1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

oliepeil lampje focus mk3, 1,0 ecoboost 125 pk bj 2012

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FAN, 19 jan 2021.

  1. Klopt was schoon geen stukjes rubber ofzo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. Riemen zagen er verder goed uit voorzover ik kon zien. Geen stukje vanaf ofzo. Wel stom gedaan hoor als je de riem van de oliepomp wil vervangen moet de distributie riem er ook af [emoji15] nu ik het met eigen ogen heb gezien snap ik de kosten.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Zo stom is het niet normaal werk je vanaf de distributie.
     
  4. Dat zal wel zo zijn maar als ik hoor hoevaak het voorkomt dat de oliepomp aanzuigfilter vol komt te zitten zou het handiger zijn als je indien nodig ook aleen die riem kan vervangen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. Tja mijn gedacht is anders,
    Waarom een riem voor de oliepomp
    En waarom de riemen door de olie laten lopen geeft alleen maar ellende en onnodige kosten om te vervangen
     
  6. distributieriem loopt ook door de olie. dus als je een van de twee riemen vervangt. vervang je ze ook allebei.
    bij sommige auto's moet de bak eraf om de krukas te blokkeren bij vervangen van de distributieketting. 1.3diesel van fiat bijvoorbeeld, zo staat het tenminste in werkplaats instructie. Helaas was bij die klant al bij 80.000km ketting gebroken, terwijl interval (ja idd interval voor een ketting) op140.000km stond

    jouw geval zal het nu nieuwe d-riem set worden, motorflush en oliepomp mee vervangen.
    beste is nieuwe olie en filter erin met motorflush. als deze warm is. Alle olie aftappen en filter vervangen. hierna afvullen met de juiste olie.
    oliepomp zou je kunnen proberen schoon te maken als het lukt
     
    FAN vindt dit leuk.
  7. olie pomp ga ik schoonmaken, maar denk dat ik een nieuwe koop kost +/-180,-
    is de motorflush ook voorgeschreven door ford en welke motorflush is er dan geschikt die de wetbelt niet aantast
     
  8. Indien de aanzuig van de oliepomp verstopt is met rubberdeeltjes van de wetbelts heeft een engine flush geen enkele zin. Er is geen enkel engine flush product dat rubberdeeltjes oplost of verwijderd. Demonteren van motor onderdelen en handmatig spoelen/reinigen van alle oliekanalen is de enige manier om dergelijke vervuiling te verwijderen.

    Daarbij is het bij een wetbelt motor sowieso niet aan te raden om een engine flush uit te voeren. Voornamelijk vanwege het feit dat het onbekend is in hoeverre de flush producten de wetbelt aantasten en hierbij de levensduur beinvloeden.
     
  9. voor 180euro is idd een keuze om hem direct te vervangen
    over motorflush goeie vraag was vergeten dat je dan al nieuwe riem hebt gemonteerd. Dat zal dan een gok zijn.
    Met deze flush zou niet om de rubber deeltjes gaan, maar juist om de verkeerde olie die misschien erin zit eruit te filteren.
    engine flush deed ik namelijk bij auto met ketting en was puur om verkeerde/slechte olie mee eruit te spoelen.

    je zou dan juiste olie erin kunnen doen en na 1000km of zo nog een keer verversen terwijl de olie nog warm is.
    warme olie neemt meer vuil mee uit motor zelf
     
  10. Oliepomp is binnen kan van het weekend weer alles dicht bouwen [​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. Maar heb je ondertussen al uit kunnen sluiten dat het ook daadwerkelijk de oliepomp is die het probleem veroorzaakt
     
  12. Als ik de boel weer dicht heb gebouwd en olie gevuld heb en de auto start zal dat snel bekend worden.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. Heb je nu ook de wetbelts vervangen? Ben je niet bang dat je straks bij het starten de wetbelt aan snot trekt omdat die toch lijkt af te brokkelen? De rommel moet toch ergens vandaan komen.
     
  14. Geduld hij heeft ook gevraagd naar een timingset die heb je niet nodig voor de carterpan.;)
     
  15. A, ik had de foto van het pompfilter gemist.

    die rommel moet ergens vandaan komen, maar dan zou er onderin het carter ook deeltjes te vinden moeten zijn. Lijkt me toch verstandig om de riemen snel te (laten) vervangen.
     
  16. Nee ben ik niet bang voor er zitten gen stukjes van de snaren in het filter dat weet ik nu wel zeker kon in de olie zat niets en ook op de hoeden van de Carterpan wijst niets erop dat de wetbelts aan het afbrokkelen zijn alle tanden zitten er nog op ik heb tijdens het verdraaien van de krukas de distributieriem visueel kunnen controleren. De riem van de oliepomp was ook in prima conditie. Dus ik durf het wel aan loopt de boel in de soep omdat de wervelt het wel begeeft dan is dat vette pech hebben. Zo denk ik erover.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. #77 FAN, 3 feb 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2021
    Iemand enig idee hoe ik die verdomde vast geroeste bouten en flensdelen van de douwnpipe en voorpijp los krijg ik sta op het punt om de voorpijp net na de flens door te slijpen [emoji15][emoji34] alle ideeën zijn welkom[​IMG]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  18. warm stoken?
    nachtje laten weken in de WD40 of zoiets?

    geen idee maar niks zo frustrerends als een bout die niet los komt :nocheer:
     
    FAN vindt dit leuk.
  19. volgende heb ik al gedaan
    - in de week gezet met kruipolie
    - warm gestookt met een brander
    - een bout aan de bovenzijde eraf geslepen. ( daar kom ik bij)
    - andere bout ga ik met de boutbreker eraf halen.
     
  20. pff, succes.
    ik had allang de slijptol er in gezet, daar zou ik geen geduld voor hebben.
     

Deel Deze Pagina