1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. Bij mij duurde de 3.4 update naar 20021 al bijna 40 minuten (had ik sneller verwacht). Daarna de F9 kaarten wat idd zeker ook nog 50 minuten tot een uur duurt
     
    rfocus vindt dit leuk.
  2. Eigenlijk wacht ik ook op de update van Ford (ben wat huiverig om een update die niet van Ford komt te installeren, terwijl de auto nog in garantie zit).

    De Ford update is afgelopen maand zonder problemen verlopen.
    Hier ook 3.3 met F7 kaarten (geen idee wat de vorige versie was die ik had).
    Sindsdien controleer ik wekelijks de Ford site en krijg telkens een felicitatie dat ik de laatste versie van sync en de navigatie heb :P
     
  3. Dit is gewoon van Ford deze update komt van hun eigen servers af. Heb ook weer eens gebeld met Ford 3 maal en elke keer een ander soort verhaal met een andere uitleg.
     
    paddo vindt dit leuk.
  4. Ja dat klopt natuurlijk, maar de update wordt niet via het officiele Ford-kanaal voor jouw auto (VIN) aangeboden. Je bent dus feitelijk iets aan het wijzigen aan je auto wat niet door Ford is aanbevolen. Kan discussie opleveren over garantie. Daarom wacht ik liever nog even.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
  5. Goedemiddag, vraagje: het bestand voor de F8 kaarten van Sync 2 zijn 41 GB groot en het bestand F9 voor Sync 3.4 maar 24 GB. Klopt dit want het lijkt er dan op dat er minder informatie op staat of wordt dit anders gebruikt.
     
  6. Hallo,

    Afgelopen weekend de update gedaan naar 3.4 met de f9 kaarten wat zonder problemen verliep helemaal super.....alleen het ik nu het knopje klimaat regeling in het scherm er bij staan, maar die werken bij mij niet aangezien ik handmatige bediening heb. Is dit weg te halen met forscan?

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  7. Dit is zeker weg te halen met Forscan. Zoek even wat op internet, je zult het snel vinden. Wel moet je er op letten dat je de surround functie van je auto radio niet ga missen als je met deze instellingen aan de gang ga (mits je deze heb).
     
  8. Je kunt dan lang wachten vrees ik. Ik denk niet dat Ford ooit nog oudere autos naar 3.4 gaat zetten. Aangezien je 3.3 gebruik heb je wellicht nog kans, maar de 3.4 update gaat inmiddels al bijna een jaar rond en er is nog steeds 0.0 bekend over een eventuele update in oudere autos. Het schijnt ook dat de F9 kaarten niet op versies lager dan 3.4 kunnen worden geïnstalleerd, maar we gaan het zien allemaal.
     
  9. Ik wacht in ieder geval tot de auto uit de garantie is. Daarna kan ik "het zegel verbreken".
    Wel raar hoor zo'n beleid om 3.4 niet uit te rollen naar oudere auto's. Nou ja oud, die van mij is nog geen jaar oud....

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
     
  10. Ik snap dat comment nog steeds niet hierover. Ik heb de setting voor surround gewoon nog bij de instellingen en heb ook gewoon mijn knoppen op het scherm. Uiteraard toen ik ze niet had was de surround optie er ook gewoon.
     
  11. Da's mooi had er al over gelezen. Kabel is onderweg. Maar ben nog een beetje huiverig om er mee te gaan stoeien

    Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
     
  12. Gewoon even een backup maken voordat je een module aanpast
     
  13. Ook ik wil de knop klimaat weg hebben uit mijn sync scherm omdat deze niet werkt.
    Ik wacht ook nog op de elm327, om het aan te kunnen passen.
    Als ik op internet zoekt zie ik allemaal verschillende mogelijkheden, in mijn geval gaat het om een focus uit 2017.

    Zag ook in een bericht dat het mogelijk is om radio logo's te krijgen, gaat dus niet om een dab radio maar de gewone (fm) zenders, deze instelling is ook zeer welkom om de boel te kunnen veranderen met Forscan.
     
