1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2 fase 1 Focus van pa en ma

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door focusfanrossum, 4 okt 2020.

  1. Holy f*ck, wat een werk allemaal. Die foto met het lege interieur, wauw.
    En dan ook nog 'even' een andere motor erin. De enige Focus 2.3 zeker? :)
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  2. Doe het je niet na ,knap gedaan
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  3. Zijn niet mijn vrienden nee bij de omkeurafdeling, vooral niet als ze eerst wat goedkeuren en dag er na afkeuren.
     
  4. Focus mk2 2.3 wel zo ver ik weet. In mazda's en fiesta's doen ze deze swap wel meer of zelfs een 2.5 duratec 4 cil uit een ranger.
    Ook in de autocros/autosport zijn ze gek op deze blokken.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  5. Lekker bezig geweest Henry.
    Herkenbaar zo’n lege carrosserie. Scheelt wel dat je de ruimte hebt omdat te doen.

    Die 2.3 uit die Transit, is dat hetzelfde blok als uit de Mondeo MK4? Als wel, heb je dan ook die variabele kleptiming werkend gekregen? En hoeveel vermogen en koppel heeft die motor nu met die 2.0 ecu?

    Die 2.5 4 cilinder Duratec heeft andere afmetingen dan de 2.0/2.3 4 cilinder Duratec. De kans was groot geweest dat dit niet zomaar had gepast in de MK2.

    Maar je laat de auto niet omkeuren?
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  6. Deze 2.3 is ook hoger dan een 2.0, scheelt +- 2 cm of zo.
    Deze heeft geen variabele kleptiming dus werkt prima op de 2l ecu, hier expres op gelet anders was ik er niet aan begonnen.
    Oliepomp is groter omdat een 2.3 balansassen heeft maar die heb ik gedelete en de olietoevoer afgedopt. Dan is er dus mooi altijd druk genoeg.

    Vermogen heb ik geen idee van maar hij is wel iets meer mans van onderuit dan een 2l.
    Alle randdelen zijn 2l dus als ie 150pk heeft vind ik het wel prima, uitlaat vn de 1.6 zit er nog gewoon onder(zelfde diameter) en die is overal al verstevig qwa ophanging.
    Gaat er meer om dat die 1.6 gewoon te min is voor zon auto en er dus meer koppel onder de kap moest komen. Auto heeft tussen de 2 afgelopen apks nog geen 8k kms gereden dus verbruik boeit ook niet.
    Het is juist een 4 cil gebleve om weg te blijven bij de rdw. Als ik m om zou keuren had er gewoon een 2.5 5 cil in gekomen.
    Maar denk dat mijn standpunt van de rdw en jouw standpunt van herkeuren wel duidelijk zijn;)
     
  7. Is de diameter van de uitlaat van de 1.6 echt hetzelfde als die van de 2.0?

    Ik wist niet dat de 2.3 hoger was. De 2.5 4 cilinder is ook breder.
     
  8. Volgens mijn schuifmaat wel, moest ook 3x kijken want dacht dat kan nie kloppen, maar het klopt toch.
    Middendemper is wel groter bij de 2l maar pijp is gelijk. Motortje kan zijn gassen ook goed kwijt dus voldoet prima.
     
  9. Mooi project! Past het blok zo in de bestaande motorophangingen?

    Het aantal cilinders is gelijk gebleven, maar motorcode, inhoud en vermogen (+50%) zijn gewijzigd, dus lijkt mij wel een herkeuring noodzakelijk.

    Motorwijziging
    Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

    Het gaat om de wijziging van:

    • de motorcode of het motortype;
    • het aantal cilinders;
    • de cilinderinhoud;
    • de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
    • het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
    Bron: https://www.rdw.nl/particulier/voer...an-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig

    Nu de motor volgens het kenteken niet klopt, klopt ook de verzekering niet meer, lijkt mij. :think:
     
  10. Wat een project. Heel gaaf om te zien. Het lijkt net alsof je dit zo in elkaar zet haha.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  11. daar heb je wel gelijk in denk ik, maar wie controleert dat?
    laatst een ongeval meegemaakt waarbij de veroorzaker riep dat die met een projectauto reed met wel 1100 PK en daardoor het 'recht' had om door rood te rijden :loco:
    denk je dat de politie iets heeft gecontroleerd? nope
    de auto is gewoon afgevoerd naar een schadebedrijf.
    in zo'n geval zou de politie toch minstens de auto aan een controle moeten onderwerpen, al is het alleen maar om bv de motorcode te controleren.
     
    McGyver en focusfanrossum vinden dit leuk.
  12. #32 focusfanrossum, 6 okt 2020
    Laatst bewerkt: 6 okt 2020

    Volgens het boekje klopt dit ja, maar apk is cilinder aantal gelijk dus goedkeur. Boeit mij dus verder niet en ons pa en ma ook niet. Ook is bijna alles oem ford(montage steunen) en het ziet er niet uit of het er niet thuis hoort.
    Daarbij een focus is nooit geleverd als 2.3 dus krijg je er hier nooit doorheen daar da papier werk. Word dan als totaal nieuwe auto gezien en dan kunde wel 2x de dagwaarde weggooie voor beetje papier onzin en een boel hooftpijn.
    Ook als je in somige autos een jonger blokje(maar dezelfde)hangt heb je een andere motorcode en zou je dus ook moeten omkeuren.
    Vind het dus wel prima zo, moet t wel spannend houden:mrgreen:
     
    Dieselvink, hoomer, Lex en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Officieel mag het niet, maar zoals je eerder al aangaf, rijden jouw ouders de auto helemaal op, dus over restwaarde hoef je je druk te maken.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina