1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Handleidingen FORScan MK4 - Compleet overzicht Pagina 1, Post 1

Discussie in 'Handleidingen Focus IV' gestart door Heusinkveldb, 24 apr 2020.

?

Zijn de beschrijvingen zinvol?

  1. Ja, super bedankt!

    100,0%
  2. Nee, je had je de moeite kunnen besparen!

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Spannend ik hou jullie op de hoogte.
     
  2. Hou er rekening mee dat het updaten van de IPC zomaar eens 12 tot 16 uur kan duren met een ELM327 interface.

    Tevens dient de accu tijdens het updaten te worden geladen met een geschikte acculader met voldoende laadcapaciteit en dient het contact gedurende het updaten te zijn ingeschakeld.


    Naar mijn mening is een ELM327 interface minder geschikt om grote software bestanden in modules te laden. Het proces duurt simpelweg veel te lang. Daarbij laat de stabiliteit van de gemiddelde ELM327 interface te wensen over. Wanneer de verbinding ook maar even (enkele milliseconden) wegvalt is de kans levensgroot dat je met een gebrickte module zit en in het ergste geval met een auto die niet meer start.


    Forscan 2.4.1 is nu weliswaar publiekelijk beschikbaar gekomen maar reken er maar op dat er de komende periode nog diverse problemen/bugs aan het licht gaan komen. Het programma is nog verre van doorontwikkeld. Begin hier dus alleen aan als je op de hoogte bent van de risico's en bereid bent de gevolgen te accepteren wanneer het onverhoopt fout gaat.
     
  3. wat zou voor deze firmware actie een juiste interface stekker zijn.
     
  4. Wat zou daar het voordeel van zijn? (beter; wat doet de IPC?)
     
  5. IPC = Instrument Panel Control Module

    Dus alles instellen / aanpassen wat je ziet op de display tussen de tellers en de opties die je in het menu kunt aanpassen
     
    Pixeltje vindt dit leuk.
  6. Zelf gebruik ik een originele Bosch/Rotunda VCM2 interface welke ook door de Ford dealer werd gebruikt maar eventueel zou je ook een hoge kwaliteit VCM2 kloon kunnen gebruiken. Dit type interface werkt probleemloos samen met Forscan.

    Ter vergelijking: Met de VCM2 interface duurt het updaten van de IPC software i.c.m. Forscan gemiddeld slechts zo'n 20 tot 30 minuten. Dit is dus vele malen sneller als een ELM327 interface.


    Een andere goede optie is het Russische UCDS diagnosesysteem.
     

  7. is dit wat..................

    https://nl.aliexpress.com/item/4001...yIw0xPYaxLQI0_--2OBoCTN4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
     
  8. Ik heb mijn Mk4 nu, op een paar uur na, een week. Bevalt goed, maar er zijn een paar eigenaardigheden die ik graag anders zou zien. De vraag aan de kenners of dat mogelijk is.

    Keyless entry is heerlijk, echter gaat de auto niet automatisch op slot als ik uitstap. Kan dat wel ingesteld worden?
    Even de handgreep aanraken is makkelijk natuurlijk, maar domweg weglopen en na een paar tellen een geluidsignaal is nog makkelijker (zo was ik het gewend bij mijn Opel Astra).

    De achterruitverwarming gaat na een x aantal minuten uit, kan die niet gewoon aanblijven zolang als ik dat wil? (heb namelijk een bloedhekel aan een half schone achterruit en gebruik de achterwisser dus niet, maar de achterruitverwarming dus een stuk vaker/langer).

    Coming home verlichting na het uitstappen blijft 20 seconden branden. Dat is net te kort, echter de volgende optie is 120 seconden en dat is toch wel weer wat aan de lange kant. Is er wellicht een tussenvariant in te stellen middels Forscan?

    Ik gebruik behoorlijk veel Apple Carplay, echter mis ik een centrale knop om terug te gaan naar het SYNC systeem. Ik heb nu het SYNC logo op mijn homescreen geplaatst, maar shortcuts naar bijv. de hoofdpagina of radiopagina van het SYNC systeem zouden welkom zijn. (zal wel een lastig verhaal worden vermoed ik).
     
  9. Zonder afbeeldingen van de printplaten is het onmogelijk om te bepalen of het een hoge kwaliteit 100% kloon met 2 afzonderlijke printplaten betreft of een imitatie interface met hetzelfde uiterlijk maar met 1 enkele eigen design printplaat welke kwalitatief veel minder is.
     
  10. via de geluidsinstellingen knop onder het scherm kun je terug naar het Sync. Meest linkse knop naast volume draaiknop.
     
  11. Ik zal eens kijken. Had ik geprobeerd, maar kreeg dan echt alleen de geluidsinstellingen en ik dacht geen mogelijkheid om terug naar het homescreen te gaan. Ga het nogmaals proberen!
     
  12. Ik heb sinds kort een C-max 1.0 125pk uit 2013 (MKIII?). Daar zou ik graag wat op aangepast hebben:
    -autolock na 20km/u
    -psensoren uit wanneer aanhanger. Paar weken geleden vouwwagen er achter gehad, maar psensoren bleven aan. Ik weet de historie van de trekhaak dus heb daar niet veel info over (plus ik kan t ook niet testen aangezien de vouwwagen in de stalling staat...)

    Wie zou mij daarmee kunnen helpen?
    Ik woon in den haag/Zoetermeer/Ypenburg
     
  13. Wel het verkeerde topic voor deze vraag.... maar;
    Ik zie in ETIS dat deze C-max geleverd is zonder trekhaak voorbereiding, ook staat er geen 'trekhaak module' geregistreerd dus ga ik er even vanuit dat dit geen origineel materiaal is wat erop zit. Grote kans dat dit niet goed geprogrammeerd is of dat de gemonteerde module dit niet ondersteund...
     
    Michel van B. vindt dit leuk.
  14. Dank @pd3jcw . Had al een donkerbruin vermoeden....
     
  15. @pd3jcw Zit een ECS 5F008 canbus trailer module in
     
  16. Dan heb ik het vermoeden dat de voertuig configuratie niet is aangepast
     
  17. Denk t ook. En dat is als niet dealer niet zelf te doen?
     
  18. Jazeker wel, met Forscan bijvoorbeeld
     
  19. Dank @pd3jcw ik heb inmiddels wat vragen uitstaan bij wat forumleden omgeving Den Haag.
     
  20. Is het trouwens al iemand gelukt om de firmware van de ipc op een mk4 te updaten via FORScan met de firmware van een st er in. Zodat je de turbo drukmeter kan zien in je myview
     

Deel Deze Pagina