1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Selectshift 6 traps automaat

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jack1811, 28 sep 2020.

  1. Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of er eerder een topic is gestart over dit onderwerp (ikke internet afgestruind mar niks kunnen vinden).

    Ik rijd al jaren met veel plezier en focus rally edition station, bj 2006. Bij aanschaf 137.000 km op de teller. aanvankelijk wel en aantal problemen gehad zoals kapotte dynamo na 150.000 km, defecte bobine en oliedrukschakelaar. Daarna echter nooit meer problemen had en de auto rijdt tot de dag vandaag nog uitstekend. Altijd dealer onderhouden.

    Ik heb echter altijd al een auto met automaat willen hebben. In mijn jonge jaren heb ik een ford Capri 2.0 v6 automaat gehad. Dat reed fantastisch! Het is er echter nooit meer van gekomen om nog een keer een automaat te kopen. Tot deze maand.

    De rally edition heeft er inmiddels 240.000 km op de teller staan (14 jaar oud) en ik was de laatste tijd aan het rond kijken voor een andere focus. Ik wilde perse dat dit een automaat met 4 cilinder motor zou zijn.

    Deze maand deed de gelegenheid zich voor. Ik heb een 1.5 liter 4 cilinder automaat titanium edition gekocht uit 2015. De auto rijdt geweldig!

    Volgens het instructieboekje heb ik een selectshift 6 traps automaat. Ik ben gaan googlen en vond toen heel veel artikelen over problemen met een powershift automaat.

    Ik heb alles afgezocht maar nergens kunnen vinden of een selectshift hetzelfde is als een powershift automaat (afgezien van sommige engelstalige websites die elkaar tegenspreken).

    Weet iemand van jullie of een selectshift automaat hetzelfde is als een powershift? Niet dat ik er nog veel aan heb, maar misschien voor mijn gemoedsrust wel beter….
     
  2. In jouw auto zit de 6F35 automaat. Dit is een conventionele automaat met koppelomvormer.

    Prima automaat met één kanttekening, ververs op tijd de olie. Deze bak wordt al bijna 10 jaar in Amerika gebruikt war ze er genoeg ervaring mee hebben. Het gebruikelijke advies daar is om welke 50.000km olie te verversen en niet om de bak te flushen.

    Voor de motor die je hebt is het ook zo dat tijdig olie verversen met olie die door Ford voorgeschreven is een het tanken van goede brandstof ook erg belangrijk is.

    Wij rijden een C-Max 1.5 Ecoboost met dezelfde automaat.
     
  3. Voor deze had ik een 1.5 EcoBoost automaat uit 2016. Ik heb er 100.000 probleemloze kilometers mee gereden
     
  4. Bedankt voor je reactie. Ik was in de veronderstelling dat de 6F35 pas vanaf 2016 werd toegepast.
     

Deel Deze Pagina