1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remmen

Discussie in 'Algemeen' gestart door roop__70, 30 mrt 2020.

  1. Goedemiddag,

    Ik rij een Focus mk3 183pk en zou graag wat meer stopvermogen willen, ben een "stevige" rijder en rem dus ook stevig [emoji16]
    Voor zitten orginele blokken van Motorcraft en die vind ik op zn zachts gezegd matig.
    Heeft iemand ervaring met EBC yellow stuff en hoe bevalt dat? Andere opties zijn natuurlijk ook welkom.

    Greetz Rob

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  2. Wat vind je matig aan de standaard remmerij dan?
     
  3. Nou ik mis de 'Bite' zeg maar, nou ben ik in mijn vorige auto Brembo 4 pots zuigers gewend dus misschien ben ik verwend haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  4. Dan ben je verwend haha.
    Je zou stalen remslangen kunnen pakken. Die blaas je minder op als normale remslang.
    Als dat in praktijk zo is geen idee. Alleen heb het gehoord.

    Anders andere remblokken/schijven van ebc kan. Nadeel is remblokken gaan sneller op en meer stof ontwikkeling.
    Tevens stond me erbij dat bij sommige het eerst op temperatuur moest komen om meer bite te hebben.

    Als ik goed lees wil je meer het vw remgevoel hebben. Want die zijn zeer fel bij het aanraken al met remvermogen.
     

  5. De originele remblokken die af fabriek worden gemonteerd zijn FoMoCo (Ford Motor Company) remblokken en geen Motorcraft. De FoMoCo remblokken worden (net als de overige onderdelen van het remsysteem) geproduceerd door ATE en zijn helemaal niet slecht. Deze bieden ruim voldoende remvermogen maar hebben de eigenschap enorm veel remstof af te geven.

    Wat vervangende remblokken betreft bied Ford 2 opties. De originele FoMoCo remblokken en Motorcraft remblokken. Onder de Motorcraft merknaam bied Ford (veelal aan slijtage onderhevige) aftermarket onderdelen aan welke een voordeliger alternatief vormen voor de originele Ford onderdelen. Ik weet niet of het nu nog zo is maar enkele jaren geleden werden de Motorcraft remblokken geproduceerd door Bosch. Deze remblokken waren vreselijk hard, hadden snel last van piepen en het remvermogen was niet heel overtuigend.


    Mijn 1.0 ECOboost is (achteraf) voorzien van 300 mm schijfremmen aan de voorzijde en heeft dus wat formaat remschijven betreft dezelfde setup als de 1.6 ECOboost. Aan de voorzijde heb ik Brembo remschijven in combinatie met keramische Textar remblokken en aan de achterzijde Brembo remschijven in combinatie met keramische ATE remblokken. Dit remt al aanzienlijk beter als de originele FoMoCo remmen.

    Het is overigens ook mogelijk om op een "normale" Focus 3 de schijfremmen van een ST of Kuga 4x4 (deze zijn identiek) te plaatsen.
     
  6. Hoi,

    Ja ik had op mijn vorige auto ( Alfa 147 GTA) Ferodo DS 2500 remblokken en die moet je idd warm remmen maar dan is het ook alsof je tegen een betonblok rijd zo hard remt het haha


    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  7. Hoi,

    Klopt idd, voor zitten er Motorkraft blokken op, heel veel remstof en remvermogen valt tegen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  8. Ik heb bij mijn vorige focus 3.1 de alleen de blokken vervangen door Brembo's. Ik vond dat al een aanzienlijk verschil met de motorcraft blokken. Nu ik bovenstaand lees snap ik ook waarom ik mijn huidige focus 3.2 met originele FoMoCo blokken net zo goed (qua gevoel zelfs agressiever) dan de vorige Focus met de Brembo's.
    Bij vervangingen komen er toch weer Brembo's op.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  9. op mijn focus 1.0 ecoboost ik heb onlangs ook een upgrade gedaan van standaard schijven naar 300mm schijven van Brembo met brembo blokken met zoals JW omschreven heeft heb ik de brackets van en Kuga overgezet ik kan niet echt zeggen dat het beter remt maar ziet er wel mooier uit. enige wat ik nog niet heb kunnen doen is de aanpassing van de schijfdiameter ik kan #46 in focccus niet vinden? moet dat met forscan gedaan worden?
     

Deel Deze Pagina