al een paar maanden bezig om een waardige vervanger voor onze Focus te configureren. We willen een wat hogere zit en ruimte voor onze zoon van 190+. Dus Kuga dachten we. Redelijk ver en bijna rond met een ST-Line X PHEV, blijkt hier ook de crisis toegeslagen te hebben. Vanaf 09-21 geen Multi-link achteras, USB aansluitingen achter en zelfs geen afdekkap over de motor. Natuurlijk zal die Kuga met een starre achteras ook wel best rijden, maar het gaat me nu om het principe. Heb het idee dat Ford de auto op de markt brengt, de pers en iedereen ermee laat rijden om zodra de goede recensies er zijn dan vervolgens de uitvoeringen “uit te kleden” voor hun eigen financiële gewin. Jammer Ford, maar dit gaat jullie klanten kosten.

    Voorlopig onze zinnen maar eens op een IONIQ5 of EV6 gezet…..
     
    Berrychello en gerardTDCI vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina