1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Dat heeft de Mk3 ook en geloof de MK1 ook als ik me goed herinner. Bij het naderen van een rotonde geef ik links aan en ben ik eenmaal aangekomen bij de rotonde springt die weer terug zodat ik weer richting moet aangeven. Inderdaad soms wat irritant.
     
  2. Bij de Focus (MK4 Okt19) en Fiesta (MK7 2011) heb ik dat niet, maar op de Ka hadden we dat wel. Super irritant.
    Ben blij dat de Focus het (nog) niet heeft. Wel
    Interssant om te lezen dat het een algeheel probleem is bij Ford.
     
  3. It's not a bug, it's a feature :weird:
     
    FocusSTL en Gitzo vinden dit leuk.
  4. Vandaag extra op gelet. Mij valt niets bijzonders op. Die harde klik hoor ik ook niet. Misschien is er later iets gewijzigd hierin. Mijn Focus is van mei 2019.
     
  5. Vanaf heden is dit topic van naam veranderd. De toevoeging 'kinderziektes' is er vanaf gehaald.
    Het model is inmiddels bijna 2,5 jaar oud dus denk ik niet echt meer dat je van kinderziektes kan spreken.
     
    montagne, BertDJ, TWA en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Heel goed, zat ik laatst ook al aan te denken. Wel jammer dat er nu bij de nieuwe modellen nog steeds issieus zijn.

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    TWA en Kees37 vinden dit leuk.
  7. met mijn heb deze geluid ookjuist het zelfde
    al oplossing gevonden .
     
  8. Nog zo’n raar dingetje.
    Gisteren de iPhone ingesteld als persoonlijke hotspot om onderweg een update te downloaden.
    Is dus bij ieder belletje wat ik krijg de verbinding ruk.
    Dacht eerst dat het aan mijn oude iPhone SE lag, maar met de nieuwe Samsung S10 van mijn vrouw doet hij dit dus ook.

    Bijzonder weer.....
     
  9. Ik denk niet dat dat aan de Focus ligt. Voor het werk gebruik ik een Samsung S7, achter de computer bel ik altijd met oordopjes. Dan zie ik het netwerk tijdens het bellen terugvallen van LTE (3G) naar Edge (2G). Tijdens het telefoongesprek kan ik het wel vergeten om te browsen op het internet.
    Zelf ben ik geen expert op dit gebied, maar zou het dan eerder zoeken bij het netwerk, de simkaart en/of de smartphone dan bij de auto.

    Of het moet eerder wel succesvol hebben gewerkt, dan heb ik niets gezegd :shut:
     
  10. Komt omdat je tegenwoordig belt over internet (VOIP). Daarmee wordt je internet verbinding dus verbroken... Je zou via instellingen dit uit kunnen zetten. Voor Android ga je naar INSTELLINGEN - > VERBINDINGEN - > MOBIELE NETWERKEN - > BELLEN VIA 4G uitschakelen.

    Greetz Emiel
     
    FW-FFSTLine en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  11. Bedankt Emiel, ik had hier al maar zitten kijken, en ik denk dat wat jij omschrijft bij een iPhone “bellen via WiFi” heet. De optie “Bellen via 4g” staat er niet tussen.
    Die eerste genoemde optie staat bij mijn iPhone standaard op uit dus verwacht niet dat daar het probleem ligt. Ik zal nog eens verder zoeken!
     
  12. Is een tijdje geleden dat ik met een iPhone heb gespeeld, maar t is niet t bellen via WiFi. Dit is weer een andere optie. Kan dus best zijn dat in iOS de optie niet beschikbaar is en dat je dus altijd VOIP belt. Android kan je de optie wel uitschakelen. Kijk maar eens in die S10 van je vrouw :thumbup:

    Greetz Emiel
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  13. Voor iedereen met een MK4 Focus met Start/ Stop problemen:



    Mocht je dus wel gebruik willen maken van Start/ Stop dan is dit wellicht een/ de oplossing!
     
    TWA, Janfocus en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  14. Had hem ook al gezien en wou hem hier posten [emoji16]

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  15. Bij mij komt het vrijwel zeker door weinig rijden en dus een lage spanning, maar ik ga dit toch even controleren
     
    Ronny vindt dit leuk.
  16. Dat verklaart dan waarom mijn Active, modeljaar 2020 hier bijna geen last meer van heeft. Wat raar dat de dealers dan praten over een Software update.
    Op dit moment ben ik enorm jaloers op de MK1 bezitters, die hebben een intelligent systeem dat de accu gewoon zelf regelt bij langer stilstaan.

    Vooruitgang is niet altijd verbetering :)
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  17. Ik heb dit gehad toen ik mijn auto net had, januari 2019. Terug naar de dealer, die gaf aan dat dit veel voor komt als je vooral kleine stukjes rijdt. Oplossing: Als de auto goed warm is even wat meer toeren maken en dan op de motor laten afremmen, dus koppeling oplaten, totdat de melding verdwijnt. Dat heeft geholpen, totdat ik een aantal weken terug de melding weer kreeg. Logisch, het werd kouder en door Corona rijdt ik minder op de grote weg :-). De truuk werkt ook gewoon in de stad. Dus even doorrijden, in 2 of 3 naar 3 - 4 duizend toeren en dan gas loslaten.

    Nu heeft de focus 2 weken geleden een beurt gehad en ik had gevraagd om een update voor het trilprobleem bij +2000 toeren, en de vriendelijke monteur gaf aan nog wat essentiële updates te doen. Ik heb verder niet gevraagd wat ze nog gedaan hebben omdat ik verder eigenlijk nergens last van heb, maar de melding heb ik ook niet meer gezien. Misschien ...
     
  18. Hallo leden,

    Ik heb sinds kort het probleem dat mijn deurbeschermer (mk4) niet helemaal meer om mijn deur heen klapt, wat kan hier de oorzaak van zijn?

    Alvast bedankt!
     
  19. Ja heb ik ook sinds kort. De 10 de gaat hij voor de eerste beurt en hebt dit gemeld. Las laatst iets over smeren? Benieuwd of dit eenmalig is of periodiek terug komt [emoji848].

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  20. Waar zou je deze dan moeten smeren? Bij het mechanisme bij het rubber of het pennetje bij het scharnier van de deur?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
     
    Gitzo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina