1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Elektrische bijverwarming achteraf inbouwen.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 19 okt 2013.

  1. #181 Denz, 13 jan 2021
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2021
    ...
     
  2. @2 Fast 4 U
    Heb/had meer over dat solderen niet erg is, zolang je het maar fixeert de kabel. Dat deze niet veel op en neer kan gaan.
    Als je juiste krimp tool gebruikt zal idd krimpen al voldoende moeten zijn. Juist als er veel ampères door een slechte soldeerverbinding heen gaan wordt dit warm en zal het juist probleem nog erger worden en losraken.
    staalkabels worden ook alleen gekrompen om daarna enkele tonnen aan gewicht te moeten dragen.

    [​IMG]
    Dit is het enige wat we gebruiken met kabelboom reparatie.
    beide kanten stop je kabel in en klem je. Echter is gebleken dat er toch overgangsweerstand aanwezig kan zijn. Ter voorkoming daarvan moeten we het tussen in een soldeerbrug leggen.
    Soldeertin mag dan ook niet aan de buitenkant eruit komen. krimpkous erover heen en dan 10cm ongeveer goed vast zetten, spalken zou je het kunnen noemen.
    Dit is zoals de engineer het uitgelegd heeft. We weten wel beide dat engineer iemand is die van de monteur uitleg krijgt hoe er gewerkt moet worden.
     
  3. Heb even klein onderzoekje gedaan voor de mensen met een MK3.2 die dit willen doen voor het benodigde onderdeel:
    betreft FINIS 1786199 (hier genoemd onder 18K463)
    upload_2021-3-4_16-11-32.png

    Ik ga zelf ook eens kijken of de bedrading er ligt (tot nu toe veel geluk ermee gehad:))
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina