1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remvle

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door DC91, 14 nov 2019.

  1. #1 DC91, 14 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    Fout
     
  2. Je zegt dat je stuurbekrachtingsvloeistof hebt gecheckt.
    Alleen de stuurhuis is dan hydraulisch.

    De mk3.1 heeft een volledig electrische stuurhuis en die eerste willen soms storingen geven.
    Daar kun je geen stuurbekrachtingsvloeistof checken.

    Er is mogelijk dat je een hybride hebt. Dat je een electrische pomp hebt die druk opbouwt naar je stuurhuis. Dan heb je wel stuurbekrachtingsvloeistof.
    Alleen dan zal het eerder deze module zijn dan de stuurhuis. Ivm daar weinig electronica op zit

    Dus de vraag is welke van de twee heb je
     
  3. #3 DC91, 14 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    Fout
     
  4. Ah dat zou kunnen. Ja zoals ik zelf ook meer heb gelezen is bij ieder met storing op stuurhuis een nieuwe in gezet
     
  5. #5 DC91, 15 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    Fout
     
  6. Om te beginnen is van belang welke accu er origineel in de auto zat. Er van uitgaande dat je hetzelfde type accu (zilver/calcium) hebt geplaatst dan dat origineel in de auto zat zou dit betekenen dat de auto is voorzien van het oudere conventionele SMART charge systeem zonder Start/Stop of Battery Monitoring System.

    Het nieuwere geavanceerdere Smart Charge systeem met Start/Stop en Battery Monitoring System vereist immers een EFB accu.


    Wanneer je er zeker van bent dat het juiste type accu is geplaatst en de capaciteit van de accu overeenkomt met hetgeen in de configuratie van de auto is geconfigureerd is het van belang om te controleren wat de accuspanning is voor het starten van de motor en of de accuspanning tijdens/vlak na het starten niet teveel zakt. Het feit dat de accu nieuw is zegt lang niet altijd alles. Om de accu volledig uit te sluiten is het niet geheel onverstandig om de conditie van de accu onder belasting te laten meten.

    Wanneer de accu kan worden uitgesloten als mogelijke oorzaak is vrijwel altijd het EPAS stuurhuis zelf de oorzaak van de foutmelding en het niet werken van de stuurbekrachtiging. Echter worden er dan wel vrijwel altijd foutcodes opgeslagen (U3000 foutcodes welke over het algemeen alleen kunnen worden uitgelezen met een Ford specifiek diagnosesysteem). In sommige gevallen kan een software update van het stuurhuis (indien beschikbaar) nog verbetering geven. Bij de latere software versies wordt de module van het stuurhuis pas actief nadat de motor draait waardoor een spanningsdip tijdens het starten minder invloed heeft op het functioneren van de module.

    Wanneer er geen software update beschikbaar is of een software update het probleem niet oplost kan je er vanuit gaan dat het EPAS stuurhuis defect is. Naast het monteren van een nieuw origineel EPAS stuurhuis zijn er ook alternatieven zoals revisie/reparatie van het huidige stuurhuis door een specialist, aanschaf van een gereviseerd/gerepareerd stuurhuis of vervanging van het originele EPAS stuurhuis door een nieuw aftermarket alternatief.
     
  7. #7 DC91, 15 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    Fout
     
  8. Als je wil kan ik maandag avond je auto uitlezen. Stuur maar een pbtje.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  9. #9 DC91, 15 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    Fout
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  10. #10 DC91, 24 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 jan 2020
    Fout
     
    Focus Kampen en jeroenbreuer vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina