1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

distributie riem 1.0 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FAN, 10 mrt 2021.

  1. Heb ik weer.... het vertrouwen in de plaatselijke ford dealer had een forse deuk opgelopen door een aantal vooorvallen, dus ben ik op zoek gegaan naar een andre garage om de zaken die ik zelf niet kan uitvoeren te laten verrichten het enige waar ik het juiste speciaal gereedschap niet voor heb is het vervangen van de distributieriem ik doe graag alles zelf zo weet ik ook dat als het fot gaat ik het niet bij een ander hoef te zoeken en de dingen ook daadwerkelijk uitgevoerd worden maar dat heeft vooral te maken met mijn wantrouwen jegens de grote dealer garages.
    Dus ik op zoek naar een garage met ervaring met ford ecoboost motoren en die had ik gevonden in Auto bedrijf de Waver https://www.autobedrijfdewaver.nl/Distributieriem.html deze gaven aan speciallist te zijn met de ecoboost motoren van Ford. Dus goed ik mijn Focus daarheen gebracht voor distributieriem vervanging inmiddels is de omschrijving voor distributieriem Ford eraf gehaald zie ik net., en dat heeft een reden, nou komt ie ik wordt gebeld met de mededeling dat mijn Ford een andere motor heeft nl met een turbo en 125PK versie, hadden ze om voorhand al kunnen zien toen ik mijn kenteken moest doorgeven bij het maken van de afspraak, ik zeg waaaat??!! hoezo... elke ecoboost heeft een turbo, dat het meer werk was en ze het niet konden uitvoeren maar wel een bevriende garage in Utrecht ( auto techniek Utrecht) ( toen gingen er bij mij alarm bellen rinkelen ) er werdt verzekerd dat er een monteur aan ging werken die er veel ervaring mee had dus ik dacht oke dat komt wel goed ik heb via whatsapp laten bevestigen dat de garantie wel van de Waver moet komen omdat ik hun opdracht heb gegeven en hun mijn aanspreek punt zijn. ik haal vandaag de auto op en rij de provenciale weg op en rij de motor rustig warm na een half uurtje denk ik ik ga even een oud dametje inhalen voel ik dat ik niet vooruit te branden ben en bij de 4000toeren de komt de turbo naar mijn gevoel niet in actie ik dacht ohneeeeeeeeee heb ik dat dus ik terug naar de garage en uitgelegd dat mijn turbo niet in actie komt ik hoop dat het niet ernstig is maar wil het uitgezocht hebben. ik baal hier enorm van want dit wordt een gevalletje.... wie...... wat.... en hoe.
     
  2. Foto van de site van de Waver[​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Baseman vindt dit leuk.
  3. De dealer is gespecialiseerd in deze "ecoboost" blokken en heb ik toch meer vertrouwen in dan in een garagebedrijf die claimen alles te weten. Dus als mijn vertrouwen bij een dealer een deuk zou hebben opgelopen zou ik zeker naar een andere dealer op zoek zijn gegaan. Jij hebt de keus gemaakt om dit niet te doen maar toen "De Waver" al aangaf dat ze het zelf niet aankonden had ik al even op m'n achterhoofd gekrabd en mezelf had afgevraagd of het wel verstandig zou zijn om het door een "bevriende" garage te laten doen. Nu zit je dus met de gebakken peren......Heel sneu.
     
    FAN vindt dit leuk.
  4. ja ik baal er ontzettend van maar weet morgen meer anders moet ik serieus nadenken of ik de auto nog behoud of er een ander blok in ga zetten afhankelijk van wat er mis mee is motor loopt verder wel soepel dat is het niet dus hoop dat het een stekkertje of slangetje :weird::weird:
     
  5. Pff het zit je niet mee! Koelproblemen nu? Voor hetzelfde geld is t een turboslang of iets die losgeschoten is.

    Ik hoop voor je dat t meevalt.
     
  6. Ik ga morgen even mee kijken het kunnen een aantal zaken zij die eerst gecheckt kunnen worden kijken of er een foutmelding in het systeem staat een live obd run, vacuüm slangen check werkt de wastegate...en de wastegate aansturing en hopenlijk komen we dan achter wat er aan de hand is


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Met veel dingen zou je verwachten dat motorstoring lampje brand. Al is het knap dat je eerste half uur niks merkte pas toen je wou inhalen merkte dat je gebrek aan vermogen had.
    De kans dat ergens stekker los zit of dat ze een slang niet terug hebben gemonteerd is zeer groot.
    Het is niet zo dat je het klusje in uurtje doet. Die motoren zijn er helaas niet meer.

