1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

‘Motor service nu’ Focus MK3

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Markiey, 30 nov 2019.

  1. Gisteravond gaf mijn vriendin aan dat de auto een storing gaf maar dat er niks te merken was.

    Ik heb de auto gepakt maar geen melding, na een kilometer was die daar dan toch ‘motor service nu’.

    Maar inderdaad er was geen verschil te merken geen rare geluiden etc.... tot het moment dat ik een inhaalactie aan het voorbereiden was geen vermogen.. lijkt dus een turbo dingetje.

    Thuis de auto aan de stekker met Forscan uitlezen en daar een 2 tal storingen:
    - P0039: Turbo/Super Charger Bypass Valve Control Circuit Range/Performance

    - P006A: Mass or Volume Air Flow Correlation.

    [​IMG]

    Vanochtend de auto weer gepakt even naar de bouwmarkt en na een paar honderd meter pingping ‘motor service nu’ helaas storing zit er nog in.

    Na het bezoek bouwmarkt is de storing niet weer teruggekomen, vermogen is weer terug.

    Heel mooi dus dat alles weer werkt, maar wat kan dit nou zijn of geweest zijn?

    Met vriendelijke groet,
    Mark






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Zou een gescheurd membraam kunnen zijn. Dit zou je echter ook moeten horen.
     
  3. Maar als het membraam gescheurd zou zijn, zou je het toch permanent moeten merken. Die scheur dit er of hij zit er niet.

    Heb een paar weken geleden ook een pipercross filter geplaatst, of zou het kunnen zijn dat deze de zaak verstierd?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Pipercross filter geeft normaliter geen problemen. De melding "service nu' heb ik zelf ook een keer gehad. Had toen geen merkbaar vermogensverlies. Oorzaak was een losgesschoten slang.
     
  5. gaat hier om een 1 liter ecoboost ?
    zo ja, is de olie ververs interval gerespecteerd ?
     
  6. De 1.0 ecoboost van mijn vrouw had dit twee weken geleden ook.

    P0039 die in eerste instantie gereset kon worden en wegbleef.

    Daarna kwam die melding “Motor storing onderhoud nu!” Vrijwel iedere rit in beeld en was de P0039 niet te wissen.

    Na het vervangen van dat membraan is de storing niet meer terug gekomen.
     
  7. 1.6 ecoboost 150PK


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Ik heb nu alweer 1600km gereden en geen storing meer gehad.

    Fingers crossed.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Heb zelf met kn filter deze storing ook gehad. Membraam was heel maar toch een andere van turbosmart erop gezet.
    Echter storing kwam terug.
    Nu weer orginele papieren filter erin, sinds dat moment geen problemen meer. Storing is niet terug gekomen. Wouw de kn filter schoonmaken en invetten, maar is nog niet van gekomen. Voordeel is wel de klacht van ene keer wel vermogen en andere keer niet lekker door kunnen trekken, lagen allemaal aan de filter.

    Of de pipercross goed genoeg is. Kan ik niet zeggen.
    Weet alleen dat inlaat een bepaalde tegendruk moet leveren. Hier gaat software in ieder geval vanuit. Met kn filter was te open en boot geen tegendruk
     
  10. Storing is een paar dagen geleden weer teruggekeerd.

    Dit keer ging de storing ook niet meer weg, althans niet zo snel als de vorige keer. Ik heb toen het originele filter terug geplaatst, en de storing was direct verdwenen.

    Mogelijk toch iets met tegendruk ?? (Papier vs foam)

    Ik hou nu eerst het originele filter er in om te kijken of het probleem ook echt verholpen is door de pipercross te demonteren.

    Gr.
    Mark


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Bij elke nieuwe startpoging wordt systeem gechecky. Aks het goed is, dan verwdijnt de storing direct. Is hey niet goed dan heb je direct storing.
    Daarom is het vaak al op te lossen door opniwue te starten.

    Sommige storingen als je die hebt staat teller op 10. Start je daarna 10x en geen enkel keer is er een probleem geweest dan verdwijnt de storing ook. Kan ook zijn dat je alle 10x van koud naar warm motor moet gaan inc keer boven x toerental komen.
     

Deel Deze Pagina