1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielmoer maat

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door joske, 22 nov 2019.

  1. Hello, weet iemand toevallig de specificaties van de standaard wielmoer die voorzien is van het welbekende (loslatende:( ) sierkapje?

    Kan er genoeg vinden online, maar wil wel even zeker weten dat de specs kloppen.

    Zijn die van mn Focus 3.1 1.6 ecoboost wagon (alu velg).

    Thanks
     
  2. Thanks!!! Da.s rap EN duidelijk :D
     
  3. Ps zal het zin hem om de nieuwe een beetje in te knijpen met een tang?
    De garage gebruikt een luchtsleutel dus die dingen komen er zo vanaf. Al 6 kwijt
     
  4. Ik heb gratis een nieuwe bij de dealer gehaald. Deze heeft geen los kapje meer, maar is gewoon 1 geheel.
     
  5. @joske
    Als je al 6moeren kwijt bent. Kun je beter bedrijf de schuld geven. Die doen dan niet torquen.
    In al mijn jaren heb ik nooit gezien dat wielmoer ontbrak. Altijd met luchtsleutel ertegenaan. En dan met momentsleutel vastzetten op juiste moment.

    Als je imitatievelgen hebt kan het ook daar aan liggen, metaal zachter en hierdoor komen ze ook los.
     
  6. Ik zou ze niet weer vervangen voor de versie met los kapje. Dan blijf je bezig.
     
  7. We zijn nu met onze 7e Ford bezig....maar heb in al die jaren nog maar 2 losse kapjes
    verloren....geen idee hoe jullie het voor elkaar krijgen, maar blijkbaar zorgt de schone
    lucht op de Veluwe er voor dat ze hier beter blijven zitten :mrgreen:
    Heb ook net een set moeren met kapjes gehaald voor de winterbanden,
    ook gewoon met de luchtsleutel vast gezet...niets aan het handje
     
  8. #9 Factory, 25 nov 2019
    Laatst bewerkt: 25 nov 2019
    Volgens mij heeft het puur te maken dat je de dop van de sleutel er volledig omheen moet duwen en niet ergens halverwege. Maar ze blijven kwetsbaar en wat ze bij een garage doen heb je helaas geen invloed op.
     
  9. Wanneer er bij het los/vastdraaien een goed passende 6-kantige dop wordt gebruikt hebben deze wielmoeren gewoon een lange levensduur. Persoonlijk heb ik hier nog nooit problemen mee gehad. De wielmoeren met RVS kapjes die ik momenteel op mijn Focus 3 gebruik zijn nog steeds degene welke in 2005 op mijn vorige Focus 2 zijn geleverd. Ondanks dat deze gemiddeld 2 keer per jaar zijn los/vastgedraaid verkeren de wielmoeren nog steeds in praktisch nieuwstaat en heb ik tot dusver nog geen RVS kapjes beschadigd of verloren.

    Over het algemeen wordt het beschadigen/verliezen van de RVS kapjes veroorzaakt doordat de wielmoeren met een luchtsteutel met 12-kantige of slecht passende (versleten) dop worden los/vastgedraaid.
     
  10. Bij het wisselen naar winterbanden had ik het probleem dat mijn 19mm sleutel dop met geen mogelijkheid past. De bijgeleverde sleutel om ze los te draaien past wel perfect. Dus ik dacht die dop voor mijn momentsleutel is te ondiep en ik heb een nieuwe gehaald die dieper is. Helaas past ook deze met geen mogelijkheid. Van mijn doppenset heb ik toen de 3/4" dop geprobeerd en die paste perfect. Moet ik de volgende keer dan maar mijn 19mm dop goed voorverwarmen ofzo?
     
  11. Dat zou ik niet doen, straks krijg je hem er niet meer af... Gewoon de dop gebruiken die wel past dan.

    Bij mij wilde de 19 mm er bij 1 moer niet op. Dat was ook degene waarbij later het kapje los bleek te zitten en vervangen moest worden,
     
  12. Nou idd vaag, ben er al 8 kwijt :-(.
    Ga ze er binnenkort mss gewoon allemaal afpulken, of gewoon wachten tot ze er allemaal af zijn. Idd slordig. 2 misten overigens al bij aanschaf auto.
     

Deel Deze Pagina