1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat is je nieuwste aanwinst?

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Rinkel, 6 nov 2008.

  1. [​IMG]

    Afgaande op de foto zijn deze wielmoeren een kopie van de originele 2-delige wielmoeren voor lichtmetalen velgen.

    [​IMG]
    Deze wielmoeren zijn voorzien van een losse conische ring. Deze wielmoeren zijn bedoeld voor het oude type lichtmetalen velg waarbij de conische bevestigingsgaten van de velg een binnendiameter hebben van 21 mm.

    Wanneer deze wielmoer is gemonteerd maakt alleen de losse conische ring contact met de velg. Het kleinere vaste conische deel van de wielmoer is bedoeld om in geval van nood het stalen reservewiel vast te kunnen zetten.

    Dit type wielmoer is tot omstreeks 2008 door Ford toegepast. Hierna is een ander type wielmoer (1-delig) toegepast welke geen losse conische ring meer heeft.
    [​IMG]
    Zowel de 2-delige wielmoer als de 1-delige wielmoer welke hierboven staan afgebeeld kunnen worden toegepast op het oude type lichtmetalen velg.



    Vanaf 2012 is Ford begonnen met het standaardiseren van de toegepaste velgtypes en wielmoeren. Het doel hiervan was om het grote aantal verschillende wielmoeren en velgtypes dat op dat moment werd toegepast bij de verschillende Ford modellen sterk te reduceren.

    Dit heeft geleid tot de introductie van de Global Wheels en Global wheelnuts. Global wheels hebben conische bevestigingsgaten in de velg met een binnendiameter hebben van 15,75 mm. De bevestigingsgaten in de Globals wheels zijn dus veel kleiner als de bevestigingsgaten in het oude type lichtmetalen velg.

    Global wheels mogen alleen worden gecombineerd met global wheelnuts of het oude 1-delige type wielmoer dat Ford vanaf omstreeks 2008 heeft toegepast.
    [​IMG]
    Global wheelnuts zijn eenvoudig te onderscheiden door het ronde vlak aan de bovenzijde van de wielmoer.



    Het oude 2-delige type wielmoer met losse conische ring mag pertinent niet worden toegepast op Global wheels. Vanwege de kleinere bevestigingsgaten in de Global wheel valthHet oude 2-delige type wielmoer met losse conische ring niet ver genoeg in het bevestigingsgat van de velg waardoor er onvoldoende contactoppervlak is tussen de wielmoer en het wiel.
     
    Berrychello, Bassie666 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  2. dankjewel voor de info Wilco :thumbup:
    nu ff de reactie van @Rob Holthuijsen afwachten wat voor moeren hij heeft gekregen.
     
  3. Na 2,5 maand eindelijk mijn dagrijverlichting binnen gekregen.
    20200808_191606.jpg 20200808_191524.jpg 20200808_191446.jpg
     
    M.Blaak, DexterXL en Ger-B vinden dit leuk.
  4. Nieuwe telefoon, Oneplus Nord
    [​IMG]
     
    TWA, Berrychello en Rob Holthuijsen vinden dit leuk.
  5. Ik heb geen slotmoeren erbij. Die op de foto met die losse ring zijn de slotmoeren. De gewone moeren zijn gewoon uit 1 stuk en zitten bij mij nog goed vast!
     
  6. Netjes! Ben benieuwd of de opvolger volgend jaar net zo goed qua prijs en specs wordt. Heb nu de OP7 Pro, schrok nogal van de prijzen van de OP8 Pro. De Nord was dus een zeer welkome aankondiging.
     
  7. Ja ik heb hiervoor de Oneplus 5. Alhoewel die het nog prima deed, snel genoeg was en de batterij nagenoeg perfect was, merk ik toch wel verschil dat deze in alle opzichten wel sneller is.
     
    Rob Holthuijsen en Thiemo vinden dit leuk.
  8. de gewone moeren hebben ook een losse ring....
    ben dan wel benieuwd wat voor moeren jij hebt, kan moeilijk vragen of er je er 1 los wilt halen en er een foto van wilt maken ;)
     
  9. @gerardTDCI deze heb ik. Zwart uit 1 stuk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  10. je hebt PB, Martijn.
     
  11. Daar is het me nu wat te warm voor haha. Als je nog een maand of 4 wil wachten heb ik een foto voor je :schater:
     
  12. snap ik.
    ik ga het wel ff doen om ze te vergelijken en een foto van te maken.
    moet toch met de afzender in conflict om wat we nu moeten doen :nocheer:
     
  13. Die moeren kunnen altijd nog onder je MK2.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Een nieuwe zonnebril voor op de racefiets:
    [​IMG]
    Dit weekend naar de Veluwe, eens kijken hoeveel we kwijt kunnen achterin de Focus Wagon. Drie racefietsen en bagage zou moeten lukken, waarbij er ook nog één iemand op de achterbank zit. Helaas geen trekhaak of dakdragers aanwezig.
     
  15. Met dit weer toch maar gezwicht en een single-split airco gehaald... Mooie bijkomstigheid van koelmonteur zijn dat je die dan ook zelf mag installeren / in bedrijf stellen :mrgreen:

    20200812_151924.jpg
     
    Plint24, meeder, Thieske en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Zijn deze al voorgevuld? Voor het vastdraaien van die snelkoppelingen van voorgevulde systemen heb je toch geen Stek nodig toch?
     
  17. De buitenunit is inderdaad gevuld met koudemiddel voor de grote van de airco.

    De leidingen en koppelingen moeten nog op maat worden gemaakt en gesoldeerd.

    Daarna zou het systeem afgeperst moeten worden (met stikstof), waarna gevacumeerd. Als alles dicht en vacuüm is kan het ‘kraantje’ open [emoji4]

    Maw, met dit soort airco’s moet je wel weten waar je mee bezig bent en is STEK wel een vereiste.
     
    meeder vindt dit leuk.
  18. Ze zijn er ook met snelkoppelingen waarbij je niets hoeft te vacumeren of afpersen.
     
  19. Heb deze o.a. in de VS inderdaad wel eens voorbij zien komen. Echter schrijft de Nederlandse wet voor dat elke installatie gevuld met Fluoriserende gassen, welke vastgelegd zijn in het Verdrag van Kyoto, enkel door gecertificeerd personeel in bedrijf gesteld mogen worden. STEK is hiervoor de oude benaming, tegenwoordig heet dit F-Gassen.
     
    meeder vindt dit leuk.
  20. WhatsApp Image 2020-08-12 at 11.46.34.jpeg
    :rock::cheer:
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina