1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

oplossing gevonden: kan verkeerde uitlezer een storing veroorzaken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Nofinger, 7 feb 2020.

  1. #1 Nofinger, 7 feb 2020
    Laatst bewerkt: 8 feb 2020
    Hoi
    vraagje: als ik mijn focus uitlees met een wifi uitlezer geeft hij oa foutcode P0111 aan maar als ik kijk met een uitlezer met een kabeltje is deze er niet. Kan dit worden veroorzaakt door de uitlezer? gebruikte programma's bij beide dezelfde

    mijn focus geeft soms een motorstoring aan (noodloop/rode led in display) kan deze veroorzaakt worden door defecte gloeibougies? die code staat er nl bij beide uitlezers ook in, ik heb de nieuwe trouwens bestelt kan dus nog even gaan hobbyen binnenkort :)
    Kan iemand mij ook misschien vertellen waar het relais voor de gloeibougies zit wordt niet echt wijzer van google :(

    alvast bedankt voor het meedenken
    Rob

    ***bij gebruik van telefoon om uit te lezen met het programma Car scanner geeft hij de foutcode P0111, als je hem uitleest met de laptop zelfde programma doet deze het niet.
    code wordt kennelijk veroorzaakt door app of telefoon, op de laptop komt deze code in geen andere programma (3 geprobeerd) voor
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  2. Ik heb gemerkt dat dat heel afhankelijk is met welke kabel/module icm programma je uit leest,
    gehad bij een auto met (achteraf) meerdere storingen, gaf er maar 1 aan, deze gewist, bleef
    motorstoring aan geven, andere programma gebruikt, 1e storing niet meer te vinden, maar
    wel 2 andere boven water gekregen.
    Maar dat een kabel een storing zelf maakt? Bij mij nog nooit voorgekomen
     
  3. #3 Nofinger, 8 feb 2020
    Laatst bewerkt: 8 feb 2020
    ik denk eigenlijk, zoals ik boven al schreef dat de uitlezer met wifi de storing veroorzaakt omdat ik deze storing niet heb met de kabel.
    ik gebruik trouwens elm config en forscan en car scanner
     
  4. Ik kijk regelmatig filmpjes van Die Autodoktoren op YouTube. Daar werken ze met verschillende obd scanners, inderdaad omdat soms een storing door het ene systeem niet of niet juist word herkend, en door het andere wel.
    De kans dat de obd scanner zelf de storing of de storingscode veroorzaakt lijkt mij erg klein.
     
  5. @Leon Focus dit is denk ook bij mij een zelfde soort probleem geweest, zie aanpassing van mijn vraag boven.
    iedereen weer bedankt voor het meedenken :)

    (Deze zoek ik nog)
    maar kan iemand mij ook misschien vertellen waar het relais voor de gloeibougies zit wordt niet echt wijzer van google :(
     
  6. Om welke motor gaat het?
     
  7. Ah ik kijk via mijn telefoon en dan staan de handtekeningen er niet bij vandaar :)
     
    Nofinger vindt dit leuk.
  8. volgens internet, na veel zoeken zou deze gloeitijd relais of hoe je hem ook wil noemen voor aan de passagiers zijde onder de koplamp moeten zitten bereikbaar via de onderkant na verwijdering van bodemplaat onder radiateur.
    dat betekent dus een keer de boel opkrikken en daar maar eens kijken, eerst maar kijken of ik een andere kan scoren op de sloop omdat ik niet zeker ben of deze kapot is en daarvoor eerst de gloeibougies vervangen dat als eerste :)
     
  9. Als hij onder de koplamp zit, dan kun je er met een beetje geluk ook via de koplamp bij. Die zit met 1 schroef en 2 klemmen vast.
     
  10. het schijnt zeer moeilijk bereikbaar te zijn via de koplamp zelf werd er bij vermeld.
     
    rfknol vindt dit leuk.
  11. Gloeibougies vervangen bij de 1.6 tdci is niet fijn, de stift zelf kan vast blijven zitten in de kop, terwijl je de houder in je handen hebt. Als dit het geval is heb je nog wel wat te doen. Daarbij een fout in de goeibougies is uit te lezen.
     
  12. foutcode is aanwezig :(

    ik weet dat het geen fijn werkje is maar als het moet gebeuren moet het gebeuren, voor ik ze er uithaal meet ik ze nog even door mochten ze allemaal goed zijn kijk ik verder ik heb daar alleen geen vertrouwen in dus heb vast nieuwe bestelt ook wordt er voor mij een doorslag bij gewerkt mocht de kop er in blijven zitten en in nood mocht ik de kop kapot draaien(kant waar je hem los moet halen) wordt het boren maar ik weet waar ik daarvoor wat moet halen of die heb ik dan thuis liggen. tja kan veel werk worden, beetje @#$%@# en denken waar ben ik in ……….(naam zelf invullen) aan begonnen maar als je dan klaar bent, je zelf toch maar weer op de schouder laten slaan door je vrouw met de woorden "dat heb je weer netjes/goed gedaan" ( en deze denkt de hele dag "weer een dag niet kunnen winkelen" terwijl ze hoofd schuddend naar je zit te kijken in de hoop dat de wagen ooit weer gaat rijden)
     
  13. Als je meet is het ongeveer 0.8-1.2ohm weerstand dat je meet. Met dikke draad direct op 12v accu zou het moeten vonken.
    Doet dit het niet of minder is het defect.

    Gloeibougies gelukkig nooit afgebroken gehad zelf. Wel een collega gehad een keer.
    Liefst met warme motor en dan wd40. Rustig aan draaien en niks forceren. Vol je weerstand keer op en neer draaien.

    Als het moet kan je het in de motor zelf tikken maar daar wil je het niet in hebben. Via verstuiver gat laatste deel verwijdere is mogelijk. Gelukkig had collega net klein stukje metaal van de gloeidraad dat wel magnetiach is te pakken. Kop eraf is dan makkelijker
     
  14. ik wil ze gaan losdraaien (en daarbij los vast bewegingen te maken indien nodig) met momentsleutel deze zetten op ong 8nm aandraai is ong 10 afdraai staat op ong 20 dus heb dan nog wat speling.
    mocht de kop in het blok afbreken wordt het doorslaan en door verstuiver gat er uithalen ik heb een flexibele magneet daarvoor.
    eerst wat truckowerner al zegt de motor lekker warm laten worden en met het warm rijden even lekker doortrekken zodat de gloeipuntjes een beetje schoonbranden en natuurlijk voor dit alles even een paar keer inspuiten met wd40 om de gloeibougies los te weken, verder op hoop van zegen en een beetje geluk hebben:)
     
  15. #17 Nofinger, 22 feb 2020
    Laatst bewerkt: 22 feb 2020
    3 van de 4 gloeibougies vervangen de 4de zat mij te vast ben tot 18nm gegaan om los te draaien maar dat mocht niet baten, deze zat ook nog eens op de rotste plek dus ik had zoiets van kijken of de foutcode weg is en zo ja, hij was nog goed, lekker laten zitten.(ik denk dat de 3 die ik heb vervangen al eens waren vervangen deze kwamen er redelijk makkelijk uit ik verwacht ook eigenlijk dat het niet de goede waren omdat ze het eigenlijk alle drie niet meer echt deden, 4de zat waarschijnlijk toen ook vast en hebben ze deze laten zitten)

    Ook de onderste motorsteun even vervangen ivm wat geluid, waarschijnlijk ga ik ook de versnellingsbak steun vervangen, andere motorsteun ziet er nog goed uit.
     

Deel Deze Pagina