1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Topsnelheid !!!

Discussie in 'Performance' gestart door Leon Focus, 20 mei 2019.

  1. Met de 1.6 Ecoboost (186pk) vorige week in Duitsland de teller tot zn max gereden, de auto leek nog iets meer te willen dan kon. Was 240km/u op de teller, was stom verbaasd...dikke snelheid voor een 1.6 liter station :-)
     
  2. Onlangs 272 op de autobahn....... zat nog wel wat ruimte voor meer in de auto maar helaas niet genoeg autobahn.

    0 - 250 is zo gepiept, daarboven heeft hij wel wat tijd nodig.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Niet slecht voor 280pk. Maar dat was dan de snelheid op de teller, niet op de gps neem ik aan?!
     
  4. Hoe dan? Die van mij is ook voorzien van de 182pk software maar bij de 220-225 houd het echt wel op. Ook met euro 98/102
     
  5. Beetje wind in de rug of de berg af doet ook veel voor het laatste beetje....
     
  6. #67 joske, 17 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2020
    Nou vrij gemakkelijk :-) Trekt tot ca 220 / 230 rap door, daarna langzaamaan...
    Tot de naald in de hoek hangt :-)

    Overigens gewoon standaard benzine (Duits) EN vol bepakt ivm skivakantie en 4 personen.

    Mss het luchtfilter en de 4pk meer dan standaard ? Geen idee, maar tot twee keer toe gehaald. De weg liep wel iets af, maar was zeker geen berg.
     
  7. Ho wacht even, toch wel in 5 geprobeerd @Wiz?? In 6 koopt ie minder hard.
     
  8. Ja ook dan. Tot aan de 200 trekt ie redelijk vlot door maar daarna kruipt ie alleen nog maar langzaam omhoog. @joske het enige wat jij anders hebt is een luchtfilter? Waar komt die 4 pk extra weg dan, een tune?
     
  9. Doet me denken aan mijn eerste Focus, een 2.0 16V uit 1999 (270XXX op de teller toen ik dat deed)
    Mijn 2e focus, een 1.6 16V uit 1999 haalde krap aan de 200 op de teller.
    Mijn 3e focus, een 1.8 16V station uit 2001 heb ik nooit volgas durven rijden.
    Huidige 1.8 TDCi uit 2006 wil ik nog even mee wachten, eerst technisch een aantal dingen nalopen en vervangen voordat ik echt gas ga geven.
     
  10. dat zou ik dus nooit doen, ten eerste is en blijft het een "gevaarlijke" snelheid en dat doe ik liever niet met meerdere personen of mijn gezin en ten tweede scheelt het wel een aantal km p/u of je vol geladen bent of maar alleen of met z'n 2en in de auto zit.

    er wordt beweert dat een vervangingsfilter een aantal PK meer oplevert.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  11. Mee eens! een keer met een goede 180 km/h met 2 bijrijders en wat weekend koffers achterin, stevig moeten remmen voor een stau. Kan je zeggen dat de remmen dat niet fijn vonden. De boel ging klapperen en heb uiteindelijk ook de handrem erbij moeten pakken. Scary chips!
     
  12. Misschien een beetje offtopic, maar dat klapperen lijkt mij de ABS, als je dan met de handrem bij gaat remmen blokkeren je wielen en rem je minder effectief.
     
  13. Klinkt logisch, al heb ik niet geslipt. ook niet met handrem. Had eerder het idee dat de bedoeling flink aan het verbranden was.
     
  14. Gelukkig stond er geen file in de nacht :-)
    Mooie is dat je nog opzij moet voor de Duitse auto.s die met +30 harder inhalen ;-)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Duitsland blijft me verbazen met hun snelheden.
    Advies 130 op plekken waar je echt geen 180 kunt rijden.
    Toen we met de club naar saarloius ford fabriek gingen met me oude focus over de 200 de bocht in. Kon zeggen dat echt sturen niet meer ging. Althans berg afwaards bocht naar links, merkte je dat je op limiet rijdt.

    Dat was voor mij ook een van de laatste keren dat ik echt volgas heb gereden. Ja trek hem wel een keer door, maar alleen als ik een rechte lijn op me navigatie zie. Halverewegge febuari wel 180 aangetikt toen het eigenlijk best wat stormde. Met 140 vrachtwagen inhalen en je voelt dan plots de wind achter de vrachtwagen als een klap aankomen.
     
    meeder vindt dit leuk.
  16. Exact, was voor mij ook een eenmalige test!
     
  17. Ik heb mijn 3.1 een paar keer bijna op z'n topsnelheid gehad, boven de 180 (GPS) was de soep aardig op bij de Econetic ;)
     
  18. Als ik in Duitsland ben dan ga ik toch 9 van de 10 keer naar dezelfde bestemming (Nürburgring) en dan is het waar het kan stevig door rijden, met af een toe een piekje naar top. :)

    Als we goed vroeg (5:00)vertrekken en laat terug komen is het in Nederland ook mogelijk een redelijk tempo er in te houden en dan scheelt het mij op een dagje Nürburgring met gemak een uur aan reistijd.
     
  19. Met m'n huidige auto (Focus ST-Line 1.5 4 cilinder 182 pk) 218 kmh. op de teller. Teller liep nog wel (héél langzaam...) op,

    Met m'n vorige (Seat Leon Cupra met JD software, rond de 315 pk) 264 kmh. (GPS)

    Met m'n motor (Triumph Speed Triple) ong. 220 kmh. Motor kon wel harder; ik niet. Motor heeft geen kuip.....

    Op een geleende Suzuki GSX-R 1000 (Stroomlijn!!) ong. 290 kmh. Het ding loopt trouwens over de 300 kmh.

    Allles op de A31 in Duitsland.
     

Deel Deze Pagina