Als je het karretje niet (goed) kunt zien in de spiegels is het gewoon een stuk lastiger. Ik heb weleens de achterklep opengezet (alleen bij het achteruit rijden [emoji6]) om beter te kunnen zien wat het karretje deed. Dat scheelde wel.
Paar breedte lampjes erop zetten zodat het aanhangertje zichtbaar wordt in de spiegels verder zal door het wijzigen van auto je opnieuw moeten leren achteruit rijden met het ding en kleine enkelassertjes blijven lastig doordat ze snel dwars staan
Het is opgelost Ik heb het verlengstuk eraf gehaald en uitgeprobeerd, de aanhanger stuurt een stuk rustiger. Ik kan nu een flink stuk achteruitrijden en hoef maar kleine correcties te maken Heren allen bedankt voor de tips en suggesties Mijn mening hoe korter de afstand tussen de achteras van de auto en de kogel van de trekhaak hoe korter de dissel. Waarom deze conclusie, van alle auto's die ik heb gereden met deze aanhanger, was de afstand tussen de achteras van de auto en de kogel groter dan bij de Focus. Het enigste wat ik nog moet maken is een rek aan de voorkant van de aanhanger, dan kan ik de aanhanger nog beter zien
Top! Klinkt ook logisch. Mijn tip was ook van de breedte lichtjes op de aanhanger monteren. [emoji6] Ford Mondeo MK4 2.3 automaat Ghia station. Gewoon heel lekker rijden.
De reservewiel is nu onder de bovenrand van de bak, als ik de reservewiel in het midden boven de dissel zou geplaatst hebben zou deze boven de bak uitkomen.
Een van de wiellagers achter maakt meer en meer geluid en moet vervangen worden en dan doe ik gelijk beide vervangen, maar welk merk? De auto heeft ABS Er zijn iets van 27 merken die in prijs variëren van €38,00 tot bijna €127,00 en dan nog de keuze met ingebouwde sensors [ABS sensor/magnetische sensorring/toerentalsensor] of zonder de sensors. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik vind dat soort keuzes om altijd moeilijk. Je hebt zoveel verschillende soorten merken en prijzen... Merk wil trouwens niet altijd iets zeggen over de kwaliteit.
Merk zegt idd niet alles maar over het algemeen kun je daar niet echt op nat gaan... Ik zou zelf voor SKF of FebI gaan, maar dat is persoonlijk. Check wel goed of de keuze voldoet aan alle eisen zoals je zelf al aangeeft. Als je twijfelt even langs de garage voor advies, gewoon eerst vragen wat je nodig hebt en wat het kost en dan gewoon zeggen dat je er even over na wilt denken. Ze zullen je vast adviseren om er zo min mogelijk mee te rijden. Aan de andere kant, je mag er ook wel op vertrouwen dat wat er verkocht wordt geen troep is, anders houden ze het niet lang vol als webwinkel. Hoe lang zit het huidige lager er nu in? Ik gok zo maar dat deze de auto wel eens zou kunnen overleven... [emoji6]. Groeten, Nick Focus C-Max 1.6 Trend 2004
Zelf zou ik altijd voor SKF gaan, gerenommeerd merk. Niet de goedkoopste, maar bijv op eBay.de of meerdere Duitse onderdelen sites voor een redelijk bedrag te krijgen. … en ook bij winparts voor een net bedrag te koop : https://www.winparts.nl/onderstel-a...15237/wiellagerset-vkba-3661-skf/p188409.html
Check wel even hoe lang de verzending duurt... Op voorraad betekent vaak dat het op voorraad bij distributie is en snel een aantal dagen langer duurt. Maar als je geen haast hebt is het een mooie deal, 40% er af. Groeten, Nick Focus C-Max 1.6 Trend 2004