Yep, zowel het spatbord deel als de achterdeur zullen overgespoten moeten worden. Tevens zit er een heel klein deukje in het spatbord rechtsboven de wielkast. Komt allemaal wel weer goed, het is maar blik.
Leuk topic, mooie RS. Succes met alle toekomstige plezier kilometers in deze hele hele hele dikke daily
Niet veel te melden anders dan dat de RS deze week een 120K beurt gaat krijgen waarbij ik tevens alle vloeistoffen laat vervangen die normaliter niet vervangen worden, bak, PTU en RDU (diff voor en achter). Dus dan maar een snowlapse van het kleine beetje sneeuw wat de RS heeft moeten doostaan
Vandaag de 120000 kilometer beurt laten uitvoeren inclusief vervangen van bak en differentieel olie, alles weer tip top voor een nieuwjaar zonder kilometers in de RS Ik heb echter wel een nieuw euvel ontdekt misschien dat iemand daar een antwoord op heeft
Ik had niet gedacht dat er een dag zou komen waar dit nog zou gaan gebeuren, zeker niet omdat ik ze al 712 dagen niet meer heb gebruikt. Maar vandaag is die dag dan toch aangebroken De RS staat op z'n winterbanden
Precies. Helaas is de echte reden minder vrolijk. Er moet 1 auto klaar staan waarmee we in winterse omstandigheden probleemloos de weg op kunnen voor het geval we met spoed naar mijn schoonouders moeten. Beide kampen met een zeer slechte gezondheid. Vrouwlief is mantelzorger.
Het is ook mij dan toch een keer overkomen. Hoewel het een niet succesvolle poging betreft, heeft men onlangs geprobeerd de RS te stelen Hoe het allemaal mogelijk is weet ik niet maar twee "heren" hebben de RS weten te openen via het portierslot zonder enige vorm van schade. Op de beelden van onze bewakingscamera's is te zien dat ze door een soort loper te gebruiken en het slot vol te spuiten met WD40, daar ongeveer een minuut of 5 voor nodig hebben gehad. Hierna is duidelijk te zien dat men opzoek is naar iets specifieks. Later, na de beelden nogmaals bekeken te hebben, realiseerde ik me dat men op zoek moet zijn geweest naar de OBD poort. Deze conclusie kon ik trekken uit het feit dat er niets uit de auto is gestolen maar dat alle kastjes, dashboard en middenconsole, waren geopend en leeggehaald. Hoewel het af-fabriek alarm van Ford niet bijzonder veel voorstelt, is het waarschijnlijk toch voldoende irritant geweest dat de "heren", 1,5 minuut nadat ze de RS geopend hadden, het hazenpad kozen. Gelukkig staat de RS nog voor de deur maar nu wel voorzien van een extra Stoplock Pro stuurslot en een Clifford klasse 3 auto alarm. Hoewel de RS af-fabriek voorzien is van een alarm wilde ik een systeem hebben met een dubbele autorisatie, dus die zit er sinds vandaag op/in, hoe je het ook wilt zeggen. Als pleister op de wonden heb ik mezelf maar getrakteerd op kleine verfraaiing van het interieur van de RS