1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Focus ST-Line X Business

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Focustinus, 8 sep 2021.

  1. #1 Focustinus, 8 sep 2021
    Laatst bewerkt: 21 sep 2021
    Vandaag opgehaald, dus ik ben een klein feestje aan het vieren:cheer:

    Ford Focus (5-d) 1.0 mhev Ecoboost ST-Line X Business 92kW in Chrome Blue trendy metallic

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Cockpit in de normaal-stand en touchscreen ingeschakeld:
    [​IMG]
    Cockpit in de sport-stand en touchscreen uitgeschakeld:
    [​IMG]
     
    Mad Cat Jr., M.N., davey1991 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Blijft leuk, het ophalen van een nieuwe auto :thumbs:

    Heel veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst.
     
  3. leuk Tinus, gefeliciteerd. :thumbup:
    1 van de eerste met een kenteken dat begint met een N?
     
  4. Gefeliciteerd! Mooie kleur ook! Veel plezier ermee.
     
  5. Veel veilige kilometer gewenst.
    Gefeliciteerd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  6. Met de N van nieuw op het kenteken :)
    Gefeliciteerd met deze mooie Focus!
     
  7. Wow gave kleur zeg, past 'm goed! Gefeliciteerd!!

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
  8. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

    (Voor 17" toch wel beste behoorlijke "ballonbanden")
     
    ing_BRW vindt dit leuk.
  9. Bedankt allemaal. Is inderdaad met de N van nieuw :D
     
    davey1991, gerardTDCI en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  10. Mooie :focus4: :thumbup: Veel plezier en veilige km's ermee.
     
  11. Hele fijne auto! Al ben ik bevooroordeeld :mrgreen:.
    En…. je kan de originele 155pk software erin laten zetten door bijv. @dutchguy.
     
  12. Heel erg bedankt!

    @Marco Morello Wow, dat klinkt interessant! Maar het is een private lease auto, ik weet niet of ik dat aandurf. Maar bedankt voor de tip.
     
  13. Eerste wat mij opviel toen ik wegreed was dat hij op benzine wegreed, niet elektrisch. Althans ik hoorde de motor draaien. Ik heb geen een keer gehad dat hij elektrisch wegreed. Is dat ergens een instelling of hoort dat gewoon bij dit type auto?
     
  14. Poh!! ne mooie blauwe!!! /stink jaloers ;-p gefeliciteerd en veel plezier met deze gave bolide.
     
  15. Het is een mild hybride.
    Dit is geen hybride die op een elektromotor rijd.
    Er zit een 48volt accu onder de bijrijdersstoel die helpt bij het accelereren tijdens het rijden en nog een paar kleine dingen die hij van Electric voorziet. Eigenlijk een 100% benzine motor met hulp [emoji16]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  16. Dat wist ik niet eens:mrgreen:
    Het rijdt ook wel heel apart, moet ik zeggen. Als je het gas loslaat en de rem ook maar heel iets intrapt dan vertraagt de wagen meteen enorm. Dat is echt wennen tov mijn vorige 3-cylinder, die remde haast niet af op de motor.
    Ik heb trouwens ook de sportstand al ontdekt. Nou, dan wil die ook wel vooruit heb ik gemerkt:cool:
     
  17. Kijk maar uit met je rechter voet 100km is de max [emoji1787]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  18. Gefeliciteerd, mooi kleur. Veel veilige kms toegewenst.

    @Marco Morello
    Is dat wel zo, ik las in de nieuwste Auto Motor & Sport van 9 september dat de 155 pk variant ook andere hardware zou hebben, nl een grotere turbo, maar of dit klopt?
     
  19. @dutchguy heeft al eens eerder gedaan.
     
  20. Ik zeg niet dat dutchguy dit niet eerder heeft gedaan. Dat je een 100 of 125 pk dmv ALLEEN remappen op 155 pk kan brengen zal wel, echter heeft de 155 pk af fabriek ook niet een andere turbo, igv de Focus beweerd AMS nl van wel en als dat zo is, waarom heeft Ford dat dan gedaan, om bepaalde mechanische delen te ontzien, waaronder de kleinere turbo bij alleen remappen? Mijn 3 cilinder 1.5 in mijn Focus heeft hetzelfde blok als de Fiesta ST. De Focus heeft max. af fabriek 182 pk. Tunen leert ook dat de hardware op de Focus maximaal tot ca 200 pk veilig te tunen is (zonder verdere aanpassingen, dus alleen remappen) en de Fiesta tot ca 225/235, reden waarom is dat de Fiesta ST std al een grotere turbo heeft. NB DE Ford tuner Mountune gaat bij de 1,5 voor de Focus ook maar tot 200 (en +60 Nm ipv 100) itt de beunen welke beweren er meer uit te kunnen peuren en dan voor hoe lang....
     

Deel Deze Pagina