1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verzwaren achterveren ivm caravan

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door NiekBron, 24 mei 2021.

  1. De standaard veren zijn echt genoeg.
     
    NiekBron vindt dit leuk.

  2. Bij 200k is de jus wel van de dempers af.
    Top tip: bespaar niet op dempers. Ga voor kwaliteit spul: Sachs, Monroe etc. groot zijn die prijsverschillen toch niet. Als je het zelf doet, is het helemaal geen dure hobby.
     
    NiekBron en gerardTDCI vinden dit leuk.
  3. Dan zou ik de Monroe's al links laten liggen, die klinken namelijk beter dan dat ze werkelijk zijn.
     
  4. Ik doe dit soort dingen graag zelf

    Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
     
  5. Gewoon Sachs?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
     
  6. Sachs is prima spul.
     
  7. Wie maakt eigenlijk de originele dempers voor Ford? Is dat ook Sachs?
     
  8. Had bij mijn vorige MK3 Hatchback hulpveren ertussen gezet.
    Ik rijd veel met fietsendrager voor 3 fietsen.
    Als ik dan ook nog de auto beladen heb, hangt ie erg in de kont.
    Met de hulpveren bleef alles beter rechtop.
    Dus ik vind wel dat dit helpt,
    Enige nadeel is dat je in moet leveren in comfort omdat de achterveren stugger worden.
     
    NiekBron vindt dit leuk.
  9. Ik weet dat Volvo schokdempers van Sachs heeft gebruikt, zou dus best kunnen dat Ford dat ook doet/deed.
     
    meeder en NiekBron vinden dit leuk.
  10. nadeel is dat de wegligging nadelig wordt beïnvloed als je geen gewicht achterin/op hebt.
     
    NiekBron vindt dit leuk.
  11. :thumbup:
     
  12. Dat klopt inderdaad ook!
     
  13. Hier twijfelde ik ook aan

    Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
     
  14. Ik moet zeggen gosteren terug gekomen met de caravan 100 kg kogeldruk(achteraf gemeten) en de achterbank vol met spullen en de voortent dan veert ie achter niet al te veel meer
    Ik weet het die 100 kg kogeldruk was wat teveel daar moeten we nog wat aan doen als we in augustus naar frankrijk gaan
     
    NiekBron vindt dit leuk.
  15. 100kg is rijkelijk veel inderdaad :)
    Heb je zoveel zware dingen in de disselbak of is het de belading in de caravan zelf?
     
  16. Tja met een kop keuken loopt het wel snel op dan nog wat teveel in de disselbak aan natte spullen als vloerkleden telt het wel op
    Dus daar moet nog wat aandacht aan besteed worden waar de caravan liep wel lekker rustig mee
     
  17. 75kg is meer dan zat, 80 hooguit. Zware spullen op de as. Ik gebruik daar de zak met tentstokken voor. Die kan ik naar voren of naar achter schuiven voor de verdeling.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  18. Tent en stokken lagen al in de auto (32 kg totaal) misschien volgende keer toch onder het bed leggen (achterin)dat compenseert een beetje.

    het idee zware stukken op en rond de as is een leuk idee alleen zijn er maar weinig caravans die daar de laadruimte hebben.
     
  19. Is soms ook lastig. Bij ons zit er een 15L watertank (die doen we onderweg maximaal half vol), 2 gasflessen en een reservewiel in de disselbak.
    Voor zit bij ons het bed met daar onder een grote ruimte. Maar dat zit dan allemaal voor de as en je moet dus moeite doen om de kogeldruk beneden 80kg te krijgen.
    Wij hebben een eindkeuken maar dat doet helemaal niet zoveel voor de kogeldruk merk ik.
     
  20. Ook ik heb geen laadruimte midden in de caravan, dus liggen de voortent, de stokken, de vloermat en nog wat andere zware dingen in het pad tussen deur van de wc en de koelkast.
    Hierdoor heb ik een kogeldruk van 70 à 75 kg.
     

Deel Deze Pagina