1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 EcoBoost 150pk Motorsteun lek ?

Discussie in 'Performance' gestart door paul vingerhoets, 1 apr 2021.

  1. Hoe herken ik een lekke motorsteun aan distributie zijde
    Deze soms
    CA1D1374-9A60-4F14-B3CB-3F714FF56785.jpeg
     
  2. Ter verduidelijking de bovenkant is zeker een cm ingedrukt en voelt als uitgedroogd rubber
     
  3. Zodra er olie uit komt kan je deze als lek beschouwen.
     
  4. Die is zeker lek ik had het zelfde hier een foto van de oude en nieuwe.
    20210227_104223.jpg
     
  5. dan zal ik die ook maar op het lijstje to do zetten samen met de beurt en distributie en waterpomp voor we in augustus afdalen naar Frankrijk
    kan niet zeggen dat ik er iets van merk tijdens rijden, maar misschien dat een nieuwe wel voelbaar is door een snel verschil.

    mijne heeft wel een ander model aan de motorbevestiging dan die van @Bertus 7 maar dat kan natuurlijk het verschil in motortype zijn..
     
  6. Die van mij is een 1.0
     
  7. Ben aan het kijken naar een vervangende motorsteun, zijn er nog specifieke merken die de voorkeur hebben of juist niet
    Stel er verder geen speciale eisen aan als ie maar weer een aantal jaren mee gaat.
    Ben er 1 tegen gekomen van
    FEBI BILSTEIN Aslichaam- / motorsteunlager rechts, Hydrolager
    Artikelnummer: 44314
    Op autodoc ik denk dat het de goede zou moeten zijn
     
  8. Ik heb er ook een van febi.
     
  9. Bij mij is de rechter motorsteun lek. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik hem zelf vervang?
    Moet je de motor nog vastzetten ofzo?
     
  10. De motor ondersteunen met een krik.
     
    rfknol vindt dit leuk.
  11. En moet de steun nog met een bepaald aanhaalmoment vastgezet worden?
     
  12. Alles aan je auto moet op moment vastgezet worden! Welke waarde dat is moet je even googlen of het werkplaatshandboek raadplegen :)
     
  13. Nog even een vraagje. De steun is bij mij nog niet vervangen.
    Nu zijn wij van plan om eind augustus met de caravan naar Limburg te gaan.
    Wat is het risico om dat te doen met de lekke steun?
    Ik weet dat het beter is om hem te vervangen, maar ik zit een beetje krap in de tijd de komende 2 weken.

    Dat weet ik. Alleen was de vraag meer wat het moment is waarop hij vast moet. Google vertelt het niet en een werkplaatshandboek heb ik niet. Intussen heb ik er wel antwoord op.
     
  14. Wat ik verwacht is enige vibraties, demping in de rubber is meer voor comfort dan voor de werking van de auto.
    Sterker nog die van mij zweet een beetje, echter zie ik geen rede om dit nu al te vervangen. auto rijdt goed ja trilt meer maar dat ligt deels aan de stuggere onderste reactiesteun.

    De motor zal nooit eruit vallen als deze steun compleet kapot is. De beugel die je op foto bij bertus ziet die eroverheen zit. houdt de motor ook tegen.
    @Bertus 7 zal het beste weten wat het verschil was tussen de oude en de nieuwe
     
  15. Ik heb de motorsteun door Henry @focusfanrossum laten vervangen en kan me niet herinneren dat dit op moment gezet is.
     
  16. Je voelt minder trilling maar ik heb hem vervangen omdat hij lek was en daar houd ik niet van wat meer effect heeft is de onderste steun aan de versnellingsbak en wat moment betreft gewoon goed vast zetten.
     
  17. Als het inderdaad alleen maar is om minder trilling te geven durf ik er wel mee naar Limburg te karren met caravan.
    Je voelt de motor inderdaad behoorlijk schudden bij stationair. Ook heb ik het idee dat het schakelen minder soepel gaat (kan dat door de lekke steun komen?)
     
  18. Kan zeker door de motorsteun komen. Zeker als je beetje gas geeft.
     
  19. Het hevig schudden heeft wel degelijk invloed op het blok. Verschillende slangen of andere aansluitingen kunnen hierdoor op lange termijn beschadigd raken.en vooral als er ook nog een caravan achter hangt.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  20. @jason101
    ben ik niet helemaal mee eens. Alle slangen hebben rubbere slang tussen zitten om het schudden op te vangen.
    de motorsteun(of baksteun) ook als die defect is zal de motor nooit zoveel op en neer kunnen gaan dat een slang der mate zwaar belast wordt.
    de beweging blijft gelijk.
    Alleen als de onderste reactiesteun (onderste bak/motorsteun) rubber uit ligt zal de motor pas op en neer gaan.
    Echter dit is zo goed merkbaar vanuit de auto zelf dat je met elke keer schakelen een klap hoort en door de hele auto voelt. Je wil dan al niet echt met de auto gaan rijden

    als er een carvan achter zit zal de motor meer werken, dit levert geen extra belasting op slangen en aansluitingen extra op.
    de krachten komen namelijk geleidelijk vrij. of je nu volgas de snelweg zonder carvan of met carvan op rijdt. als je niet snel schakelt en koppeling op laat komen. Dan zal het verschil alleen zijn dat turbo wat meer werk verzet.
    die wordt perfect door koelvloeistof gekoeld. zelfde geld voor de interkoeler
     

Deel Deze Pagina