  14. Ik heb met Ford mail contact gehad en in de mail staat het volgende.

    Helaas hebben wij momenteel te maken met softwareproblemen bij onze leverancier. U kunt zich dan ook voorstellen, dat Ford Motor Company er als wereldwijd opererend automerk en de softwareleverancier met man en macht aan werkt om de betroffen softwareversies zo spoedig mogelijk weer ter beschikking te stellen.
    De momentele indicatiedatum voor de bugfix werd op eind april gesteld.

    Dus ik wacht nog even met updaten naar Sync 3.4
     
  15. Vreemd verhaal nieuw afgeleverde ford's zijn uitgerust met 3.4, krijgen die dan allemaal een update? Ik rijd al maanden rond met een geüpdate sync3 3.0 naar 3.4 zonder problemen.

    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
  16. radio met 3.0 verwacht ik niet zo snel een update nog te krijgen. ja misschien f9 kaart map allen meer dan dat niet.
    radio die nu met 3.4 komen zullen nog wel tijdje geupdate worden.
    zolang het werkt is een update ook niet nodig.
     
  17. Het beleid lijkt vrij simpel.

    modeljaar 2018 heeft oorspronkelijk versie 3.2 gekregen
    modeljaar 2019 heeft 3.3
    modeljaar 2020 heeft 3.4

    Nu is modeljaar 2018 officieel geupdate naar versie 3.3 , vermoedelijk omdat deze er visueel hetzelfde uitziet.
    Een upgrade naar 3.4 heeft ook visuele gevolgen en daarom zullen ze dat niet snel doen.
     
  18. Het lijkt er overigens op dat met builds hoger dan 19200 er 'problemen' ontstaan met de directconfig.
    Ik heb namelijk begrepen dat in de nieuwste build de config behoorlijk uitgebreid is.
    Zodra je gaat updaten vanaf een versie 3.0 systeem ga je vrijwel zeker een deel van de nieuwe config settings missen.

    Een van de symptomen is dat het climate scherm ineens in beeld komt, terwijl deze niet specifiek aangezet is in de directconfig.
    Oplossing is terug naar 19200 of de config uitbreiden en dus compatible maken met de nieuwe build.
    Als je de apim uitleest zal er waarschijnlijk nu ook een melding in staan dat de config niet compatible is of niet voltooid.
     
  19. Ik verwar denk ik updates van SYNC-software te veel met updates van een PC of een telefoon.
    Daar is het logisch dat ook oudere modellen gewoon elke nieuwe update krijgen (voor zover de hardware het nog aankan uiteraard).
    In die update zitten immers bugfixes en nieuwe functionaliteit, en daar moet elke gebruiker van kunnen profiteren.
    Maar mogelijk werkt dat in de auto-wereld anders....

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
     
  20. @albertvanderiet
    auto heeft ook steeds af-fabriek laatste software dat mogelijk is.
    daardoor is bij elke modeljaar de versie hoger. dit ga ik van uit dat dit op fabriek gedaan is.

    als auto bij dealer is dan wordt er niks meer aan software gedaan. alleen bij terugroepactie als is gebleken dat verkeerde software erop staat.
    ivm auto niet zelf kan updaten moet je dus voor elke ecu dit bij dealer doen. dealer kan deze service nooit aanbieden, dus updaten ze alleen bij klachten en ook alleen de betreffende ecu.
    sync3 kan via wifi kaartupdate doen (althans de functie is er, maar werkt niet). dat is het begin.

    alleen tesla is vergelijkbaar met gsm. die krijgt over de lucht een update binnen en installeert dit wanneer jij kiest dat auto 2uur lang stil kan staan.
    instappen en wegrijden is niet mogelijk,

    toekomst zou kunnen zijn dat auto via wifi de software update binnen haalt en dan vraagt of hij de auto mag updaten, zelfde wat windows doet.
    echter autoindustrie moest alleen maar lagere uitstoot halen en nieuwe auto ontwikkelen. hierdoor zijn R/D kosten voor dit soort dingen op laag pitje gezet.
    Dankzij tesla zouden we zulke dingen mogelijk kunnen krijgen.
    alleen nu moeten ze weer vol op vol elektrisch inzetten. want tesla met rijden en opladen haalt nog steeds geen enkel ander merk.
     

Deel Deze Pagina