1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trekhaak S-Line bumper

Discussie in 'Exterieur' gestart door Jens, 2 jul 2017.

  1. Ja, dat geloof ik. Zou 'm normaal gezien ook niet aanraden, maar weet dat de Witter trekhaken moeilijk te vinden zijn. Berichten sturen heeft totaal geen zin. Heb dan 2 keer gebeld en de dag erna werd de trekhaak geleverd, dus op dat gebied wel ok.
     
  2. #42 Steef30, 3 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2020
    Heeft er iemand met een Witter afneembare trekhaak toevallig sleutel nummer TR03 ??
    Ik heb geen sleuteltje bij mijn haak en bij bestellen in in Nederland lijkt onmogelijk.
    Die www.trekhakenspecialist.nl heeft de juiste niet. Ik kom dus bij de leverancier in Engeland uit, maar die levert niet naar nederland zeggen ze..
    Heeft er dus iemand een TR03 sleuteltje die ik zou mogen kopieren??
     
  3. Trekhakenspecialist is een veel te dure optie nl 18.95 pst en 6.95 verzendkosten. En buiten dat je krijgt pas 2 weken later een reactie. Afzetters en klant onvriendelijk. Ga naar www.swier.nl daar kost het 10 euro. Met 1 a 2 dagen in huis.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  4. Bedankt! Zo aan de website te zien had ik ze al eens eerder gevonden. Maar het leek er toen op dat ze mijn sleutel niet hadden. Maar onder trekhaaksleutel 'GDW' vind ik nu wél een sleutel met de TR03 code.
    Benieuwd of het de juiste is..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. Heb dezelfde heb de originele sleutels een keer ergens laten liggen waar ik ze uiteraard niet meer terug kan vinden. Passen perfect en heb er gelijk 2 genomen. 2 voor de prijs van 1 bij trekhakenspecialist. Zullen goeie trekhaken verkopen maar klantgericht zijn ze niet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
    Steef30 vindt dit leuk.
  6. Ziet er netjes uit
     
  7. Deze trekhaak lijkt heel erg op de Witter trekhaak (hier ook vaak genoemd) die ik onder mijn St-Line heb.
    Voor de trekhaak hoef je bijna niks uit te zagen, voor de stekkerdoos eventueel wel.
    Ik heb de stekkerdoos schuin gemonteerd waardoor ik niks extra uit de bumper hoefde te zagen. Stekker inpluggen gaat wel iets lastiger maar dat neem ik voor lief.
    Foto's zoek ik thuis ff op, die zou ik toch al plaatsen hier..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  8. Zo heb ik mijn (Witter) trekhaak gemonteerd. Deze lijkt volgens mij heel erg op de hierboven genoemde Burghof trekhaak.
    Stekkerdoos dus bewust schuin gemonteerd om zo niet nog meer uit de bumper te hoeven zagen. Ik denk er nog over om de dus wat verder naar links te verplaatsen zodat ik beter onder de bumper uit kom, ook zonder te zagen. [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
    Marty#23 en Berrychello vinden dit leuk.
  9. Schuurt die kabel niet over de grond als er iets achterhangt en alles inveert? De foto’s hebben een apart formaat waardoor de beelden niet echt duidelijk overkomen.
     
  10. Oh? Ik heb de foto's als klein formaat geupload. Komen van mijn mobiel af.
    Wat de kabel betreft, die lijkt inderdaad vrij dicht over straat te gaan.
    Dit is echter helemaal niet het geval, hij komt amper onder de trekhaak uit . De foto zal een vertekend beeld geven.
    Dit weekend de caravan erachter gehad en dat ging ook prima. Wel is het aansluiten van de stekker nu wat lastiger door de positie van de stekkerdoos.
    Dit model trekhaak heeft een vrij lage haak en komt dus sowieso al lager onder de bumper uit. De westfalia trekhaak die je meestal (standaard) onder de focus ziet, gaat vrij strak onder de originele bumper door en ligt veel dus ook hoger t.o.v het wegdek. Standaard focus staat ook iets hoger op de veren natuurlijk.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  11. Hoi Steef,
    Heb je toevallig ook nog foto's van de aansluiting aan de achterkant van de obd stekker, om de extra kabel aan te sluiten bij de focus zonder trekhaakvoorbereiding.

    En wat is de manier om aan de achterkant van de obd stekker te komen, zodat je makkelijk bij de draden kan komen?
     
  12. Volgens mij heb ik de kabel achter het dashboard deels losgemaakt en de hele obd stekker naar voren getrokken (uit het dashboard dus)
    Veel kabel levert je dat niet op dus het solderen is wel prutswerk...

    De 2-polige kabel (Ik heb 2x0,75² tweelingsnoer gebruikt) leg je zo naar voren. De dorpel kappen loshalen, beetje pielen om de kabel achter de overige kappen te halen en dan leg je de kabel zo in de gootjes langs de andere kabels die over de dorpels lopen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  13. Dank je voor de uitleg.:thanks:
     
  14. Als je het bakje bij de obd stekker eruit haalt kun je ook makkelijk bij de stekker.
    Je kun de witte stekker naar achteren eruit klikken door de lipjes aan de zijkant vd stekker in te drukken.
    Ik heb zelf de contactjes uit de witte stekker gepielt en daarop de draden van de aanhangermodule gesoldeerd. Die contactjes eruit halen is behoorlijk pielen als je niet weet hoe het zit, het is ook lastig uitleggen ... Beter in dat geval de juiste draden iets strippen en daarop dan de draden solderen.
    In de bijgaande foto heb ik bedrading (zwart/groen en grijs/rood) gebruikt die ik nog van een oude stekkerdoos over had. Maar het eerder beschreven tweelinsnoer 2x0,75² werkt ook prima.[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  15. heeft iemand misschien het finis nummer van de originele kabelboom (voor een 13 polige stekker) en de benodigde module om de parkeersensoren uit te schakelen? Ik ben ook aan het oriënteren op een trekhaak maar wil wel vooraf de kosten een beetje helder hebben ;)
     
  16. sorry, maar tweelingsnoer gebruiken als CAN-bus bedrading.....:vingertje:

    Om problemen te voorkomen absoluut niet doen, die twist in de bedrading zit erin om het netwerk af te schermen van stoorsignalen. Je ABS, Airbags en andere systemen hangen aan die bus en daar wil je geen problemen mee krijgen !!!
     
  17. Daar heb je inderdaad een punt...
    Maar is dat zo gevoelig bij een auto dan?
    In de lasapparatuur waar ik me werk gebruiken we afgeschermde kabel voor de canbus besturing, maar daar lopen ook héél wat hogere stromen dan in een auto..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  18. Zal minder zijn als bij installaties met frequentie regelaars, las-apparatuur en andere machines die hogere harmonische en andere stoorvelden maken. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat de ABS, Airbag en andere veiligheids- modules ook aan de bus hangen, en daar wil je liever geen problemen in hebben door verstoorde communicatie.
     
    Steef30 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina