1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Info gezocht C-Max titanium 1.0 125pk 3 cilinder 2016

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bassmanjunior, 19 mrt 2020.

  1. Mijn vader is voornemens een andere auto aan te schaffen. Nu heeft hij zijn oog laten vallen op een C-Max van 2016. kunnen jullie aangeven waar hij op moet letten. Wat zijn de goede en zwakke punten van dit type.
    Er zijn ook verschillende types met de 1.6 150pk motor. Welke zou de betere keuze zijn. I.p willen ze de caravan verkopen en zou deze niet achter de auto hoeven.
    Zag dat deze nog sync 2 heeft. Vanaf welk jaar kreeg de C-Max sync 3?

    Hoor graag van jullie.
     
  2. Sync 3 vind je vanaf oktober 2016 bij de Focus. Verwacht dat dat bij de c-max dus ook geld.
    De 1.5 is de betere caravantrekker (1500kg) De 1.0 mag dacht ik 1200kg trekken maar dan moet er wel motorisch wat aangepast zijn aan de koeling.
    Qua zuinigheid doen ze elkaar in dagelijks gebruik niet veel dacht ik, dat was tenminste met mijn vorige 1.6 t.o.v. de 1.0 wel zo.
    Er staat ergens op dit forum een hele lijst van alle focus modellen en hun (weinige) kwalen. Die lijst zal ook voor de Cmax gelden verwacht ik.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  3. Heb hier een 1.0 ecoboost uit 2016 (Focus), prima motortje, beladen door hele steile
    wegen in Italië, Zwitserland en Oostenrijk geweest, als je hem chipt naar 145pk dan
    word het helemaal feest, zeer relaxed rijden en altijd trekkracht, mits je hem niet onder
    de 1400tpm hebt.
    Teller staat inmiddels op 62.000km probleemloos, nog niet met de caravan getest.
    Dus motorisch hoef je er niet bang voor te zijn
     
  4. 145pk?? Da's veel.. Lijkt me toch niet tof voor de motor om dan al dat vermogen te vragen door er een caravan achter te hangen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  5. 125pk standaard, “maar” 20 pk erbij, maar dan wel permanent meer koppel
    zonder de boost van 30 sec. kan nog veel meer bij, versnellingsbak kan het
    ook zat aan, met de juiste koeling zie ik het probleem niet zo
     
  6. Ford heeft deze 1.0 ECOboost ook in een 140 PK versie geleverd (officieel niet in Nederland). De 140 PK versie verschilt technisch gezien nauwelijks van de 125 PK versie. 145 PK is dus geen enkel probleem. Er zijn zelfs gerenommeerde tuners die de 125 PK versie tot richting de 160 PK tunen zonder noemenswaardige problemen.
     
    Steef30 vindt dit leuk.
  7. Ok... weer wat geleerd. Dat de 1.0 ook in 140pk geleverd is heb ik onlangs ook gelezen ja. Zal wel niet in Nederland geleverd zijn omdat de 1.5 met 150pk dan redelijk zinloos word?
    Maar nu ga ik aardig off topic [emoji85]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  8. Ze zijn wel grijs geïmporteerd. Zijn vaak wagon ST-line’s .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. Er kunnen natuurlijk wel hardwarematige verschillen tussen de 125 en 140pk versie zitten.
     
  10. Hardwarematige verschillen zijn er nauwelijks. In eerste instantie had de 140 PK versie een andere koppakking maar deze gewijzigde koppakking is korte tijd later ook op de 125 PK versie toegepast.
     
    meeder vindt dit leuk.
  11. Behalve het motortje nog andere dingen van aandacht?
     
  12. Bij de C-max met 1.0 ECOboost motor vanaf 07-11-2016 --> 31-01-2018 is het NIET mogelijk om achteraf een trekhaak te monteren. De reden hiervoor is dat het volgens Ford in dit geval niet mogelijk is om achteraf de koelventilator op de intercooler te monteren. Naast de koelventilator zelf ontbreekt hier ook de gehele voorbereiding (bedrading, aansturing, etc.) voor de koelventilator. Ondanks dat er wel gewoon een trekgewicht op kenteken staat is het volgens Ford vanwege bovengenoemde technische redenen niet mogelijk om achteraf een trekhaak te monteren. Dit staat ook in een TSB beschreven.

    Indien de auto zal worden gaan gebruikt om een aanhanger of caravan te trekken zal in geval van de 1.0 ECOboost dus moeten worden gezocht naar een exemplaar dat af fabriek is voorzien van een trekhaak. Hierdoor wordt het aanbod echter wel een stuk kleiner.
     
  13. Ik meen ergens gelezen te hebben dat voor de Fiesta de 140pk versie een versnellingsbak had met andere (kortere) overbrengverhoudingen. Weet jij daar iets van?
    De reden is dat m'n vrouw een Fiesta 125 pk heeft van juli 2016, het zou wel interessant zijn om daar de 140pk s/w op te hebben.
     
  14. In de Fiesta heeft de 140 PK versie inderdaad een andere (aangepaste) versnellingsbak als de 100 PK en de 125 PK versies. De reden hiervoor is dat de standaard IB5 versnellingsbak het hogere koppel van de 140 PK versie simpelweg niet aankan.

    Bij een Fiesta zou ik persoonlijk het risico niet nemen omdat de versnellingsbak wat koppel betreft standaard al op de limiet zit van wat hij officieel kan hebben.
     
    jeroenbreuer en Fred vinden dit leuk.
  15. Hoe belachelijk is zoiets? Dat je dat als fabrikant zo durft te verkopen...
     
  16. Ford zal de trekhaak er niet onder zetten maar wat doet de fast fitter? Die drukt er vervolgens gewoon een trekhaak onder.
     
  17. Uiteraard doen ze dat.
     
  18. En dan gaat er wat mis en wordt Ford er op aangekeken.
     
  19. Uiteraard, en terecht.
     
  20. Ze hadden dan eigenlijk voor die uitvoeringen het trekgewicht op 0kg moeten zetten als ze die extra korting niet geplaatst hebben.
    Gevalletje verkeerde kostenbesparing.
     

Deel Deze Pagina