1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Chiptuning 1.5 3 cilinder 150 pk

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Jandb, 13 mrt 2020.

  1. #41 Carnetic, 18 apr 2020
    Laatst bewerkt: 6 jun 2020
    Is voor mij ook nieuw. Dus de voor een handgeschakelde versie kan het niet
     
  2. Volgens mij alleen bij de hand bak.
     
  3. Even verder gaan zoeken hoe dat nu zit met de eind overbrenging, inderdaad bij de handgeschakelde 182pk is deze 4.313 en bij de 150pk 4.056
    scheelt dus ongeveer 5.5 %. wat dit nu exact inhoud voor het koppel en topsnelheid durf ik zo niet te zeggen.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Het betekent dat de 180pk versie iets langere versnellingen heeft.
    Ze gebruiken het toegenomen vermogen om de bak wat 'zwaarder' te laten lopen en een iets langere versnelling te creëren.
    Theoretisch betekent het dus dat een 150pk versie met 180pk software dus een factie sneller van de plek komt , maar dus ook een fractie eerder moet schakelen.
     
  5. #45 dutchguy, 18 apr 2020
    Laatst bewerkt: 18 apr 2020
    Ik heb mijn spullen binnen om de focus 4 1.5 en 1.0 te kunnen programmeren.

    zelf heb ik niet de beschikking over een focus 4 met 1.5 ecoboost , dus ik ben op zoek naar een vrijwilliger.
    Nu snap ik natuurlijk dat er risico's aan zitten, dus de eerste is wat mij betreft geheel vrij van kosten.
    Het is mogelijk om een backup te maken van de oude software en deze weer terug te programmeren.

    In het verleden heb ik wel vaker Fords geprogrammeerd waarvan de eindoverbrenging iets verschilde; dit heeft nooit tot problemen geleidt.
    Het is dus een kwestie van domweg testen.

    automaat is zoals het lijkt sowieso geen probleem, die hebben dezelfde overbrenging.

    Als er iemand belangstelling heeft mag hij/zij zich melden per PB

    de 1.0 ecoboost kan ik nu ook lezen en schrijven.
    Ook hier weer de vraag of er vrijwilligers zijn, graag melden per PB
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  6. Is er inmiddels een vrijwilliger, of heb je al wat bij iemand geprobeerd?
    Waar woont u?
     
  7. Mijn vraag is wat je zou kunnen programmeren?
     
  8. Hij kan de 1.5 EcoBoost met 150pk voorzien van de “software” van een 182pk versie
     
  9. Dat had ik al begrepen, maar hij spreekt hier dat hij ook de 1.0 kan programmeren. Ik ben benieuwd wat precies.
     
  10. Waarschijnlijk de 100pk 1.0 EcoBoost voorzien van 125pk software
     
  11. Net van dutchguy terug. Ik had me bij hem gemeld als vrijwilliger om van mijn mk4 100pk een 125pk te maken.
    Gedetailleerde info staat in mijn topic. Zal hier alleen het resultaat posten.
    Auto heeft nu 25% meer vermogen en dat is echt voelbaar. Waar de auto moeite had met optrekken of in te hoge versnelling en begon te stotteren is nu weg. Om te testen heb ik de rotonde gewoon in zijn 3 genomen en dat ging prima zonder stotteren of wat dan ook.
    Ook op de snelweg merkte ik dat ik gewoon in de 6e versnelling kon gas geven zonder terug te schakelen. Hiervoor moest ik echt terugschakelen. Ook de top is nu hoger. Even op de terugweg op stuk duitse snelweg doorgetrapt, en waar hiervoor 180 km/h (teller niet gps) het einde was gaat het nu stuk verder en met veel minder moeite.
    Was een goed stuk rijden naar dutchguy maar was zeker een geslaagde actie.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  12. Maar nog niemand heeft zijn 150 pk naar 182 pk laten zetten? Zo te zien of heeft zich hier nog niet gemeld. Ben wel nieuwsgierig. Vindt mijn auto nog wat te jong, durf het nog niet aan.
     
  13. Het betreft de originele software van ford, je hoeft je echt geen zorgen te maken over de leeftijd van je auto. Als je de 150pk hebt, hen net als ik een "afgeknepen" software. Technisch zijn de motoren identiek en kan echt geen kwaad
     
  14. als je via DLD terug rijdt naar huis wel ja :mrgreen:
     
    soheilmd vindt dit leuk.
  15. Ik dacht ik vermeld het even bij, heb geen zin in al die beterweter die straks commentaar gaan leveren :rofl:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Daar maak ik me ook geen zorgen over, het is meer wat vind de dealer als er iets "anders" met de motor is. Zelf snap ik technisch dat het risico heel klein is.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  17. Dat is ook waar ik mee zit. Als je terug moet naar de dealer voor bijvoorbeeld een rammel in ?? En ze zien dat er iets gewijzigd is heb je zeer waarschijnlijk een probleem.
    Blijft een lastig delima
     
    OmeJoyo en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  18. als je hier bang voor bent, moet je niet gaan chippen.

    voor een dealer is het lastig (niet onmogelijk wss) om te achterhalen dat er een andere SW versie op staat.
    zolang jij geen aanleiding geeft dat de auto gemodificeerd (gechipt) is, dan gaat de dealer daar ook niet naar zoeken.
    tenzij je een toename van 100% aan pk's hebt, dan kan zelfs Stevie Wonder zien dat die opgevoerd is :schater:
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  19. De dealer zelf zal het niet direct opmerken nee, maar wannneer ze de garantie willen claimen bij Ford Nederland wel. Als ik de auto wat langer heb dan maken beide opties me niet uit.
     

Deel Deze Pagina