    Wat betreft dat ze hem naar ander bedrijf brengen, ja het kan zomaar zijn dat er afspraken zijn gemaakt daar.
    Bedoel zijn meer bedrijven die auto's verkopen en zelf in hun garage klein beurtje doen. Alleen dat wat grotere reparaties naar andere bedrijf gaan.
    De rede dat mijn auto wel naar bedrijf gaat dat bij bovag aangesloten is. Is voor mij keurmerk dat ze achter de schermen goed in elkaar zit.
    Heb 1x gehad dat ik auto ergens kocht en ze normaal vonden om klant met 4x 1.6-1.7mm te verkopen. Sinds dien altijd bij bovag gedaan.
     
  8. Van een bedrijf dat pretendeert gespecialiseerd te zijn in het vervangen van distributieriemen en de specifiek de Ford ECOboost motoren vermeld (met foto's van de wetbelt van de 1.0 ECOboost) zou je mogen verwachten dat ze de kennis, capaciteiten en speciale gereedschappen hebben om dit in eigen huis uit te voeren en het niet uitbesteden.

    Is ook bekend welke onderdelen er precies zijn vervangen? Op bovenstaande foto die klaarblijkelijk op de website van dit bedrijf stond is alleen het voorste motordeksel verwijderd. De carterpan zit er nog gewoon onder. Ik ben zeer benieuwd of alleen de wetbelt tussen de krukas en de nokkenassen is vervangen of dat ook de 2e wetbelt tussen de krukas en de oliepomp is vervangen (hiervoor moet de carterpan ook worden gedemonteerd).


    Ik vrees dat het in dit geval enorm moelijk is om uberhaupt te bepalen of het werk conform de Ford voorschriften is uitgevoerd of niet.
     
  9. Triest.
    Het lijkt wel KwikFit of James Autoservice. Die claimen ook van alles en kunnen ook alles
     
  10. Ik blijf er toch bij dat je als garage nooit gespecialiseerd in alles kan zijn.
    Als je veel aan Ford aan het sleutelen bent dan kan je daar zeker wel net zo vertrouwd mee worden als de dealer en het werk ook net zo goed uitvoeren.
    Helaas zie je toch teveel gepruts.
    Ik heb het ook meegemaakt met een Honda Jazz met de L13A motor. Bougies vervangen en dan er achter komen dat ze de helft van de bougies vergeten zijn (er zitten er 8 in).
     
  11. Gelukkig viel het mee er was een nippel afgebroken van de drukregelaar zie foto [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. Weet je wel zeker dat ze beide riemen vervangen hebben, dus de distributieriem en de aandrijfriem van de oliepomp?
     
  13. Nee dat hebben ze niet gedaan de riem van de oliepomp was in prima conditie bij het vervangen van de oliepomp dat heb ik zelf gedaan, dus ik neem die gok wel. Is nl niet meer mijn dagelijkse auto voor woon-werkverkeer.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    meeder vindt dit leuk.
  14. Wat zijn we soms eigenwijs hè....of dom zouden anderen het ook vinden maar dat maakt mij niet uit...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. De volgende me onderdelen zijn vervangen distributieriem waterpomp keerkring distributie, oliefilter en olie , koelvloeistof en spanrol [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. Daar is toch niks mis mee? Eerste wat ik doe bij een auto die ik net gekocht heb is 4 nieuwe banden monteren. Er zitten nooit goede banden op een 2e hands auto.
     
  17. @nctnico
    Komt dat ik bij bedrijven heb gewerkt en daar normaal was dat auto met 3.5mm profiel minimaal werd verkocht. Dit als zijnde eerste jaar geen kosten aan auto. Onderhoud moet dus goed zijn.
     
  18. iemand enig idee hoe het onderdeel heet
     
  19. Heb je geen betere foto? ik wilde in 7zap kijken, maar geen idee waar ik moet zoeken :schater:
     
  20. Volgens mij is dat een vacuüm pomp die wordt aangedreven door de nokkenas. Ik zie ook de slang van de rembooster erop zitten.
     

Deel Deze Pagina